רגע לפני תחילת השיווק בארץ של SUBARU XV החדש - מודל 2018, הזמינה סובארו את עיתונאי הרכב ליום של השקה דינאמית על מנת להדגים ולהתנסות ב-XV החדשה.
לאחר מצגת והכרזת המחיר יצאנו לנהוג בכביש המפותל, בשבילים המהירים, וגם בשטח טכני הכולל עליות וירידות, בשני נפחי המנועים - 1,600 ו-2,000 סמ"ק ולהתנסות במערכת הבטיחות החדשה - EYE-SIGHT
על ההפקה: חברת אידיאה
הדריכו: דרור ברלי, אופיר אביר, יחיאל דניאל ועופר אוגש
כותב ניר בן זקן ב- YNET: "בשונה מהמתחרים, ל-XV יכולת במקום שבו האספלט נגמר, בעיקר בזכות מערכת הנעה כפולה אמיתית אך גם מרווח גחון מרשים של 22 ס"מ. מצב X-Mode שנוסף כציוד תקני מתאים את מערכת ההנעה הכפולה לנסיעת שטח (מגדיל ב-20% את החיכוך בין הדסקיות בדיפרנציאל המרכזי), מפחית מחדות תגובת המצערת ומגביר את רגישות בקרת המשיכה, ומאפשר התמודדות טובה יותר עם מצבי אובדן אחיזה כמו למשל הצלבת צירים. מערכת בקרת ירידה במורד התגלתה כאפקטיבית למדי."
קישור לכתבה המלאה ב- YNET
כותב אלדר מנורי באתר GEAR: "חריצים רוחביים, תעלות וסלעים בולטים יהוו מגבלה ברורה ויגרמו לסגירת מתלה ותחושת חבטה. אין מדובר ברכב בעל יכולת צליחת תוואי שטח קשוח, כדוגמת טויוטה לנד קרוזר ודומיו, אך בין מתחריו בסגמנט ברמת מחירים זו, מציג סובארו XV את יכולת השטח הטובה ביותר, מספקת ואף מעבר לכך. בנסיעת המבחן שנערכה בהדרכת צוות סובארו, יכולנו להתרשם מיכולת הטיפוס המרשימה ומיכולת הזחילה במדרון באמצעות מערכת X-MODE המסייעת בבקרת גלישה איטית במדרון תלול ועושה זאת בצורה מעולה."
קישור לכתבה המלאה ב- GEAR
כותב אופיר דואק בערוץ הספורט: "הבשורה הגדולה של ה-XV היא בתחום הבטיחות, כאשר לראשונה בישראל מציעה סובארו את חיבלת הבטיחות המקיפה המכונה EyeSight. החבילה כוללת מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ועצמים בשטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור ובלימת חירום בנסיעה לאחור ותאורת אור גבוה אדפטיבית. אלא שבאורח תמוה, החבילה המרשימה הזו מוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה יותר, כאשר רמות האבזור הבסיסיות מסתפקות במערכת מובילאיי בלבד וזה כבר רחוק ונחות מסטנדרט הבטיחות הנהוג כיום."
קישור לכתבה באתר של ערוץ הספורט
כותב יואב אשד באתר CarsForum: "הארבע על ארבע הכי נמכר במדינה מתחדש, והפעם, מלבד להוביל את המכירות של סובארו הוא זוכה להיות הדגם הראשון של היצרן בארץ שמקבל את מערכות הבטיחות המקוריות של היצרן - ה-EyeSight. ה-XV החדש הוא דגם מרכזי בארסנל של סובארו ישראל והיבואן מצפה להעלות 4000 כלים לכביש בשנה הבאה."
לכתבה המלאה באתר CarsForum
כותב אלעד שלו באתר כבישים: "היכולת המרשימה של ה- XV מתגלת בשטח. כאן מגיע ה-DNA של סובארו לידי ביטוי, לעומת שאר רכבי הקורסאובר, שרק נראים כמו רכבי שטח, ה- XV ממש מאפשר לטייל בשטח, נכון, את מעלה זיק הוא לא יעלה, אבל הרבה מסלולים שרכבי שטח קשוחים יכולים לעשות גם ה- XV יגיע איתם לבסוף לראש התל לשבת לקפה. בנסיעה מהירה על שבילים משובשים שוב פעם המתלים מתגלים כדובדבן שבקצפת, ה- XV יכול לשעוט במהירויות גבוהות והוא אינו נופל ומתרסק לתוך מהמורות."
לכתבה המלאה באתר כבישים
כותב אופיר דואק באתר TheCar: "ה-XV אמנם לא מבריק בתחום הביצועים הדינמיים אבל הצד החזק שלו הוא נוחות נסיעה. המתלים רכים וסופגים היטב מגוון מהמורות, והם עושים זאת בשקט מופתי. יכולת הגיהוץ מרשימה במיוחד גם על שבילים מהירים אשר מדרבנים את הנהג להגביר את קצב. עם זאת, בקטעי כביש שסלילתם גלית מורגש ש-XV נע יותר מידי, ושזוויות הגלגול שלו מוחשיות יתר על המידה ודורשות את הורדת המהירות. רמת אחיזת הכביש, לעומת זאת, גבוהה, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה. בנסיעת השטח XV מצטיין לא רק בשבילים אלא גם על שטחים טכניים ומאתגרים יותר – הכל כמובן במגבלות זוויות המרכב והיעדרו של מיגון תחתון (אשר יוצע כאופציה בעתיד). מערכת בקרת הירידה במדרון מתפקדת באופן מרשים."
לכתבה המלאה באתר TheCar
כותב אורן קוזולובסקי באתר TheRider: "הסובארו XV מצליח להיות האלטרנטיבה האחרת בעולם בו כלי רכב נראים כמו אבל הם בעצם לא ממש בנויים להרפתקאות. זאת חבילה שהוזלה ושופרה לעומת הדור הקודם."
לכתבה המלאה באתר TheRider
עוד אזכורים וכתבות על ה-XV החדש:
אתר וואלה
אתר מגאפון
אתר cartube
אתר כלכליסט
אתר ישראל היום
אתר icar
אתר אוטוcom
אתר מלכת הכביש
מחירון היבואן (כולל מע"מ):
דגם |
מחיר השקה מיוחד |
מחיר מכירה |
|
XV 1.6 CLASSIC |
134,990 ₪ |
138,990 ₪ |
|
XV 1.6 PREMIUM |
136,990 ₪ |
139,990 ₪ |
|
XV 1.6 EYESIGHT |
142,990 ₪ |
144,990 ₪ |
|
XV 2.0 CLASSIC |
144,990 ₪ |
147,990 ₪ |
|
XV 2.0 EYESIGHT |
153,990 ₪ |
155,990 ₪ |
מערכת הנעה
מנוע |
בוקסר 1.6 |
בוקסר 2.0 |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
114 / 6,200 |
156 / 6,000 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
15.3 / 3,600 |
20.0 / 4,000 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית רציפה LINEARTRONIC CVT |
אוטומטית רציפה LINEARTRONIC CVT |
מהירות מרבית (קמ"ש) |
175 |
194 |
תאוצה ל 100 קמ"ש (שניות) |
13.9 |
10.4 |
צריכת דלק משולבת (ק"מ / ליטר) |
15.1 ב-PREMIUM 15.6 ב-CLASSIC ו-PREMIUM |
14.4 |
מידות
מרכב |
5 דלתות |
אורך (מ"מ) |
4,465 |
רוחב (מ"מ) |
1,800 |
גובה (מ"מ) |
1,615 |
בסיס גלגלים (מ"מ) |
2,665 |
מרווח גחון (מ"מ) |
220 |
זווית גישה (מעלות) |
18 |
זווית נטישה (מעלות) |
29 |
בטיחות
3 תגובות
1
Ogash Ofer
25 בדצמבר 2017 ב 13:13
בתוך שני ימי מכירות בלבד שהתקיימו בסוף השבוע האחרון ופנו ללקוחות סובארו נמכרו 400 XV מהדור החדש לקהל הלקוחות הפרטי
2
Ogash Ofer
02 בינואר 2018 ב 11:42
ג׳וי - בחורה מוטורית לעניין גם כותבת על ההשקה:
קישור לאתר מרוצים
3
Ogash Ofer
17 בינואר 2019 ב 13:08
דגם חדש לשנת 2019 הכוללמערכת הבטיחות האקטיבית EYESIGHT כסטנדרט וגםמערכת X-MODE לנסיעה בשטח סטנדרטבכול הדגמים.
וזה המחירון כולל מע"מ:
XV CROSSTREK 2.0L - ש"ח 147,990
XV CROSSTREK SPECIAL EDITION 2.0L - ש"ח 159,990
תגובות