שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סבסטיאן אוג'ייה זכה שוב באליפות ב-WRC

זאת השנה החמישית ברציפות שהנהג הצרפתי זוכה בתואר, ובקצב הזה ייתכן שישבור את השיא של לואב

סוף עונת מרוצי ה-WRC של 2016 הציבה את סבסטיאן אוג'ייה בפני שוק שבורה: הקבוצה איתה זכה בארבע אליפויות רצופות – פולקסוואגן – החליטה באופן פתאומי לפרוש מהתחרויות רגע לפני פתיחת העונה של 2017 והוא נותר ללא קבוצה. אבל אוג'ייה לא נשאר מחוסר עבודה לאורך זמן: הוא גוייס מיד על ידי קבוצת  M-Sport, שהיא קבוצת הראלי הרשמית של פורד.

כשהוא נוהג בפיאסטה WRC  החדשה, עם מנוע 1.6 מודגש שמספק 380 כ"ס והנעה 4X4 קבועה, פתח אוג'ייה את העונה ברגל ימין כשניצח את הראלי במונטה קרלו. לאחר מכן זכה רק בראלי נוסף, זה של פורטוגל, אבל  צבר כמות מרשימה של פודיומים ונקודות כך שהמקום השלישי אליו הגיע בראלי האחרון, שנערך בויילס, הספיק לו כדי להבטיח את התואר, עוד לפני המרוץ האחרון של העונה שייערך החודש באוסטרליה.

אוג'ייה בראלי של מונטה-קרלו

אוג'ייה התחיל את קריירת המרוצים שלו בשנת 2005, כשהיה בן 22, וב-2010 התחיל להתחרות ב-WRC. שנה לאחר מכן הוא גוייס לקבוצת סיטרואן, כנהג שני לצד סבסטיאן אחר – לואב. בין השניים התפתח מתח רב, לואב הציב אולטימטום בפני מנהלי הקבוצה – או הוא או אני – ואוג'ייה עזב לקבוצת פולקסוואגן. ב-2013, שנתו השנייה בקבוצה, כבר זכה באליפות ה-WRC. לואב, שהבין שכוכב חדש עלה, פרש עוד במהלך העונה (קישור לכתבה על אליפות ה-WRC).

כאמור, אוג'ייה זכה השנה בפעם החמישית ברציפות, כשאת כל התארים הוא קוטף יחד עם נווטו הקבוע, ג'וליאן אינגרסייה, שנמצא איתו מאז שהתחיל להתחרות. בקצב הזה, ועם הדומיננטיות שהוא מפגין, יש סיכוי שישבור את שיא האליפויות, תשע במספר, שמוחזק על ידי לואב...

אוג'ייה. בדרך לשבור את השיא של לואב?

ראלי מונטה-קרלו 2017

תגובות

0 תגובות