שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2018: באגי גם לקבוצת X-Raid

מכוניות המיני של הקבוצה יגיעו בשני דגמים: עם הנעה בכל הגלגלים ועם הנעה אחורית בלבד

הלחצים שהופעלו על המועצה העולמית לספורט מוטורי כדי שתשנה את התקנות לגבי מכוניות ראלי עם הנעה אחורית בלבד (באגי) לא צלחו בסופו של דבר, והקבוצות המובילות נערכות בהתאם. טויוטה כבר עשתה הרצת ניסיון לדגם כזה בשנה שעברה, אך בסופו של דבר לא הכניסה אותו לתחרות. השבוע התבשרנו כי קבוצת X-Raid המתחרה עם מכוניות מיני, תכניס לדקאר הקרוב שני דגמים: האחד המוכר מהשנים הקודמות עם הנעה בכל הגלגלים, ודגם חדש עם הנעה אחורית בלבד.

הלחץ לשינוי התקנות בא כמובן לאחר הניצחונות של קבוצת פיג'ו בשנתיים האחרונות עם הבאגי שלה. הקבוצות האחרות, בעיקר טויוטה ומיני, טענו כי ההקלות הניתנות לבאגים - משקל קל יותר, גלגלים גדולים יותר, מנועים פחות מרוסנים - אינן מאפשרות תחרות הוגנת. טענות אלו לא נשמעו כמובן בשנים בהן זכתה מיני בראלי, ארבע שנים ברציפות...

הבאגי של קבוצת X-Raid

ולאחר שהלחץ לא עזר, החליטו במיני לנסות להילחם בדרך הפשוטה ביותר: לייצר גם כן דגם הנעה אחורית. הבאגי צויד במנוע טורבו-דיזל שש בוכנות בטור בנפח 3.0 ליטר, שיספק 335 כ"ס. השלדה, מערכת ההנעה והמתלים תוכננו מאפס, עם שלדת צינורות שעליה מרכב העשוי קרבון-פיבר, פלסטיק מוקשח וקבלר.

כדי שלא לשים את כל הביצים בסל אחד, הוחלט במיני להכניס לראלי גם את הדגם הוותיק, המונע בכל גלגליו. בסך הכל תריץ הקבוצה שבע מכוניות, שלוש מהן בתצורת באגי, בהן ינהגו מיקו הירבונן (פינלד), יאזיד אבו-ראז'י (ערב הסעודית) וברייס מנזיס (ארה"ב). בארבעת הכלים אחרים ינהגו נאני רומה (ספרד), אורלנדו טרנובה (ארגנטינה), גאקוב פרזיגונסקי (פולין) ובוריס גארפוליק (צ'ילה).

הדקאר יזנק ב-6 בינואר, מלימה בירת פרו, ויסתיים לאחר שבועיים בארגנטינה.

הדגם הישן, עם הנעה בכל הגלגלים

תגובות

0 תגובות