שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה של מועדון סוזוקי ויטארה החדשה - הר חורשן, 27/10/2017

הדרכת סוזוקי נוספת בהר חורשן והפעם עם 11 כלי רכב ומזג אויר נפלא. לאחר כמה מכשולי עבירות בסיסיים הכוללים עצירות והסברים מפורטים, המשכנו הלאה למבחן קצת יותר רציני, ירידה מחורצת עם מספר הצלבות גלגלים. מי שרוצה לראות איך חשש ופחד הופכים ברגע לאושר וביטחון עצמי, מוזמן להצטרף לסיבוב הבא שלנו.

אני בכניסה לבת שלמה הישנה. יום שישי, קצת לפני 09:00 בבוקר והחבר'ה מתחילים להגיע. רכב ראשון, עוד אחד ועוד אחד והנה תוך 15 דקות כל 11 הרכבים על נהגיהם מסומנים אצלי ברשימה. כולם כאן.

אחרי כמה מילים לבוקר טוב, הסתדרנו בשיירה ויצאנו לנסיעה קצרה אל תוך השמורה כדי למצוא כמה עצים שבינהם נוכל לפרוס כסאות, מחצלת, קצת כיבוד וכדי שאני אוכל להרביץ בחבר'ה קצת תורה. ההרצאה אורכת שעה וחצי בקירוב ואני לא מפסיק לדבר. צמיגים, אחיזה, מבט קדימה, קריאת שטח, ישיבה נכונה, אחיזת הגה, מהלך מתלה, הצלבות והעברות משקל. נגענו בהרבה נושאים, לא באופן עמוק מידי אבל כזה שנותן מושג טוב ובעיקר הבנה של מה הולך לקרות מהיום והלאה בכל פעם שהמשתתפים שלי, שכמעט כולם ירוקים בתחום נהיגת השטח, ירדו מהאספלט.

לאחר שהחבר'ה שאלו הרבה שאלות יצאנו לדרך. תרגלנו כמה מעלות פשוטים עם מדרגות נמוכות וגבוהות יותר, ליד כמה מהן עצרנו והתלבטנו כולם יחד איך ומאיפה כדאי לתקוף את המכשול, תוך תשומת לב למרווח הגחון ומכלולי הרכב שעלולים להפגע. ככל שהתקדמנו עצרנו פחות, לאט לאט הדברים הפכו לברורים יותר ואפשר היה לשמוע מידי פעם איזה אסימון שנפל אצל אחד הנהגים.

הפסקת צהריים, קפה וממשיכים הלאה למבחן קצת יותר גדול, הירידה הלבנה שיורדת לכיוון עמיקם בה נלמד מהי הצלבה ואיך צולחים אותה. קריאות ה"וואו.. לא יכול להיות.. אני אתהפך ו"אתה בטוח שזה אפשרי..?" נזרקו לאוויר אינספור פעמים ולאחר מכן בא האושר הגדול, כמו זה המגיע בעקבות ההבנה של ילד קטן שלמד לתת צעד ראשון. אם תשאלו את החברים, המשפט שהם שמעו ממני הכי הרבה פעמים הוא ש"זהו רק קצה קצהו של יכולות רכב השטח החדש שלהם ומעתה ואילך, הם יכנסו לעולם חדש, מרתק ויפהפה שכל כולו מחוץ לגבולות האספלט".
סיימנו בתצפית מנ.ג. 186 על האזור סביבנו ומשם חזרנו בשיירה מסודרת לנקודת המפגש שלנו בתחילת היום.
היתה לי אחלה הדרכה עם קבוצה נהדרת.
להתראות בהדרכות ובטיולים הבאים,
קובי

ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS