9 כלי רכב מסוגים שונים הגיעו להדרכת מעלות קשים בנגב. הדרכה בה טיפסנו את מעלה עשוש, עלינו וירדנו את הדרדרת של הר כיפה, ירדנו את המדרגות של מעלה ורדית ולקינוח רוביקון אחד גם טיפס (די בקלילות....) את מעלה ורדית
מאת: Ofer Ogash
16/11/17
נשאלתי לפני ההדרכה, עניתי וגם יישמנו זאת בשטח - הדרכת טיפוס וירידת מעלות קשים מטרתה ללמד את עקרונות הנהיגה הנכונה והבטוחה בטיפוס ובירידה של מעלות אתגריים. אין מטרתה לבדוק "מי הוא הגבר?" ואין בכוונתה לשבור את כלי הרכב (למרות שזה גם יכול לקרות...).
וכך בסיומה של ההדרכה, שהתחילה מוקדם בבוקר בערבה והסתיימה בחושך על כביש 40 מדרום למצפה רמון, אפשר לסכם ולכתוב כי כל עשרת כלי הרכב שהיו בהדרכה סיימו אותה בריאים ושלמים וכי המשתתפים למדו באופן סדור את הנושא ותרגלו בהתאם ליכולות שלהם ושל כלי הרכב שלהם.
מעלה עשוש המטפס לרמת צופר, נמצא מדרום וממזרח לנחל עשוש, הינו מעלה קשה בזכות הזווית של הטיפוס, אופי הקרקע החלק, המדרגה בתחילתו ובעיקר בגלל מראה העיניים. מעלה עשוש תחום בין שני קירות של סלע המשווים למעלה עצמו מראה של קיר.
אבל לאחר לימוד של המעלה ולימוד של הדרך הנכונה לטפס אותו כל אחד מכלי הרכב שבקבוצה ניגש למעלה וטיפס אותו בקלות כזו או אחרת (לשמחתנו, ויש שיאמרו שתיזמנו זאת במסגרת ההדרכה - צפינו לפנינו בקבוצה קטנה שהגיעה עם כלי רכב משופרים לטפס את המעלה, וללא הכנות הגיעה ונלחמה במעלה עד שטיפסה מעלה).
וכמו בכול מעלה - החוכמה היא בתכנון המקדים, במיקום שבו מניחים את הגלגלים ובקצב שבו ניגשים למדרגות - נחישות ורגישות גם יחד!
קישור לטיפ שטח של טיפוס מעלות קשים
המעלה של הר כיפה מחבר את רמת ברק עם הר כיפה וכביש 40 הנמצא ממערב לו.
הטיפוס כולל קטע של דרדרת, כמה הצלבות ומעבר צר המחייב נהיגה מדויקת. במצבו הנוכחי העלייה הייתה קלה וגם הירידה הייתה קלה וכול שהצריכו היה דיוק במיקום הגלגלים ונהיגה בקצב המתאים לעבירות.
קישור למסלול טיול היורד את המעלה: מסלול טיול מהר כיפה לנחל עשוש
כבר בסיור הרגלי הבנו כי מעלה ורדית הינו קשה! ובכמה וכמה רמות למול מעלה עשוש או מעלות אחרים המסווגים ברמת הקושי של מעלות קשים.
המדרגה הראשונה, למי שמכיר, הפכה להיות עמוקה יותר, מחייבת מהלך מתלה ארוך, תכנון טוב של הכניסה למדרגה וקצב איטי ונשלט על מנת לא לנענע את כלי הרכב ולשמור על מרווח גחון גבוה ככול שניתן.
למעלה ורדית נוסף מעקף, בצמוד וממערב, שהינו נוח וקל לטיפוס וירידה, כך שמי שבוחר לעקוף יש לו את האפשרות.
אנחנו בקבוצה ירדנו כולנו את המעלה הקשה - לאט, לאט ועם הרבה סבלנות של הנהגים והכוונה מהקרקע. כול רכב בקצב המתאים לו ובלי אף פגיעה או שפשוף.
קישור לטיפ שטח לירידה מעלה תלול
קישור לטיפ שטח של עלייה שנכשלה
לאחר ירידת מעלה ורדית הסתובבנו וניסינו לעלות.
רוביקון אחד משופר, מוגבה ועם גלגלים גדולים הגיע אל המדרגה ובקלילות רבה טיפס מעלה.
שאר כלי הרכב נחסמו בזווית הגישה אל המדרגה - לרובם המדרגה הייתה קיר שפגע בפגוש או בברזל שמתחת לפגוש ולא אפשרו גישה למעלה ללא בנייה מסיבית או נגיחה קלה או חזקה בקדמת הרכב.
1 תגובות
1
jlavi2002
26 בנובמבר 2017 ב 19:25
היה מוצלח!
אבל לטעמי צריך לשמר את העיניין ולארגן ימים או חצאי ימים של נהיגה מאתגרת מודרכת נאמר בתדירות של6-8 בשנה.
תגובות