שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #46

האם לואב חוזר ל-WRC , לנד רובר מציע מסע הרפתקאות עם הדיסקברי החדש ותראו איך נוסע דיפנדר עם מנוע של קורבט

גיוסו של סבסטיאן לואב לערוך נסיעות מבחן ל-C3 הבעייתית של קבוצת סיטרואן המתחרה באליפות ה-WRC, עוררה מיד גל של שמועות על חזרתו הצפויה לקבוצה איתה זכה 9 פעמים ברציפות במקום הראשון, יותר מכל נהג אחר. לואב נקרא אמנם לדגל ליום אחד בלבד, אבל זה לא מנע מהעיתונאים להסתער בשאלות על מנהל הקבוצה, איב מאטון, שענה בצורה מעורפלת: "אני לא מאשר ולא מכחיש. הכל ייתכן". מה שכמובן חיזק עוד יותר את חרושת השמועות.

אחרי שפרש מקבוצת סיטרואן נטל לואב חלק באליפות מכוניות הטורינג, בפורשה סופר-קאפ וכמובן באליפות הראלי-קרוס של FIA. אך התקווה שלו לזכות בניצחון בראלי משמעותי כמו הדקאר או דרך המשי, במסגרת קבוצת פיג'ו, עדיין לא התממשה. אם יחזור להתחרות עבור סיטרואן, יכול להיות שמימוש החלום יידחה בכמה שנים טובות.
לואב מרחף לעוד נצחון בשנותיו היפות בסיטרואן
לואב מרחף לעוד נצחון בשנותיו היפות בסיטרואן


לנד רובר משווקת את הדיסקברי החדש שלה כרכב עם יכולות שטח גבוהות (למבחן דרכים לדיסקברי החדש), וכדי להמחיש זאת ללקוחות פוטנציאליים היא מארגנת שני מסעות אתגריים: האחד במדבר מואב בארה"ב והשני בנמיביה. תמורת סכום "פעוט" של 5,250 דולר עבור המסע הראשון (לא כולל טיסות) תזכו לאירוח מפנק בן חמישה ימים בלודג' מפואר במואב, נהיגת בדיסקברים החדשים בכל אתגרי השטח הנמצאים באזור כמו Seven-Mile Rim Trail, Poison Spider ו- Hells Revenge. כשהאבק ישקע, תוכלו להתענג על יינות מיקבים מקומיים או לשחק 18 גומות במגרש הגולף הצמוד.
תמורת 6,943 דולר (וגם כאן הטיסות על חשבונכם), תצאו למסע של שמונה ימים בנמיביה, שיתנהל בשמורות הטבע הגדולות של המדינה. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לצפות באריות, פילים וקרנפים. המסע במואב יתקיים בתאריכים 21-25.10.2017 בעוד המסע בנמיביה יתקיים בשנה הבאה, בתאריכים 1-8.5.2018.
דיסקברי בנמיביה
לנד רובר דיסקברי בנמיביה


כבר הצגנו בפניכם בעבר דיפנדר שהושתל בו מנוע V-8 של קורבט, אבל אז היה מדובר ברכב שמעבר להחלפת המנוע לא נעשו בו שינויים נוספים הפעם צד את עינינו דיפנדר 90 שעבר מקצה שיפורים מסיבי בסדנת Tophat ההולנדית. המנוע הוחלף ל-V-8 שנלקח גם הוא מקורבט, בנפח של 6.2 ליטר ו-565 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים דרך תיבה ידנית עם שישה הילוכים. כדי להתמודד עם הכוח והמהירות, הותקנה ברכב מערכת קפיצי אוויר, הורכבו בולמים של קוני והותאמה מערכת בלמים מעולם מרוצי המכוניות.
בקליפ המצורף תראו שעל המסלול העסק הזה נוסע די מהר, אבל לא הוא תחרות אמיתית למכוניות הספורט העוקפות אותו בקלילות, ושלא פשוט להיכנס במהירות לסיבוב עם קופסה מרובעת שמרכז הכובד שלה גבוה והצמיגים שלה מתאימים יותר לטחון סלעים. אבל בדבר אחד בוודאי תסכימו איתי – הנהמה של ה-V-8 ממכרת.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - חיים סגל

07 באוגוסט 2017 ב 15:55

להיות בנימביהולא לטייל שם עם לנדרוברעושה את החייםשל הטיול יותר טוב הייתי שם1997 כמובן בירה טובה תוצרת המקום תודה חיים