שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פולקסוואגן מחשמלת

שני דגמים של רכבי פנאי עם הנעה כל-חשמלית צפויים להגיח מפסי הייצור של הקונצרן לקראת 2020

עוד לא הספקנו להתרשם כראוי מדגם הקונספט הכל-חשמלי שהציגה פולקסוואגן בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס, ה-I.D. Crozz, וכבר התבשרנו כי בקונצרן מתכננים לייצר דגם נוסף של רכב פנאי עם הנעה חשמלית, כששני הדגמים צפויים להגיח לקראת שנת 2020. למרות שלא פורסם דבר על הדגם השני למעט הכוונה לייצר אותו, סביר להניח שמדובר בדגמים בגדלים שונים, שיפנו לקהלים שונים.

ה-I.D. Crozz

הקונספט של שני הדגמים דומה: הם יונעו באמצעות שני מנועים חשמליים, אחד מופקד על הנעת הסרן האחורי והשני על הקדמי. במשותף, יפיקו המנועים למעלה מ-300 כ"ס ומארז של מצברי ליטיום-איון יספק טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בין טעינה לטעינה. טכנולוגיה של טעינה מהירה תאפשר טעינת 80 אחוז מקיבולת המצברים בתוך כחצי שעה, גם מרשת החשמל הביתית.

על פי הפרסומים, המנוע האחורי יהיה גדול יותר, מה שמעיד על אפשרות שכלי הרכב ינועו באופן רגיל על הנעה אחורית בלבד, כשהמנוע הקדמי נכנס לפעולה בעת איבוד אחיזה או כשנדרשים יותר סוסים כדי להאיץ – והכלים האלה יידעו לעשות זאת: מאפס ל-60 מייל/שעה תוך פחות משש שניות ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש.

מבט פנימה

בפולקסוואגן עובדים במרץ על דגמים חשמליים נוספים, בסיגמנטים אחרים, שכולם יהוו פלטפורמות לטכנולוגיה של רכב אוטונומי אותה מתכוונים בקונצרן להטמיע בכל כלי הרכב מתוצרתם לקראת 2025. הטכנולוגיה הזו תכלול חיישני לייזר, מצלמות היקפיות ומערכת רדאר.

כלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה הם הדבר ה"חם" ביותר בתעשיית הרכב בימים אלה. טסלה, למרות הקשיים אליהם נקלעה, היא עדיין המובילה בתחום, אבל יותר ויותר יצרניות מכוונות לשם, גם קונצרנים גדולים המוסיפים כלים חשמליים לליין שלהם וגם מיזמים חדשים המתמקדים רק בכלים עם הנעה חשמלית, דוגמת פאראדיי.

כך ייראה העתיד

תגובות

0 תגובות