שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חדש בארץ: יונדאי קונה

כלמוביל משיקה את רכב הפנאי הראשון של יונדאי בקטגוריית הג'יפונים העירוניים

קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים (SUB-Compact SUV) צוברת בשנים האחרונות תאוצה מדהימה, יותר מכל קטגוריה אחרת. המגמה הזו הפכה את השוק לחם וצפוף, כשמרבית היצרניות ממהרות לתפוס את הגל. מי שנעדרה משם עד כה היתה יונדאי (ובהכרח גם החברה האחות קיה), אבל זה עומד להשתנות עם השקתה של הקונה (KONA) - לחשיפה ראשונה של הקונה באתר זה.

הקונה מיוצר על פלטפורמה חדשה של החברה, שתשמש בעתיד גם דגמים נוספים, וכן את הקיה סטוניק שצפוי גם הוא להגיח בקרוב. כלמוביל מביאה בשלב זה רק רק דגם אחד של הקונה, בשתי רמות גימור. דגם זה מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 177 כ"ס עם מומנט של 27 קג"מ כשיא המומנט מתקבל כבר ב-1500 סל"ד. עם תיבת הילוכים כפולת מצמד סעלת שבע מהירויות והנעה בכל הגלגלים, הקונה מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ומגיע למהירות מירבית של 205 קמ"ש.

מגוון צבעים בוהקים. הקונה

בהתאם למחקרים שהצביעו כי העיצוב הוא האלמנט הבולט ביותר שמושך את הקונים בקטגוריה הזו, לקונה עיצוב מודרני והוא מוצע במגוון צבעים בוהקים, מתאים לקהל יעד שכולל צעירים ונשים... למרות המימדים הצנועים – אורך של 4.16 מ' רוחב 1.8 מ' וגובה 1.56 מ' – לקונה מרווח סרנים גדול יחסית 2.6 מ', כך שהמרווח הפנימי סביר ביותר. תא מטען בנפח 361 ליטר, הגדל ל-1,143 ליטר עם קיפול המושב האחורי. משלים את החבילה.

בקונה תמצאו מערכות בטיחות רבות שמגיעות כסטנדרט מהיצרן, כחלק מהחלטה אסטרטגית של היבואן שלא לנסות להוזיל את הרכב על ידי "הפשטת" המערכות המקוריות. כך שתמצאו מערכת בלימה אוטונומית, מניעת סטייה מהנתיב עם תיקון היגוי אוטונומי, זיהוי כלי רכב בשטח מת והתראה על רכב חוצה מאחור. מערכת מעניינת מנטרת את מאפייני הנהיגה ומתריעה כאשר היא מזהה סימנים מהעידים על עייפות של הנהג.

מעבר למערכות אלו, תמצאו גם אבזור מוכר יותר: 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת בקרת משיכה, מערכת למניעת התהפכות, בקרת בלימה במורד, מערכת סיוע לזינוק בעליה איתות בלימת חירום, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים עם תצוגה לכל גלגל בנפרד ומערכת אלקטרונית לחלוקת כוח בלימה.

מערכת לניטור עייפות הנהג. את הקפה תצטרכו להכין לבד, בינתיים...

כאמור, הקונה מגיע בשתי רמות גימור, Premium ו-Supreme, כשבשתיהן תמצאו את כל האבזור המוצע כולל מערכת מולטימדיה מקורית של היצרן, אליה מתווספת מערכת ה- Connected Carשל כלמוביל המציעה פיצ'רים מקומיים כמו וייז, אפליקציות לחנייה ועוד. ברמה הבכירה יותר, שתעלה 139,900 שקל, תקבלו בנוסף גג בגוון שונה מגוף הרכב, התנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון וחישוקי 18 אינץ' במקום ה-17 שבדגם הכניסה, שיעלה 133,900 שקלים.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 16.6 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו- 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. ל- KONA ציון ירוק 12 ופליטת CO2 153 גרם לק"מ. לעת עתה, היבואן קיבל הקצאה של 1000 כלי רכב בלבד מהדגם החדש, מרביתם כבר נמכרו עוד בטרם הגעתם לישראל. בעתיד, כשההקצאה תגדל, סביר להניח שיהפוך לכוכב המכירות של יונדאי בישראל, וידיח משם הטוסון (למבחן דרכים לטוסון).

והעיקר, מה לגבי שטח? עם מרווח גחון מצומצם של 17 ס"מ וצמיגים בעלי חתך נמוך – 235/45/18 בדגם ה- Supreme – נראה שהקונה הוא לא בדיוק הכלי לשטח, למעט שבילים קלילים. יש אמנם נעילת דיפרנציאל מרכזי, שמביאה לחלוקת כוח קבועה של 50 אחוז לפנים ו-50 אחוז לאחור, אבל עד שלא נבדוק את העניין בתנאים אמיתיים, לא תהייה לנו תשובה מוחלטת. ונעשה זאת בזהירות...

גג בגוון שונה בגרסת הגימור הבכירה

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - אין על יונדאי

04 בינואר 2018 ב 04:49

יש לי i10 . החדשה 2017.מדהימה.אני מחליף לקונה.ראיתי ונידלקתי

2

אורח/ת - צבי

28 בפברואר 2018 ב 16:52

מולטימדיה לא מיוצבת .אין ספרות לא לרכב ולא למולטימדיה.על כל שאלה נידרשים להגיע לשרות וגם שם לא הכל ברור וידוע.הרכב פיצוץ  נהנה מכל קלומטר.

3

Ogash Ofer

01 במרץ 2018 ב 06:38

בקרוב בעולם - קונה חשמאלית עם מנוע המפיק 150 כוחות סוס וטווח נסיעה של עד 470 ק"מ על חשמל בלבד!