בר נוב, רוכב הוסקוורנה, מסכם את תחרות האופנועים הבינלאומית הסיקס-דייז, שהסתיימה בצרפת ביום שבת האחרון ה-2.9.2017 ושהשתתפו בה 8 ישראלים.
יואב שפירא, גם הוא רוכב הוסקוורנה, זכה במדליית זהב בSix Days כשהצליח לסיים במקום ה-30 והמכובד בקטגוריית C1 בהפרש כולל של רק 17 דקות בלבד מהמקום הראשון.
שפירא, בן ה- 18.5, שרוכב על הוסקוורנה FE250, הוא הישראלי השלישי שזוכה במדליית הזהב והצעיר מכולם.
צילומים: ניר עמוס ו-Carlos Matias
מאת: Ofer Ogash
08/09/17
מרוץ הסיקס דייז התקיים בפעם ה-92 והשנה צרפת הייתה המארחת של תחרות אופנועי האנדורו הבין לאומית - International Six Days Enduro.
מרוץ האופנועים בן שישה ימי תחרות, מקבץ את טובי רוכבי האנדורו מהעולם. כל מדינה שולחת את רוכביה המובחרים ומרכיבה נבחרת של כ-4 רוכבים שמתחלקים לשלושת קטגוריות לפי נפח המנועים: E1, E2 ,E3. המנצחים נקבעים על סך הזמנים הכללי הנמוך ביותר בסוף שישה ימי המרוץ בהם יש קטעי מדידה ( ספיישל-טסטים).
ספיישל טסט הינו קטע מדידה שנע בין 4 דק' ועד 15 דקות. במהלך יום תחרות יש בין 4-5 קטעי טסטים שונים בהם הרוכבים נמדדים ונלחמים על כל שנייה אפשרית. קטעי הטסטים מגוונים ויכולים לכלול קטעי יער ארוכים, קטעי מוטוקרוס ,קטעי שדה פתוחים וכד'.
בין ספיישל טסט לספיישל יש את קטעי הקישור שבארץ מוכרים בתור "התשה". את קטעי הקישור הללו הרוכבים צריכים לבצע בזמן מוגדר כשאין להם ניקוד או דירוג, אבל בסופם יש נקודות TIME CHECK בהן על הרוכב להתייצב בזמן המוגדר לו. איחור לנקודת הביקורת משמעו זמן עונשין שמתווסף לזמן הכולל של הספיישל טסטים. על כל דקה שחרגת מזמנך המקורי הדקה מתווספת לזמן הכולל. לדוגמה: זמן כללי (מצטבר) של קטעי המדידה 40:05:55 במידה והרוכב איחר ב 2 דקות לביקורת הזמנים זמנו יהיה 40:07:55.
אורכו הכולל של כול יום הוא כ-250 ק"מ עד 300 ק"מ של רכיבה.
בנוסף לנבחרות הגברים יש גם נבחרות נשים ונבחרות ג'וניורס (עד גיל 23) וישנם את הקלאבים - CLUB. הקלאבים הם הרוכבים שלא נכללו בנבחרת הרשמית, בעיקר רוכבים עממיים שרוצים לקחת חלק במרוץ ולהיות תחרותיים. קלאב מונה כ-3 רוכבים, ומתחלקים בו לקטגוריות לפי נפח האופנועים עליהם רוכבים החברים בקבוצה.
לכל קטגוריה יש כמובן מנצח ובנוסף מחלקים מדליות. את מדליית הזהב מקבל כל רוכב שסיים בזמן של עד 10% מהזמן של מנצח הקטגוריה. מדליית כסף לכל רוכב שסיים בזמן של עד 25% מהזמן של המנצח בקטגוריה ואילו במדליית הארד זוכים כל הרוכבים אשר סיימו את המרוץ.
לראשונה לקחתי חלק במירוץ הסיקס דייז שהתקיים ב-2016 בספרד. אז כבר ביום הראשון, באחד מקטעי הקישור, התרסקתי עם אופנוע באופן קשה כך שלא יכולתי להמשיך את המרוץ. אז למדתי על בשרי כי אחד האלמנטים הקשים במרוץ "ששת הימים" הוא להישאר חד וערני למשך כל השבוע, במיוחד בקטעי הקישור, ולשאוף לרכוב נטול טעויות (היכולות לסיים את המירוץ עבור הרוכב).
לאחר האכזבה של הסיקס דייז ב-2016, החלטתי לא לוותר ולחזור שנה אחרי לסיקס דייז שיתקיים בצרפת. המטרה: לסיים!
כמובן שבתור ספורטאי השאיפה היא להפיק מעצמי את המקסימום ולהגיע להישג, אבל תמיד הזכרתי לעצמי שאני צריך לסיים - המרוץ ארוך וכל שנייה שם יכולה לשנות את כל התמונה.
למירוץ בצרפת נערכתי והתאמנתי בצורה יותר מקצועית משנה שעברה, רכבתי יותר, גיוונתי את אזורי הרכיבה, ובעיקר דאגתי לשמור על כיף והנאה לאורך כל הרכיבה, דבר שמאוד חשוב למרוץ ארוך כמו הסיקס דייז.
בחסות עופר אבניר, יבואנית הוסקוורנה ישראל, "התארגנתי" בצרפת על אופנוע הוסקוורנה FE250 מודל2018 - אופנוע דומה לזה שיש לי בבית ואיתו התאמנתי כל השנה. בנוסף לאופנוע חשוב שיהיה צוות מכונאים מקצועי ואמין שיגבה ויעזור לרוכב לאורך כל היום. מכיוון שרק לרוכב מותר לטפל באופנוע שלו במהלך היום, המכונאים הם אלו שעוזרים, מייעצים ומגישים את הכלים הנכונים. אני זכיתי להיות תחת האוהל של מכונאי המפעל של הוסקוורנה - החבר'ה הכי מקצוענים בתחום! היחס והשירות שקיבלתי היה מעבר לכל דמיון. תודה.
את מסלולי הספיישל טסט שעליהם רוכבים ומתחרים במהלך השבוע מומלץ ללכת ברגל טרם הזינוק. כשלמירוץ עצמו אין הקפות הכרות - כך שכבר מהמדידה הראשונה חייבים לתת את כל ה-100% בשביל להגיע לתוצאות טובות. לכן בשבוע שקדם למרוץ כבר הלכנו ברגל את כל המסלולים כשאנו מנסים לשנן, להבין את התוואי ולהכין עצמנו לקראת הרכיבה.
המסלול של היום הראשון לתחרות ושל היום השני זהים לחלוטין.
אל היום הראשון זינקתי סקרן, קצת עם חששות - שטבעי שיהיו, אבל בעיקר עם הרבה מוטיבציה וחשק לרכב.
מדידת הזמנים הראשונה שלי הייתה סולידית וכך גם המשך היום. קטעי הקישור היו מדהימים ומאוד טכניים, בשלב מסוים של היום הטמפרטורה עלתה לכ-30-35 מעלות, דבר שהוסיף לקושי. לשמחתי כל הרכיבות בחום הישראלי השתלמו והגוף שלי התמודד בהצלחה עם מזג אוויר הקשוח. היום ארך כ-7:30 שעות כך שהיה לי ארוך וקשה, אבל סיימתי אותו מרוצה!
בסוף היום יש 16 דקות לטפל באופנוע ובסיומן מחזירים את האופנוע אל ה"פארק פארמה" (שטח החנייה הסגור) עד הזינוק שלמחרת. הדבר העיקרי לטיפול הוא החלפת הצמיגים ובדיקה כללית - בתקווה שלא יצוצו עוד תקלות לא רצויות. הטיפול שלי הסתכם כשהחלפתי צמיג אחרי, פילטר אוויר, קצת חיזוקי ברגים ומעבר כללי על האופנוע - הכול פיקס!
בוקר טוב צרפת! יוצאים לרכוב במסלול זהה ליום האתמול, מוכר וקצת פחות מרגש. נפילה על הספיישל טסט הראשון הוציאה אותי מהפוקוס במקצת וכמו כול נפילה הקשתה עליי, אבל התאוששתי במהלך היום. בסיכום שלי זה יום פחות טוב מהקודם, קשה יותר. אבל תוואי המסלולים וקטעי הקישור שהיו מהנים הצליחו להשאיר אותי עם חיוך ועם הרבה מוטיבציה להמשך.
למרות שלכאורה המסלולים זהים בפועל המסלולים היו מאוד קשים לעומת היום הראשון וזה בגלל כמות הרוכבים שעברו על המסלול ואשר שינו לגמרי את הקווים דבר שמחייב להרים את הראש ולהיות מוכנים להכל! ובכול רגע!
מסלולים חדשים ליום השלישי מוציאים אותי לזינוק עם מטרה אחת ברורה והיא: למזער נזקים ולצמצם פער בזמנים שאיבדתי ביום השני.
מסלולי הספיישל טסט החדשים היו מאוד מעניינים אבל לא הצלחתי לרכב במהירות שתקדם אותי במיקומים למרות שהמשכתי כל היום "ללחוץ" במטרה לשפר זמנים. לצערי לא הצלחתי לשפר מיקומים והתחרות בקטגוריה עזה ומאוד צפופה כך שכל שנייה שאיבדתי ביום אמש היא שנייה יקרה שקשה להשיב.
בדומה להתחלה מסלולי הרכיבה זהים ביום הזה וליום שלמחרת - היום החמישי.
ליום הרביעי זינקתי שוב במטרה לצמצם זמנים ולהתקדם בטבלה. ניסיתי להיות קצת יותר רגוע בקטעי המדידות כדי למצוא את הזרימה שתוביל אותי למהירות גבוהה יותר. במדידה הראשונה הרגשתי מעולה עד שנתקעתי בחריץ בוצי שגזל ממני שניות יקרות. את ההמשך היום המשכתי ברכיבה חלקה נטולת טעויות, אבל הזמנים לא היו מספיק מהירים כדי לקדם אותי במיקומים.
אנרגיות חיוביות, והרבה רצון לרכב ביום החמישי ולקראת הסוף!
זינקתי למדידה הראשונה והרגשתי שאני רוכב בנוחות ובייתר חוכמה. כל קטעי הספיישל טסט היו טובים עבורי ביום החמישי והזמנים היו מעולים מבחינתי. לצערי חטפתי עונשין של דקה - דבר שלא עזר לי להתקדם במיקומים.
זהו יום קליל ובו מירוץ מוטקרוס של 5 הקפות שלא יכול לשנות את המיקומים יותר מדי. המסלול היה מושקה ומאוד חלקלק. זינקת לא רע אבל את המרוץ עצמו ניהלתי בצורה איטית ושמרנית - היה כיף והשאיר טעם טוב של עוד!
לסיכום: מרוץ הסיקס-דייז בצרפת היה לי מרוץ מדהים, קשה, ארוך, עם הרבה עליות ומורדות (ואין הכוונה לתוואי השטח) אבל המרוץ הזה הזכיר לי עד כמה אני נהנה לרכב על האופנוע שלי!
אני שמח שסיימתי את המרוץ בהצלחה כי זאת הייתה המטרה. ולמרות שהשאיפות שלי מכוונות לתוצאות גבוהות יותר - תמיד יש את המרוץ הבא!
אני רוצה להודות לעופר אבניר - יבואנית הוסקוורנה על התמיכה המדהימה במרוץ ולאורך כל העונה. בלי התמיכה הצמודה והחמה שלהם לא הייתי מסוגל להגיע למרוץ הזה מאורגן כמו שהייתי. תודה לאבזריון על הציוד רכיבה האיכותי והנוח. למזור הנדסה ולכל חברי הנבחרת הישראלית שהיו שם ללוות, לסייע ולעזור.
ולסיום לברברה סלע - מנהלת המשלחת, שדאגה שהכול יתקתק ושנתרכז במרוץ עצמו ולא במה שמסביב.
0 תגובות
תגובות