שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הסקודה קארוק מגיע לתערוכת הרכב בפרנקפורט

רכב הפנאי הקטן של הרכב מגיע לתערוכה בגרסת ייצור, כשהשיווק באירופה יחל מיידית. אלינו יגיע במחצית הראשונה של שנת 2018

פחות משנה חלפה מאז הציגה סקודה את רכב הפנאי הראשון שלה, הקודיאק, וכבר נמצא על המדף הדגם השני, הקארוק (השמות המוזרים משהו מקורם באיסלנד, משום מה). עבור יצרנית השייכת לקונצרן גדול כמו פולקסוואגן, זאת משימה יחסית קלה, כי הפיתוח נעשה באופן מקביל בכל החטיבות. וכך, הקארוק הוא תאום לאטקה של סיאט ושניהם חולקים מכלולים רבים עם הטיגואן.
העיצוב מזכיר מאוד את הקודיאק, בממדים קטנים יותר (למבחן דרכים לקודיאק). האורך הכולל עומד על 4.4 מטר עם בסיס גלגלים של 2.6 מטר, הגובה 1.6 והרוחב 1.85 מטר. הקארוק מיועד לחמישה נוסעים בלבד, לעומת אחיו הגדול שיכול לקלוט שבעה. תא המטען נדיב עם 521 ליטר שגדל ל-1630 ליטר עם קיפול המושב האחורי. ואם זה לא מספיק, ניתן להסיר לחלוטין את המושב האחורי ולקבל נפח של 1810 ליטר.
 

היצע המנועים כולל ארבע מנועי טורבו, שניים מוזני בנזין ושניים בסולר. המנוע הבסיסי יהיה בנזין בנפח 1.0 ליטר שיספק 113 כ"ס, מעליו מנוע בנזין נוסף בנפח 1.5 ליטר עם 148 כ"ס ויכולת לנתק חלק מהבוכנות בשיוט, לצמצום צריכת הדלק. בדיזלים מנוע הכניסה יהיה בנפח 1.6 ליטר עם 113 כ"ס והבכיר בנפח 2.0 ליטר שיספק 148 או 187 כ"ס, כתלוי בדגם. את כל הגרסאות, מלבד הבכירה ביותר, אפשר יהיה לקבל עם תיבה ידנית בעלת שש מהירויות או עם תיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. תהיה גם אפשרות לבחור בהנעה קדמית בלבד או בהנעה לכל הגלגלים. הגרסה הבכירה תגיע כסטנדרט עם תיבה כפולת מצמדים והנעה כפולה.
מבחינה בטיחותית, בקארוק תמצאו עזרים רבים כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, בלימה עצמית במקרי חירום במהירויות נמוכות, זיהוי של שטחים מתים, סיוע בחנייה ועוד.
הקארוק יחליף בהיצע הדגמים של סקודה את הייטי המוצלח, שנמכר במספרים יפים אך ייצורו הופסק (למבחן דרכים לייטי 4X4). בחברה לא מכחישים שמועות, לפיהן יגיע בקרוב דגם פנאי נוסף, קטן יותר מהקארוק, שיקבל את השם ייטי... (אמרנו סיאט ארונה?)כאמור, הקארוק צפוי להגיע אלינו במחצית הראשונה של השנה הבאה, ויתחרה כאן ישירות מול היונדאי טוסון והקיה ספורטאג' הפופולריים.
 

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אביבי

06 בספטמבר 2017 ב 20:30

רק שנתיים אחריות... לא מסוגל להתחרות בכלום