שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2018: פיג'ו מקווה לנצח – ותפרוש

למרות שהתקנות שהיו אמורות להגביל את רכבי ה-4X2 לא שונו, בקבוצה הצרפתית החליטו לפרוש ממרוצי הראלי-רייד

עכשיו זה סופי: הדקאר הקרוב יהיה הראלי האחרון בו תשתתף קבוצת פיג'ו, ולאחריו תפרוש ממרוצי הראלי-רייד. בהודעה שפרסמה הקבוצה הביע מנהלה, ברונו פמין, תקווה כי הפרישה תגיע לאחר ניצחון נוסף של קבוצתו. אם זה יקרה, זה יהיה הניצחון השלישי ברציפות של פיג'ו, שאת שני התארים הקודמים קטף סטפן פטרהנסל.

זאת לא תהיה הפרישה הראשונה של פיג'ו לאחר שרשרת של ניצחונות. היא עשתה זאת כבר בשנת 1990 לאחר ארבע זכיות רצופות, בתקופה שהראלי עדיין התקיים במסלולו המקורי באפריקה. בהמשך, קבוצת האחות סיטרואן ניצחה גם היא ארבע פעמים, במהלך שנות ה-90.

דקאר 2018 יהיה האחרון בו נראה את הבאגים של פיג'ו

פיג'ו חזרה להתחרות בדקאר ב-2015, והפתיעה את כולם כשהגיעה עם רכב בתצורה יוצאת דופן: באגי עם הנעה אחורית בלבד, ללא 4X4. בעבר, היחיד שזכה עם באגי הנעה אחורית היה ז'אן-לואי שלסר, אבל כל כלי הרכב האחרים שניצחו את הדקאר במהלך השנים היו עם הנעה מרובעת.

נבחרת נהגים נהדרת, שכללה מלבד פטרהנסל גם את קרלוס סאיינז הוותיק ואת סיריל דפרה (אליהם הצטרף מאוחר יותר גם סבסטיאן לואב) חיממה מנועים בראלי של 2015, שלא היה הצלחה גדולה מבחינת הקבוצה. אבל שנה מאוחר יותר חזרו עם באגי משופרת והניצחון המיוחל הגיע. אחרי הניצחון הנוסף, ב-2017, החלו להגיע תלונות מצד הקבוצות האחרות על כך שלבאגי יש יתרונות על פני רכבי ה-4X4 ודרשו לשנות את התקנות. פיג'ו איימה בפרישה, התקנות בסופו של דבר לא שונו – אבל הקבוצה בכל זאת תפרוש.

הדקאר של 2018 יהיה ה-40 במספר ויחגוג גם עשור של תחרויות בדרום אמריקה. המסלול יתחיל בלימה, בירת פרו, ימשיך דרך בוליביה ויסתיים בעיר קורדובה, ארגנטינה. לאורך שבועיים, בתאריכים 6-20.1.18 יעברו המתחרים כ-9000 ק"מ, כ-5000 מהם בקטעים מדודים.

תגובות

0 תגובות