שטח 4X4 > כתבות > חדשות

למכירה – דיפנדרים ישנים-חדשים

סדנה בריטית קונה דיפנדרים ישנים ברחבי העולם, ומשפצת אותם עד לרמת הבורג בהתאמה אישית לדרישות הלקוחות, במחיר שלא כולם יכולים לעמוד בו

הפסקת היצור של קופסת האלומיניום המרובעת מתוצרת לנד רובר (לכתבה על הדיפנדר האחרון שירד מפס הייצור) הותירה הרבה חובבי דיפנדר מתוסכלים: מה יקנו עכשיו שרכב השטח האהוב עליהם כבר אינו ניתן להשגה? נכון שיש רעיונות על חלופות שונות כמו זו וגם כמו זו, ויש גם ספקולציות על הדיפנדר החדש שאמור להגיע בעוד שנתיים-שלוש, אבל למי שהממון בכיסו, והרבה ממון, הבעיה הזו אינה קיימת. סדנת ארקוניק (Arkonik) מבריטניה תבנה עבורו את רכב החלומות שלו, על בסיס דיפנדר כמובן.

לא מדובר בסדנת שיפורים, אלא בסדנה המבצעת שיפוצים מלאים לדיפנדרים ישנים אותם היא רוכשת ברחבי העולם, עם דגש על כאלה עם הגה שמאלי, כי קהל היעד העיקרי לכלים כאלה נמצא בארה"ב. כל כלי כזה מופשט לחלוטין מכל מרכיביו, ורק אז מתחיל השיפוץ, הנעשה כולו בעבודת יד עם בקרת איכות קפדנית עליה מופקדים שלושה מתוך כ-50 עובדי הסדנה.

קצר פתוח. המחיר - 125 אלף דולר

השלדה עוברת ניקוי חול, וכל חלק פגוע בה מוחלף או מתוקן. חלקי המרכב מקבלים טיפול פחחות יסודי, ואחר כך נצבעים לפי הסכמה שמבקש הלקוח. כל חלקי מערכת ההנעה המותקנים הם חדשים או כאלה שעברו שיפוץ מקיף. כאמור, מדובר בשיפוצים ולא בשדרוגים, ולכן יחידות הכוח הן המנועים התקניים של לנד רובר, V8 בנזין או טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטר, משופצים כמובן. מערכת החשמל נבנית מחדש וכך גם הסרנים והמתלים. החלל הפנימי מעוצב גם הוא על פי דרישת הלקוחות, עם מבחר גדול של ריפודי פנים, כסאות, הגאים, מערכות סאונד ועוד.

בקטלוג של הסדנה אפשר לבחור את הדגם הבסיסי, 90 או 110, פתוח או סגור, ואז ל"הלביש" עליו את הטאצ' האישי שלכם. בכל רגע נתון עובדים על חמישה כלים לכל היותר, בקצב של 50-60 דיפנדרים מוגמרים מדי שנה. והמחיר? הוא ממש לא זול, החל מ-100 אלף דולר לדיפנדר קצר ו-110 אלף דולר לארוך. אבל כנראה שיש מספיק דיפנדריסטים עם כיסים עמוקים, כי זמן האספקה לכלי משופץ כזה עומד על 16 חודשים.

כך מתבצעת העבודה בסדנה

תמונות מקטלוג הסדנה

תגובות

0 תגובות