עוד קבוצה של בעלי פורסטרים ו-XV חדשים הגיעו ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי הר חורשן.
שוק הג'יפונים בישראל כולל הרבה מאוד כלים בעלי הנעה קדמית בלבד ללא כל יכולות שטח. על רקע זה מתבלטים רכבי סובארו פורסטר ו- XV כיוצאי הדופן בעלי הנעה 4X4 אמיתית ויכולות שטח מוכחות וחלק גדול מבעליהם מתוודעים לראשונה לעולם בטיולי השטח והנהיגה מעבר לכביש הסלול. וכאן מגיעה הדרכת נהיגת שטח כשלב הכרחי עבורם להכרת הרכב החדש להכרה נכונה ובטוחה של יכולותיו המרשימות.
וכך שוב אנו פוגשים בחניון בת-שלמה בקבוצה גדולה של סובארו 4X4 חדשים שבעליהם באו לחוות לראשנה את העולם המופלא של ''נהיגת שטח'', להכיר את המכונית ומערכותיה ולרכוש את הביטחון הדרוש בתפעול הרכב בשטח.
כמקובל אצלנו פותחים בפרק התיאוריה שכולל היכרות עם המבנה כללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר הגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה. מדברים גם על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, נגיעה בעולם הצמיגים, המיגונים והשיפורים.
לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות, גלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה, שיפוע צד. למרות שהקיץ עדיין לא חלף נותנים גם התייחסות להתמודדות עם בוץ ומעברי מים וכמובן לשמירה על שלמות הצמיגים והימנעות מתקרים וחתכים.
פרק התיאוריה ארוך אבל הכרחי ובסיומו אנו מתארגנים בטור ארוך ויוצאים לטיול ברחבי שמורת הר חורשן במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. אנו מטפסים דרך מסלול סובב- פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים וסלעים, מדרגות וחריצים ושיפועים. הציר דורש עירנות, קריאת שטח נכונה ופה ושם גם הכוונה מבחוץ אבל כולם מתמודדים עימם בהצלחה.
אחרי הפסקת קפה הכרחית אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורות עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת על המילימטר מול מכוון. תירגול מעבר הסוללה מספק לנו גלגלים שמונפים גבוה גבוה באוויר, פוזות פוטוגניות והרבה הנאה.
לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח ומשתאים שוב ושוב כיצד הזמן עף כשנהנים. מבלי להרגיש בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה ידע, קצת נסיון ובעיקר – הרבה ביטחון. כל מה שנשאר להם זה להצטרף לטיולים ולהתחיל להינות באמת מהארץ היפה שלנו ומעולם ה-4X4 שנפתח בפניהם.
היה טוב וכיף – נתראה בשטח!
ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - עמוס
26 בנובמבר 2017 ב 20:22
היה מעניין מהנה ומועיל. מדריך מקצועי ששילב כיף עם ידע.
הסוברו זה לא מה שחשבתי, רכב מעולה !
ממליץ לכל בעלי רכבי 4X4 להגיע
2
אורח/ת - רפאל שחם
04 בדצמבר 2017 ב 12:37
ההדרכה תרמה ושיפרה את ביטחון.
דרור מקצוען אמיתי.
תגובות