שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פרטיזן 1 – לגו על גלגלים

דגם קונספט של רכב צבאי חדש שתוכנן בגרמניה, לקח עד לקיצוניות את המושגים פשטות, שימושיות וקלות תפעול ותחזוקה. ואף מלה על עיצוב

בתכנון של כלי רכב צבאיים הפונקציונליות היא שם המשחק. הכלי צריך להיות בעל יכולות המתאימות למשימה המיועדת, קל לתפעול ולתחזוקה בשטח (אבל יש לא מעט פספוסים בתחום הזה, ראו מקרה הגמה גואט) ומתאים להובלה אווירית. המחיר לא תמיד מהווה שיקול, גם לא נוחיות הצוות המפעיל ובוודאי ובוודאי שלא מתייחסים לעיצוב... נכון שיש לא מעט כלי רכב צבאיים שהפכו לאייקונים מוטוריים, דוגמת הג'יפ המקורי או ההאמר, אבל גם האוהדים הפנטיים ביותר יסכימו שזה לא בגלל העיצוב.

אבל נראה שאת שיא הפונקציונליות בתכנון השיגה חברת פרטיזן (Partisan Motors) שמקום מושבה בגרמניה. דגם הקונספט שהציגה, הפרטיזן 1, נראה כמו שלוש קופסאות שנבנו מאבני לגו וחוברו יחדיו. התכנון כל כך פשוט, שהרכב אמור להיות מסופק כשהוא מפורק וארוז בארגזים, והצוותים שיקבלו אותו ביעד ירכיבו אותו בעצמם. בצורה כזו, אפשר לארוז חמישה פרטיזנים במכולה סטנדרטית.

תכנון גאוני ופשוט או סתם מכוער? הפרטיזן

התכנון הפשוט מאפשר גם לשנות את ייעוד הכלי בקלות, על פי הצרכים, החל ברכב סיור מהיר, דרך טנדרים לצרכים לוגיסטיים וגם גרסאות ממוגנות לשרידות בתנאי קרב. ניתן גם לשנות את רוחק הסרנים ולהרכיב גרסאות קצרות או ארוכות, כמו גם גרסאות עם שלושה וארבעה סרנים.

נתונים מדויקים על הרכב עדיין לא פורסמו, אך הפשטות תאפשר לכי הרכב הזה לשרוד בשרות במשך שנים ארוכות, עם יכולת לעדכן ולשדרג אותו בעת הצורך. המהנדס שמאחורי התכנון, שגם ייסד את החברה, ד"ר יורי פוסטניקוב (Dr. Juri Postnikov), הגדיל לעשות והצהיר כי יעניק אחריות של 100 שנה לכל רכב שייצא משערי מפעלו. אופטימי משהו, לא? במיוחד כשמדובר בקונספט שלא בטוח שיגיע לכלל ייצור.

תגובות

0 תגובות