שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

פאג'רו דאקר פרו - משופר מבית היבואן

בזכות התקנה החדשה המאפשרת להגביה באופן חוקי כלי רכב החליט יבואן מיצובישי לישראל להציע ללקוחותיו פאג'רו פרו - משופר, מוגבה, ממוגן ועם גלגלים לשטח, כשהכול רשום כחוק ברישיון הרכב.
בתחילת הדיגום יצאנו לשטח בליווי פאג'רו סטנדרטי כדי להתרשם ולהשוות. בחנו: עדי צפתי, עדי וייזל ועופר אוגש.
בשביל משרד הפרסום יצאנו לצילומים בשטח ליומיים בו אופיר אביב טיפס וירד את מעלה עשוש עם הפאג'רו פרו 30 פעם!
ולסיום החוויה הצטרפו עיתונאים וצלמים לטיול שטח שהדרכנו בירדן - מואדי ראם, דרך פטרה ועד לוואדי חסה הזורם, עם שני פאג'רו פרו.
המון חוויות עם עשרות אלפי תמונות...
צילמו: תומר פדר, בני דויטש וגלעד קוואלרצ'יק

מוגבה, מחוזק ועם צמיגים לשטח

בזכות התקנה החדשה (הוראת נוהל בשפת החוק) המאפשרת: "הגבהה רכבים מבוצעת ע"י שינוי מערכת מתלים (בולמים וקפיצים) ו/או החלפת צמיגים" סעיף 1 להוראה, החליט יבואן מיצובישי לישראל להציע את הפאג'רו - רכב השטח הגדול, הקשוח והותיק שלו עם מספר שיפורים ושינויים שיטפלו, באופן חוקי, בנקודות התורפה של הכלי המקורי.
הפאג׳רו, רכב השטח הוותיק והטוב של מיצובישי, נמסר לסדנת השיפורים אספיר, שגם מחזיקה את המפעל הגדול בישראל למיגונים, כסאות ועוד שינויים ושיפורים בכלי רכב.
באספיר החליפו את הקפיצים והבולמים של הפאג'רו, הוסיפו מדרגות צד קשיחות וסט מיגון תחתון מלא והחליפו את הגלגלים לצמיגי AT של BF עם ג׳נט שחור במראה קשוח.

אז מה השוני?
השיפור הראשון ועוד בטרם השוונו לפאג'רו סטנדרטי הוא במראה. תוספת הגובה, השינוי בגלגלים והמדרגות הקשיחות משדרים כולם יחד כי הרכב הזה נועד לשימוש קשוח בשטח.
בנסיעה על הכביש המהיר ובהמשך על הכביש המפותל ההגבהה מורגשת, גם בתחושת הישיבה הגבוהה וגם בהתנהגות המתלים הקשוחה יותר. המתלים המקוריים של הפאג'רו טובים ואפשר גם לומר כי הפאג'רו הוא רכב 4X4 עם הילוך הכוח הטוב ביותר לכביש וזה לא מעט בזכות מערכת המתלים המקורית והטובה שלו (ראו מבחני דרכים השוואתיים בהמשך הכתבה). המתלים החדשים מגביהים את הפאג'רו ומקשיחים אותו במעט - דבר שמפצה על תוספת הגובה, אבל מעביר את הנוקשות שעל הכביש המצולק לכסאות הנוסעים.
בפניות מהירות על הכביש הצמיגים החדשים אוחזים טוב (מפתיע לאור צורת הקוביות שלהם) ולמרות שהפאג'רו המשופר גבוה יותר הוא מרגיש בטוח ויציב יותר.
בשטח השיפור מורגש בנסיעה על שבילים מהירים כאשר הפאג'רו המשופר "מגהץ" מהר יותר את התלוליות ונוסך בטחון במעבר באמפים.
בהשוואה למתלים המקוריים שעושים עבודה טובה על השבילים המהירים השיפור בספיגת מהמורות בפאג'רו המשופר מתורגם לקשיחות כשהשביל חלק או בעל מהמורות קטנות.
בשטח טכני עם הצלבות, מדרגות וסלעים תוספת הגובה מורגשת היטב בזווית הגישה, בזווית הבטן ובזווית הנטישה המשופרת של הפאג'רו.
מהלך המתלה (הפתיחה של המתלה) זהה במדידה בין הפאג'רו הסטנדרטי למשופר, אבל המתלים המשופרים גבוהים יותר.
הצמיגים המשופרים מרגישים טוב יותר באופן משמעותי בקטעים הטכניים - היכן שנדרשת אחיזה (ולפאג'רו נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית) וב"משחקי עבירות" מרגיש בטוח יותר.

הפאג'רו המשופר יכול לטפס טוב יותר בזכות הגובה, הצמיגים והקשיחות מתחת ובצדדים

הפאג'רו המשופר יכול לטפס טוב יותר בזכות הגובה, הצמיגים והקשיחות מתחת ובצדדים
למי מתאים הפאג'רו המשופר?
לרוכשי הפאג'רו המחפשים רכב גבוה וגדול (7 מקומות) במטרה שישמש אותם לכביש או לטפס על המדרכות של הסופר-מרקט אין צורך בפאג'רו המשופר (אלא אם הצורה האגרסיבית מוצאת חן בעינם).
אבל למי שמתכנן לנצל את יכולות ה-4X4 הגבוהות של הפאג'רו ולטייל איתו למעמקי השטח בארץ (ואולי בעולם...) השיפורים להלן הם הפתרון הנכון והמתאים, וכמובן גם החוקי (והרשום ברישיון הרכב).
ההגבהה "הקטנה" הזו (5 ס"מ) בתוספת ההקשחה של מדרגות הסף, והצמיגים האוחזים, יחד עם מערכת ההנעה של הפאג'רו, עם נעילת הדיפרנציאל האחורית המקורית תיקח אתכם לכל מקום בארץ, לכל שביל וכמעט לכל מעלה, בטח לכל המעלות אשר על השבילים המסומנים.

תחתית ממוגנת ומגיני סף קשוחים (במקום המדרכות) מאפשרות להושיב את הפאג'רו על הסלעים ללא פחד

תחתית ממוגנת ומגיני סף קשוחים (במקום המדרכות) מאפשרות להושיב את הפאג'רו על הסלעים ללא פחד

נתונים של המיצובישי Pajero Dakar Pro:

הגרסה החדשה כוללת הגבהת הרכב ב- 5 ס"מ (רשומה ברישיון הרכב) באמצעות סט קפיצים מבית PEDDERS ובולמים מבית BILSTEIN, צמיגי All-Terrain מבית BFGoodrich, חישוקי סגסוגת שחורים בעלי מראה קשוח, מיגון גחון מלא (חבילת 6 חלקים) ומדרכי צד מבית אספיר ומצלמה קדמית באמצעות מערכת ה Connected Car המאפשרת בעת הצורך תצוגה קדמית של תוואי שטח ומכשולים על המסך.

גרסת - Pajero Dakar Pro מקבלת עיצוב שונה ותמותג באמצעות סמל ייחודי.

הפאג'רו מצויד במנוע 3.2 ליטר עם הזרקה ישירה, 190 כ"ס ב- 3500 סל"ד ומומנט של 45 קג"מ ב- 2000 סל"ד. מהירות מרבית (יצרן) של 180 קמ"ש, מערכת מתלים נפרדת לכל גלגל, מערכת X44 מסוג סופר סלקט המאפשרת בחירה בין 4 מצבי הנעה, מערכת Connected Car כולל WAZE מובנה בתוספת יישומון ייחודי לניווט שטח "עמוד ענן" המציג מפות טופוגרפיות של ישראל, ריפודי עור, DRL תאורת יום מסוג LED, תאורה קדמית קסנון עם כיוונון אורות אוטומטי, פנסי ערפל, מתזים לפנסים קדמיים, חיישן גשם, בקרת אורות אוטומטי, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מזגן אוויר אחורי ועוד.

לרגל ההשקה, גרסת פאג'רו דקאר פרו מוצע בתוספת מחיר של 19,900 ₪ במקום 38,000 ₪.

מחיר הפאג'רו: (לא כולל את עלות הגרסה החדשה)

דגם Dakar ארוך: 334,900 ₪

דגם Dakar קצר: 299,900 ₪

סרטון הפרסום לפאג'רו דקאר פרו בנהיגה של מדריך מאתר השטח

קישורים למבחני דרכים של הפאג'רו:
מיצובישי פאג'רו דזרט - Mitsubishi Pajero Desert
מיצובישי פאג'רו 3.8 Mitsubishi Pajero
חדש מהקופסה - מיצובישי פאג'רו משופר
מיצובישי פאג'רו קצר במבחן דרכים
קישורים למבחני דרכים השוואתיים:
לנד רובר דיסקברי מול מיצובישי פאג'רו במבחן השוואתי
המבחן החשוב של השנה: טויוטה לנדקרוזר מול מיצובישי פאג'רו באתר השטח הישראלי
טויוטה לנד קרוזר מול מיצובישי פאג'רו – דור הנפילים
גבעת השלושה: דיסקברי 3 מול פאג'רו דקאר לימיטד מול לנדקרוזר
מבחן משווה: טויוטה לנדקרוזר מול מיצובישי פאג'רו
קישור לכל הדרכות הנהיגה וטיולי המועדון של פאג'רו בהדרכת צוות אתר השטח

המראה החדש - אגרסיבי ומושך יותר

המראה החדש - אגרסיבי ומושך יותר

דומים, אבל ממש לא זהים והמשופר גבוה ואגרסיבי יותר

דומים, אבל ממש לא זהים והמשופר גבוה ואגרסיבי יותר

הקפיצים והבולמים הוחלפו לארוכים יותר ב-5 ס"מ

איך בונים פאג'רו דאקר פרו

תמונות מהבדיקה ההשוואתית שנעשה בארץ בטרם החל שיווק הפאג'רו פרו

תמונות של גלעד קוואלרצ'יק מההשקה בירדן:

תמונות של גלעד קוואלרצ'יק מההשקה בירדן:

התמונות של בני דויטש מההשקה בירדן:

קישור ליומן המסע המסכם את הטיול ואת ההשקה בירדן

הכתבה בערוץ הספורט מהשקת הפאג'רו דקאר פרו

פאג'רו דקאר פרו במעלה עשוש - צילם תומר פדר

פאג'רו פרו במעלה עשוש


תגובות

6 תגובות

1

פה

24 באוקטובר 2017 ב 18:04

ברשותי פאג'רו 2011.
לפני 3 שנים החלטתי קצת לשפר (פחות לפחד) וביצעתי הגבהה "2 + מיגון תחתון מלא + מדרגות צד של אספיר. בנוסף, החלפתי לצמיגי שטח 50:50.
אם לפני כן הכל היה מצוין, עכשיו אני נוהג ללא כל חשש, בביטחון וכיף מלאים בכל שטח. פרו לעניים, אבל פרו.

2

אורח/ת - דוד

24 באוקטובר 2017 ב 20:17

האם החליפו את הגנטים 18 אינטש ל-17 בדגם פרו?

3

Ogash Ofer

25 באוקטובר 2017 ב 08:07

אורח/ת - דוד כתב/ה:
"

האם החליפו את הגנטים 18 אינטש ל-17 בדגם פרו?

"
בפרו הג'נט הוא 17 אינץ'

4

kimono

30 באוקטובר 2017 ב 17:50

נחמד. נראה כמו הזרקת סטרואידים טיפוסית לפני החלפת דגם משמעותית. ואם כבר, גם גיפ גרנד צירוקי עשו זאת עם דגם הטריילהוק אבל מכיוון שהאחרון בוצע במפעל, היכולות של הגיפ, גם בשטח ובודאי בכביש עוברות בקלות את של המיצו וכנראה גם את של שאר החבורה הקשוחה, עד שכמובן הן יגיבו במרוץ החימוש הבלתי נגמר.

5

yer1

24 בנובמבר 2017 ב 10:40

מערכת המולטימדיה של מיצובשי ואשר מסופקת ע"י היבואן אינה שווה אף לא 1 ש"ח. קונים אוטו ב - 360 א' ש"ח ומעכת המולטימדיה באיכות הגרוע ביותר ולא ניתן לנצל אותה. בלוטוס - דיבורית לא עובד ( בטיחותית עדיף לדעת שאין ו / או לפחות לא לצפות שתעבוד ), רדיו - לא עובד באופן רציף, השמעת מוסיקה באמצעות כניסת USB  לא ניתן רעשים. חשוב להדגיש שהוחלפו 3 מערכות מולטימדיה ועידכוני תוכנה ....פשוט לא עובד.  הבנתי שאני לא היחידי עם הבעיה.

6

Ogash Ofer

25 בנובמבר 2018 ב 16:35

יש מצב לפאג'רו חדש:
https://www.4x4.co.il/article/12360