שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור השלישי של הפורשה קאיין הוצג רשמית

זאת אמנם לא תהיה הבחירה הראשונה שלכם כרכב לרדת איתו לשטח, ואולי גם לא השנייה, אבל על הכביש הדבר הזה יודע לתת עבודה. אם יש לכם כמובן את הסכומים הנדרשים כדי לקנות אותו...

לפני כארבע שנים, בכתבה על 12 כלי הרכב ששינו את התפיסה שלנו לגבי רכבים שיורדים לשטח, כתבתי את הדברים הבאים על הפורשה קאיין: "כשחברת פורשה הודיעה על כוונתה להתחיל ולייצר SUV, הרגישו חובבי מותג העל שהשמיים נופלים עליהם. איך עושים להם את זה? איך היצרן של מכוניות הספורט האהובות עליהם עובר לייצור 'טומאה' כמו רכב שטח? היו שניבאו לפורשה נפילה דרמטית, היו כאלה שאמרו שהמכירות לא יתרוממו – אבל כל הנבואות כולן התבדו. הקאיין הפך למכונת המזומנים של החברה, עם תקופות בהן המכירות שלו היוו יותר ממחצית המכירות של כל דגמי פורשה". הקאיין הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בפריז ב-2002 ודור שני שלו הגיע ב-2010 (למבחן דרכים לדור השני). עתה הגיע הזמן לדור שלישי, שנחשף השבוע בצורה רשמית.
מבחינה חיצונית, כמעט ולא תראו הבדלים בהשוואה לדגם היוצא, אולי כדי לשמר את נאמנות הלקוחות השמרנים של המותג, שלא אוהבים שינויים דרסטיים. הקאיין החדש, כמו קודמו, יגיע בשתי תצורות עיקריות: הדגם הרגיל, עם מנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר המספק 340 כ"ס ודגם ה-S עם מנוע בעל טורבו כפול, גם הוא V6 אך בנפח קטן יותר, 2.9 ועם יותר סוסים, 440. שני הדגמים מגיעים עם תיבת הילוכים טיפטרוניק בעלת שמונה מהירויות.

כפי שקורה במרבית הדורות החדשים של כלי הרכב, בהשוואה לדגמים אותם הם מחליפים, גם כאן נעשתה דיאטה שהורידה את המשקל לטובת צריכת דלק משופרת והקטנת זיהומים. הדיאטה כללה שימוש אופנתי באלומיניום ובחומרים מורכבים קלי משקל. כיאה למכוניות עם סמל פורשה, היציאה ברמזרוים מרשימה: הדגם הרגיל עושה את הזינוך מ-0 ל-96 קמ"ש (0-60 מייל/שעה) תוך 5.6 שניות ואחיו החזק יותר יעשה זאת ב-4.6 שניות. מתלי אוויר משופרים והיגוי אחורי ידאגו להתנהגות בכביש.
בפנים, תקבלו את כל המותרות שפורשה יודעת לתת, עם מסך ענק בגודל 12.3 אינץ' לשליטה בכל המערכות. גם גם בתחום הבטיחות לא תמצאו חוסרים, עם מערכת מצלמות היקפית, בקרת שיוט אדפטיבית, והתראות על כל מה שזז. קשה להאמין שקוני הקאיין יקחו אותו לשטח, אבל אם תנוח עליהם הרוח תעמוד לרשותם מערכת עם ארבעה מצבי הנעה: בוץ, חצץ, חול וסלעים.

תגובות

0 תגובות