שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה סובארו דרייב, הר חורשן 18/8/2017

עוד קבוצה של פורסטרים ו-XV הגיעו בביום שישי לוהט של אמצע אוגוסט להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח בהר חורשן. היה חם? כן. נו אז מה? תמיד חם באוגוסט וזה לא הפריע לנו ללמוד ולהינות.

ככה זה בקיץ ישראלי. חם, כמה חם. בישראל ''אוגוסט'' הוא שם כוללני לתקופה שנמשכת לפחות ארבעה–חמישה חודשים ברצף בהם השמש מכה ללא רחמים והזיעה ניגרת כמפל שוצף. אבל שיגרת החיים מוכרחה להימשך אז מסננים ''ברכה'' קטנה לקיץ הנורא שמסביב, מנגבים את הזיעה וממשיכים עם חיוך. חוץ מזה שבמקומות כמו הר חורשן המיוער בצפיפות יש המון צל ולפעמים גם בריזה קלה מתגנבת מכיוון הים ונושבת בין העצים ואז לרגע נדמה שנהיה ממש נעים והכל בעצם בסדר גמור.

image

סובארו ממשיכים להיות רכבי ה-4X4 הנמכרים ביותר בישראל וכך שוב אנו פוגשים בחניון בת-שלמה בקבוצה גדולה של פורסטרים ו-XV שבעליהם החדשים הגיעו להתוודע לעולם המופלא הזה שנקרא ''נהיגת שטח'', להכיר את המכונית החדשה שלהם ולקבל ביטחון ברכב וביכולותיו. כמקבול בקרוסאוברים, רבים מבעלי המכוניות הללו, כולל נהגים ותיקים מאוד, פוגשים לראשונה את עולם השטח וכך למרות שקצת חם מסביב, הם מקשיבים בעניין רב לפרק התיאורטי שכולל היכרות עם המבנה כללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט. יתרונות מרכז הכובד הנמוך וההנעה הכפולה בשטח ובכביש, דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, היכרות עם עולם הצמיגים, המיגונים והשיפורים וכמבון פרק שדן בעקרונות נהיגת השטח – התמודדות עם מכשולים, כיבוש עליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים למיניהם. מעבר מדרגה, חריץ, שיפוע צד. התמודדות עם בוץ ומעברי מים. שמירה על הצמיגים וכו'.

image

סוף לדיבורים והגיע הזמן לתרגל ''על רטוב'' (עבורי המדריך שנוסע בג'יפ פתוח ורטוב מזיעה... בתוך הסובארואים החדשים קריר ונעים כשהמזגן טוחן במרץ). אנו מעפילים לראש הר חורשן דרך מסלול סובב-פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים ומדרגות וחריצים ושיפועים שכולם מתמודדים עימם בהצלחה.

image


image

מראש ההר אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורת עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת מול מכוון מתרגלים מעבר סוללה עם הצלבה חריפה שמרימה גלגלים גבוה-גבוה באוויר - מספיק גבוה על מנת להיות אטרקציה פוטוגנית לכולם... ולבסוף סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח.

עוד הדרכת סובארו הסתיימה בהצלחה. בעלי הפורסטר וה- XV למדו להכיר את הרכב ויכולותיו הגבוהות וקיבלו את זריקת הביטחון הדרושה על מנת לנצל את המכוניות הנפלאות הללו כראוי. היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

image

ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח













לסיכום ההדרכה של עופר אדר - הקלק כאן

לעוד מסעות בארץ ובעולם

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

0 תגובות