שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הלל ורז יוצאים להתחרות בבאחה טרויה טורקיה

זהו הראלי האחרון בליגת הבאחה של מזרח אירופה והצוות מתכוון להתמודד על המקום הראשון הכללי בליגה כולה

 

נבחרת פוינטר IGO עם הצמד רז הימן והלל סגל, יוצאת לראלי באחה טרויה טורקיה אשר הינו חלק מליגת הבאחה  של מזרח אירופה, הכוללת מרוצים ברומניה, יוון, בולגריה וטורקיה. זהו הסבב הרביעי והאחרון בליגה לשנת 2017. מרכז המרוץ יהיה בעיר Canakkale הנמצאת כ-400 ק"מ דרומית לאיסטנבול, ממנה ייצאו המתחרים בכל יום למסלול אחר במתכונת של מרוץ כוכב. הבאחה יימשך 4 ימים כאשר ביום הראשון יתקיים הפרולוג כדי לקבוע את סדר הזינוק לשלושת ימי המרוץ שייערכו בסוף השבוע הקרוב, בתאריכים 27-29.10. המסלול, שאורכו כ-800 ק"מ יתפתל ביערות ההרריים המקיפים את העיר ויתנהל על שבילים של קרקע קשה.

בזכות ההצלחה בשני הסבבים הראשונים – מקום ראשון כללי בבאחה רומניה ומקום שלישי כללי בראלי יוון (עקב תיבת הילוכים שבורה לא נטל הצוות חלק בסבב השלישי שנערך בבולגריה), הניקוד של הצוות מאפשר להם עדיין להתמודד על המקום הראשון הכללי בליגה וכמובן גם על המקום הראשון בקטגוריית T1 לה הם שייכים.

צילום:אבירם פריג'

בבאחה טרויה טורקיה צפויים להשתתף כ-40 צוותים המגיעים מאיטליה, יוון, בולגריה, רומניה, אז'רביג'אן, קפריסין הטורקית וכמובן מטורקיה עצמה.

הצהובה עברה הכנה יסודית למרוץ, תחת ידיו של הלל. זו כללה החלפה של רכיבים רבים ביניהם תיבת ההילוכים, מגדש הטורבו, תפוחי הגה, תיבת ההגה, מצמד, מאווררי הרדיאטור, רפידות וצלחות בילום, מסננים, שמנים, נוזלים ועוד. בולמי ה-FOX עברו חידוש והורכב סט חדש של צמיגים.                  

אם אכן יזכו במקום הראשון בליגה, יצטרף הישג זה לשרשרת ארוכה מאוד של הישגים של השניים, המתחרים יחדיו מזה 12 שנים ברציפות והם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל.

נחזיק להם אצבעות.

תגובות

11 תגובות

1

Ogash Ofer

28 באוקטובר 2017 ב 06:52

רז היימן מסכם את היום הראשון - יום שישי:
יום נאחס. התחיל מצוין כשקבענו את הזמן הכי מהיר בספיישל הראשון אבל המשיך עם בולם קדמי שהתפרק לפני הספיישל השני, צמיג שנקרע בספיישל השלישי מחיכוך עם אבן שנתקעה בינו ובין הזרוע האחורית והסתיים על הגג בספיישל הרביעי כי גם אני טועה לפעמים....

2

Ogash Ofer

28 באוקטובר 2017 ב 06:53

3

Ogash Ofer

28 באוקטובר 2017 ב 06:55

מתוך העמוד של רז והלל על הפרולוג שהתקיים ביום חמישי:
אנחנו אחרי הפרולוג שהיה מגניב וכייפי במיוחד. מזנקים שני רכבים במקביל כשלאחר כ 500 מטר מצליבים מסלולים תחת גשר, ככה 3 הקפות. זינקנו מול צוות טורקי עם נהג בשם מליק שניצח אותנו ב 2 עשיריות השנייה. היה צמוד! לא נשארנו עד שכל המתחרים סיימו אבל כנראה שאנחנו במקום השלישי בין כל הרכבים. מחר, יום שישי, נוזנק סביב 9:30 ליום של 4 סטייג'ים, לילה טוב!

4

Ogash Ofer

28 באוקטובר 2017 ב 06:56

5

Ogash Ofer

28 באוקטובר 2017 ב 19:10

המזל הרע ממשיך בטורקיה. 
רז מדווח בסיום היום השני לראלי:
לא כיף לבאס בבשורות איוב אבל כמה דקות לאחר הזינוק ענן אדיר של עשן לבן מהאגזוז הבהיר שהמנוע החליט שמספיק לו. החלפנו את הטורבו אבל הוא לא היה אשם... כנראה שכתוצאה מאוחרת של הגלגול אתמול נוצר שבר באחת הבוכנות. המנוע אוכל שמן כמו ששותה דלק ונאלצנו לחזור למחנה.
הלל חושב על פתרון למחר....

6

Ogash Ofer

28 באוקטובר 2017 ב 19:12

הלל בודק את הטורבו בצהובה:

7

Ogash Ofer

29 באוקטובר 2017 ב 13:43

מעדכנת איריס סגל:
באחה טרויה תורכיה, 29/10, 13:00.
לאחר כל הטיפולים, הפירוקים וההרכבות הרבים של אתמול, עדיין הצוות שלנו לא התייאש, הוזנק אתמול בבוקר, על מנת להיות עדיין חלק מהמירוץ וחזר למחנה להמשך עבודה שנמשכה גם בשעות החשכה.
בלילה היתה להלל תובנה של מה שצריך לעשות ועם בוקר ניגש לעבודה הנדרשת ואכן האוטו חזר לעצמו ב-70% מהיכולת, מה שאפשר המשך נסיעה.
למעשה – לאחר שהלל חסם עם פח של קופסת שימורים את פתחי היניקה והפליטה של צילינדר מס' 6 שהכיל את הבוכנה השבורה ולאחר נסיעת מבחן קצרה נראה שאכן הביצוע נתן פיתרון שיאפשר את המשך הראלי.
לרוע המזל, בדרך להזנקה, שוב כיסו אותם ואת כל הסביבה ענני עשן סמיך ולאחר ההזנקה של הבוקר הם חזרו שוב למחנה לראות אם ניתן עדיין להציל את המצב. נראה היה שהפתרון לבוכנה מס' 6 היה מבריק ומוצלח, אך לרוע המזל נשברה בוכנה נוספת בצילינדר אחר.
במשך שעות רבות הם עסקו בפירוקים והרכבות ושוב פירוקים ושוב הרכבות, אבל עכשיו מסתבר שנזקי ההתהפכות רבים יותר מאשר קסמים של הלל יכולים להועיל בשטח והמצב לא מאפשר נסיעה נוספת.
עם זאת הלל ורז מרגישים שהם לא ויתרו אפילו בחלקיק שניה, הם שמרו על רוח ספורטיבית כל הזמן ועשו כל שניתן כדי להמשיך גם אם ללא פודיום. אמנם המרוץ הזה היה תפור ממש עפ"י מידתם, אבל הסיטואציה שהם נקלעו אליה מנעה מהיכולות הטבעיות שלהם לבוא לידי ביטוי. מסתבר שלא תמיד כישרונות, מקצועיות וקוסמות מספיקים...
אבל כמו שהלל ורז אומרים: "אנחנו מרגישים מאוד גאים וחזקים שלא חיכינו לנשרים ועשינו הכל. כל מה שעבודה בשטח מאפשרת".
הלל ורז מציינים שהיתה להם הפתעה נהדרת מקבלת הפנים החמה והעזרה הרבה שהם זכו לה מהצוותים התורכים וגם מהאנשים המקומיים.
לצערי, מסתבר שלמעלה מ-50% מהמשתתפים לא סיימו את הראלי הזה. אבל יש לציין שהאזור היה מדהים והארגון בהחלט מקצועי ומרשים.
לבסוף, אם יורשה לי להוסיף כנאמר במשפט הבדואי הידוע: "אם נופלים מהסוס, חוזרים ועולים עליו וממשיכים לדהור", הרי שזה מה שהצוות שלנו עושה. אז נתראה במירוץ הבא, כי זה מה שיהיה. הצהובה תחזור לעצמה אחרי מספר ניתוחים, החלמה ושיקום ורז והלל פשוט ימשיכו להיות רז והלל וזה המון.

8

Ogash Ofer

30 באוקטובר 2017 ב 04:02

רז מדווח בסיום התחרות:
זהו, נגמר. כל הרעיונות היצירתיים וכל הקומבינות לא הצליחו להחיות ולו במעט את המנוח(ע), כדי שייתן לנו עוד ספיישל אחד קטן בשביל הטעם הטוב. הצהובה בדרכה על הגרר לאיסטנבול ומחר אנחנו יוצאים כיוון ארצה.

9

Ogash Ofer

30 באוקטובר 2017 ב 04:03

10

Ogash Ofer

30 באוקטובר 2017 ב 04:05

 

 בשקט, בשקט ובצנעה תקשורתית:

ברכות לגל שחם ולקיד (נמרוד) שהצליחו בענק וסיימו במקום השני הכללי וראשון בקטגוריה!

אתר השטח הישראלי

 

11

אורח/ת - חיים סגל

11 בפברואר 2019 ב 15:22

רהצוות הלל סגל+ רז היימן צוות אדיר של מוסך הטרקטורים לא נחש לבדו