שטח 4X4 > מסלולי טיול > נקודה בשטח

הקניון האדום של נחל שני

הקניון האדום, נמצא במרכזו של נחל שני הזורם מסיני ללב הרי אילת, מתחתר בתוך אבן החול האדומה ויוצר נקיק צר, מרשים ובו סולמות המשלימים את החוויה המאתגרת.
כ-20 ק"מ צפונית לעיר אילת על כביש 12 ולצד גדר הגבול עם מצרים נמצא הקניון שאין בו חנויות, כרטיס האשראי חסר תוקף, בחלק מהמסלול גם אין קליטה סלולרית, אבל יש בו אתגר מיוחד בלב הטבע, עם נוף פתוח, צמחיית מדבר ומסלול הליכה הרפתקני קצר המספק אטרקציה שוברת שגרה לנופשים בעיר.

נחל שני מתחיל את זרימתו במדבר סיני (נקרא במצרים: ואדי אבו עלליק), חוצה את הגבול בין מצרים לישראל, זורם מזרחה בתוך הרי אילת, נשפך לנחל רחם ולבסוף לערבה.
מזרחית לכביש 12 ומצפון להר עוזיהו חותר הנחל בתוך אבן חול אדומה, ויוצר קניון ( gorge ) צר ומרשים, הנקרא "הקניון האדום".
הצבע האדום הוא תוצר של קוורץ אשר נוצר מהבלייה של סלעי הגרניט בשילוב תחמוצות מתכתיות שהתלכדו יחד. מסלול ההליכה בתוך הקניון האדום קרוב לכביש, נגיש לכול המטיילים ופשוט לביצוע בכחצי יום טיול מאילת.

איך מגיעים?

מאילת מטפסים לעבר נטפים - מעבר הגבול (הלא פעיל) בין ישראל למצרים, שעל כביש 12. ממשיכים לטפס על הכביש לכיוון הר עוזיהו, חולפים על פני צומת העלייה לבסיס הצבאי שבראש ההר, נוסעים עוד 1.7 ק"מ ופונים עם השילוט ימינה ל"קניון האדום" ולשביל המסומן באדום.
אפשר גם להגיע לתחילת השביל המסומן באדום עם אוטובוס אגד מספר 392 היוצא בבוקר מאילת דרך כביש 12 לכיוון באר שבע. יש תחנת אוטובוס בכניסה לשביל (תחנה אחת צפונית לתחנת האוטובוס בצומת הר עוזיהו).
קיימת גם תחנת אוטובוס ממול הכניסה וחשוב לבדוק את שעות החזרה שקו 392 יורד לכיוון אילת.

תחנת האוטובוס בכניסה לשביל המסומן באדום

השביל בקניון האדום

נוסעים או הולכים על השביל המסומן באדום ולאחר כ-1 ק"מ פונים ימינה לשביל המסומן בירוק, עליו מתקדמים עוד כ-300 מטרים עד מגרש החנייה הקטן (תחום באבנים). תחילת הירידה לעבר הקניון האדום היא עם השביל המסומן בירוק הנכנס ממגרש החנייה הקטן לתוך ערוץ הנחל.
לאחר כ-200 מטרים בתוך הערוץ צומת שבילים בו פונים ימינה, עם השביל המסומן בירוק ולעבר עץ השיטה המספק צל איכותי.
ממשיכים לרדת במורד הנחל עם הסימון הירוק. לאחר כ-300 מטרים נוספים הקניון הופך להיות צר ובתוכו כמה סולמות ויתדות העוזרים בירידה במפלים (היבשים) של הנחל. אורכו של הקניון כ-200 מטרים ובסופו צומת שבילים (וחבל החוסם את המשך ההליכה בנחל).
שימו לב: שמרו על הילדים ורדו בסולמות אחד-אחד ומבלי לדרדר אבנים על מי שנמצא על הסולם.
אפשר לחזור לאחור באותו המסלול שבערוץ הקניוני (מומלץ) או לטפס ימינה עם השביל המסומן בשחור ולחזור על המצוק שמעל ערוץ הנחל (לא מומלץ למי שמפחד מהגובה או עם ילדים – שכן הדרך חלקה ומצוקית).

מפת המסלול - רשות הטבע והגנים

שני מסלולי טיול לג'יפאים בהרי אילת:

בדרך מאילת - מסלול טיול לקניון שחורת, נחל עתק ומעלה סיירים
בדרך לאילת - מסלול טיול לנחל מתק, צוקי עובדה והר ברך

ועוד מסלול לצד כביש הערבה בדרך לאילת:
מסלול טיול - שמורת נחל שיזף במסלולים

מסלולי טיול בארץ:
בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים והשפלה | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת