כביש / ספורט > כתבות

מקלארן סנה – מכונית מרוץ חוקית לכביש

הייצור של מכונית העל החדשה עדיין לא התחיל וכל 500 הכלים המתוכננים כבר נמכרו, במחיר שנושק למיליון דולר וגם קצת יותר

789 כ"ס ממנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, משקל נוצה של 1198 ק"ג, זינוק מ-0 ל-60 מייל בשעה בתוך פחות מ-2.5 שניות ומהירות מרבית של 320 קמ"ש וצפונה – קבלו את היצירה החדשה של חברת מקלארן, הסנה (Senna). השם הוא מחווה לנהג המרוצים המנוח איירטון סנה, שכל שלוש הזכיות שלו באליפות הפורמולה 1 הושגו במכוניות מקלארן.

המשקל הקל של המקלארן סנה הושג בזכות שימוש נרחב בסיבי פחמן בשלדה ובמרכב, ויחס המשקל/כ"ס עומד על 650 כ"ס לטון. המנוע הוא מרכזי כמובן לטובת חלוקת משקל נכונה, כשהכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבע מהירויות.

עוד בטרם הסתיימה ההכרזה על המכונית החדשה, הודיעה מקלארן כי כל 500 הכלים המתוכננים לייצור כבר נמכרו. 499 מתוכם נמכרו באופן ישיר, במחיר שנושק למיליון דולר כל אחד. המוכנית ה-500 נמכרה במכירה פומבית והשיגה מחיר שיא של 2.67 מיליון דולר. כל הסכום הזה נתרם לצדקה, דרך קרן שהקימה אחותו של איירטון סנה לזכרו.

מקלארן כבר הנציחה בעבר את זכרו של נהג מרוצים אחר במכונית שייצרה, עם ה- Stirling Moss-edition . speedster גם בוגאטי עשתה זאת עם הויירון והשירון, שתיהן נקראו על שם נהגים שהתחרו במדי החברה בעברה הרחוק.

סקירה של הסנה, ארוכה במקצת אבל ממצה

תגובות

0 תגובות