שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ראם 2018: יותר מומנט ויכולת גרירה משופרת

על פי נתוני היצרן מנוע הקאמינס בראם 3500, הטנדר הכבר ביותר בסדרה, יפיק קרוב ל-130 קג"מ

 

הטנדרים האמריקאים הכבדים נקנים בארץ בעיקר משיקולי מס, משום שמשקלם מכניס אותם לקטגוריה של משאיות, מה שמקנה לבעליהם הקלות שונות במיסוי הן בקנייה והן באחזקה. אבל בארה"ב, מי שקונה טנדר כזה עושה זאת בין היתר משיקולים של יכולת גרירה ולראם 3500 מודל 2018 יש יכולת יצאת דופן בתחום הזה.
על פי נתונים שמסר ראש חטיבת ג'יפ וראם בקונצרן פיאט-קרייזלר, מייק מנלי, מנוע הדיזל המשופר מתוצרת קאמינס, שש בוכנות בטור בנפח 6.7 ליטר, שיותקן ב-3500 החל משנת הדגם הקרובה, יפיק קרוב ל-130 קג"מ ויהיה הטנדר עם המומנט הגבוה ביותר בסיגמט הזה. השיפור במומנט הושג על ידי העלאת הלחץ במערכת הזרקת הסולר ושיפור הזרימה למזרקים.המומנט האדיר הזה נועד כדי לשפר את יכולות הגרירה של הראם, ליותר מ-11 טון בדגם עם הצמיג הכפול מאחור! אבל תשכחו את מה שאתם מכירים בנושא נגררים בישראל. כדי לגרור נגרר במשקל כזה, לא מתקינים תפוח גרירה רגיל, אלא צלחת כמו זו של הסמי-טריילרים המורכבת בארגז של הטנדר, אליה מתחבר הנגרר.
נכון שצורת גרירה כזו אינה אפשרית בישראל, אבל הנתונים מרשימים. מעבר לשיפור במומנט וביכולת הגרירה, לא יהיו שינויים נוספים לקראת שנת הדגם 2018. הראם ממשיך להציע תא נוסעים מרווח, אופציה למתלי אוויר מאחור ובלם-אגזוז ייחודי ששימושי מאוד בזמן שגוררים משקל גבוה (למבחן דרכים לראם).

 

 

 

 

 

תגובות

0 תגובות