שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ גרנד ואגוניר: האם נראה אותו סופסוף?

אחרי ציפייה ממושכת, הדגם הגדול ביותר בליין של החברה צפוי להגיע לקראת אמצע 2019

זמן קצר לאחר ההשתלטות של פיאט על קונצרן קרייזלר, עוד ב-2011, הוצגה תוכנית לייצור SUV  גדול עם שבעה מקומות ישיבה, שהיה אמור לקבל שם מיתולוגי: ג'יפ גרנד ואגוניר (קישור לכתבה שפרסמנו בזמנו על תוכניות אלו). אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד, וחלפו מאז כמה שנים טובות וטרם ראינו גרנד ואגוניר חדש, למרות שב-2014 חודשה ההצהרה על ייצורו במסגרת תוכנית חמש-שנתית של קונצרן פיאט-קרייזלר. השבוע התבשרנו כי הדגם סופסוף מגיע, לקראת אמצע 2019.

בניגוד להשערות הראשונות, שצפו שהגרנד ואגוניר יתבסס על מכלולי הגרנד צ'ירוקי, נראה כי נקבל משהו שונה לחלוטין: מגזין הרכב Automotive News  דיווח כי הדגם החדש יבנה על שלדת הטנדר ראם 1500, מה שאומר רכב גדול וכבד, אבל עם יכולות שטח לא מבוטלות וכושר גרירה גבוה.

ברמת הכניסה, יהיה דגם פשוט יותר, שיקרא ואגוניר, שיתחרה בשוק האמריקאי בשברולט טאהו ובפורד אקספדישן, בעוד הדגם הבכיר יתמודד מול הקאדילק אסקלייד והלינקולן נאוויגייטור, שגם הם ג'מוסים מגודלים בדיוק כמו שהאמריקאים אוהבים.

הדמיה ממוחשבת של הגרנד ואגוניר החדש: האם אכן ייראה כך?

באותו דיווח נמסר גם שבקונצרן החליטו לדלג על מתיחת הפנים שהיתה מתוכננת לגרנד צ'ירוקי, ובמקום זאת יוצג דור חדש שיהיה קל יותר מהדגם הנוכחי עם צריכת דלק משופרת. גם דגם זה צפוי להגיע ב-2019. ועוד מבית ג'יפ: בשנה הבאה יגיח רנגייד מחודש, אחרי מתיחת פנים, ולקראת סוף העשור נקבל ג'יפ חדש בקטגוריית A, שיהיה הקטן ביותר בליין של החברה וייתכן שיתבסס על מכלולי הפיאט פנדה 4X4.

ובשולי הדברים נזכיר כי מנכ"ל הקונצרן, סרג'יו מרצ'יונה, מנהל מסע אקטיבי למציאת קונה אפשרי לפיאט-קרייזלר, עם עדיפות ליצרנית גדולה ממזרח אסיה. תחילה דובר על חברה סינית, אבל בהמשך עלה גם שמה של חברת יונדאי, שאם אכן תבצע את הרכישה תהפוך ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם. ואם גם אתם חושבים להיכנס להתמחרות, תכינו כ-10 מיליארד דולר אבל תזכו להנחה יפה אם תוותרו על חטיבת מזראטי ועל יצרניות החלפים השייכות לקונצרן.

הגרנד ואגוניר המיתולוגי. געגועים לעבר

תגובות

0 תגובות