שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2018: טיוטה מחדשת את ההיילקס

קבוצת היצרן הרשמית, המנוהלת על ידי הסניף הדרום אפריקני של טויוטה, תכניס שלושה צוותים לראלי הקרוב, שיתחרו עם כלים משופרים

בעוד כחודש וחצי, עם סיומו של דקאר 2018, נגיע להכרעה סופית בין שתי תפישות שונות לחלוטין לגבי התצורה הנכונה ביותר עבור רכב תחרותי בראלי רייד: האם אלה בעלי ההנעה האחורית בלבד הם הטובים ביותר, או שלהנעה 4X4 עדיין יש מקום בתנאי עבירות קשים.

מבין הקבוצות הבכירות, את האסכולה הראשונה מובילה כמובן פיג'ו, שתכננה מראש את החזרה שלה לדקאר עם כלים בעלי הנעה אחורית, וגם הוכיחה כי הגישה נכונה עם שני ניצחונות רצופים בשנתיים האחרונות. קבוצת X-raid עם המיני הולכת על דרך ביניים ותתחרה בראלי גם עם באגים בעלי הנעה אחורית וגם עם כלים המונעים בכל ארבעת הגלגלים. ורק טויוטה שומרת אמונים להנעה שמרנית, למרות שגם שם היו מחשבות על שינוי שלא התממשו בסוף.

שומרים אמונים להנעה 4X4. ההיילקס החדש במבחנים

לקראת הדקאר הקרוב הציגה טויוטה כלי חדש לחלוטין, שאמנם עוטה כרגיל את לבוש ה"היילקס", אבל אין כמובן כל קשר בינו לבין הטנדר הנמכר לקהל הרחב. השינוי העיקרי לעומת רכב הראלי של השנה שעברה, הוא מיקום המנוע, שנדד מהחרטום אל מרכז הכלי כדי לשפר את חלוקת המשקל. הקלות מסוימות בתקנות הנוגעות ברכבי 4X4 אפשרו למהנדסי טויוטה להפיק מעט יותר סוסים ממנוע ה-V8. בנוסף, הצליחו אנשי ההנדסה ל"גלח" קצת מהמשקל הכולל ולהגדיל את מהלך המתלה האחורי ב-12 אחוז.

ג'יניאל דה וילייה, אחד מנהגי הקבוצה שבחן את הכלי החדש לאורך 3000 ק"מ מפרכים בדרום אפריקה, אמר בסיומם שהכלי מהיר מאוד ומאוזן, ויש לו תקוות גדולות ביחס לדקאר הקרוב. שני הנהגים האחרים של הקבוצה יהיו נאסר אל-עטייה וברנרד טן ברינק. דה ויליה ואל עטייה כבר זכו בעבר בדקאר, אבל עם כלים של חברות אחרות. דה ויליה ב-2009 עם קבוצת פולקסוואגן, ואל עטייה ב-2011 עם פולקסוואגן וב-2015 עם מיני. השנה אולי נראה אחד מהם מנצח במדי טויוטה.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - וואו, איזה כלי פצצה.

25 ביולי 2019 ב 14:25

אשששש