שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2018: סיכום חצי שבוע ראשון

אחרי היום הרביעי של הראלי, ואן בוורן מוביל באופנועים, פטרהנסל במכוניות וניקולאייב במשאיות. הצוות של אביב קדשאי במקום ה-19 הכללי

ארבעת הימים הראשונים של הדקאר, שהתנהלו ברובם בדיונות הענקיות של מדבר איקה (ICA) בפרו, היו סיוט עבור חלק מהמתחרים ולעומתם היו כאלה שצלחו אותם בקלילות יחסית וזה כמובן בא לידי ביטוי במיקומים. בסטייג' השני נקלעו מכוניות ומשאיות רבות לתוך מכתש גדול בלב הדיונות, ביניהן גם המשאית של אביב קדשאי. לאחר שמאמצי החילוץ לא הצליחו, הם ישנו בשטח ובבוקר, עם הרבה עזרה הדדית בין הצוותים, הצליחו להיחלץ ולהגיע לזינוק של היום השלישי. זה עלה להם ב-35 שעות עונשין, אבל הם עדיין בתחרות ואחרי היום הרביעי נמצאים במקום ה-19 בדרוג הכללי של המשאיות.

מלך הדיונות. פטרהנסל

באופנועים, סאם סנדרלנד שלט בשלושת הימים הראשונים, אך נאלץ לפרוש בסטייג' הרביעי לאחר שנפגע בגבו בעקבות קפיצה לא מוצלחת. מי שניצל את ההזדמנות היה רוכב ימאהה הצרפתי אדריאן ואן בוורן שניצח ביום הרביעי והוא מוביל כרגע את הדרוג הכללי. אחריו, בהפרשי זמן קטנים, נמצאים קווינטנילה (הסקוורנה), בנאבידס (הונדה), ווקנר (ק.ט.מ) ודה סולטייר (ימאהה). טובי פרייס, מנצח הדקאר של 2016, נמצא כרגע במקום השישי בלבד. השנה בולטת העובדה שאין שליטה מוחלטת של ק.ט.מ כפי שהיה בשנים קודמות, לפחות לא בשלב זה. רק שלושה בעשירייה הראשונה הם רוכבים של הקבוצה, והפרש הזמנים בין המקום הראשון לעשירי, בו נמצא מאו, הוא בסך הכל כ-14 דקות.

פיג'ו, פיג'ו, פיג'ו – כך נראה כרגע הדרוג הכללי במכוניות, כשפטרהנסל ראשון, לואב שני בפיגור של כ-7 דקות וסאיינז שלישי, כ-13 דקות אחרי המוביל. המתחרים בהמשך הדרוג כבר נמצאים הרחק-הרחק: הפער בין אל-עטייה שבמקום הרביעי לבין פטרהנסל עומד על קרוב לשעה! שועל החולות המנוסה, שבימים הראשונים הפיק את המקסימום מהטויוטה החדשה שלו ושמר על פער קטנטן, שקע פעמיים בסטייג' הרביעי והפסיד זמן יקר. שני הנהגים הנוספים של קבוצת טויוטה, טן-ברינק ודה וילייה, נמצאים במקומות ה-5 וה-8 בהתאמה. הנהג המצליח ביותר עד כה של קבוצת X-raid, מיקו הירבונן, נמצא רק במקום ה-12, בפיגור של כשעתיים וחצי מהמוביל.

37 דקות, זה הפער שפתח אדוארד ניקולאייב עם משאית הקאמאז שלו על פני הדולק אחריו, פדריקו וילאגרה מקבוצת דה-רוי. ויאזוביץ', עם משאית המאז, נמצא במקום השלישי בפיגור של כמעט שעתיים וחצי. את המקום הרביעי מחזיק מרטין מאצ'יק מצ'כיה עם משאית ליאז, שלמרות גילו הצעיר יחסית (28) זה כבר הדקאר השישי בו הוא מתחרה, תחילה כנווט ואחר כך כנהג. באופן מפתיע, משאית ההינו של קבוצת סגוארה, שנמצאת בקטגוריית T4.2 החלשה יותר, התברגה למקום החמישי. גם כאן אנחנו רואים שבירת הגמוניה מסוימת, כשהמשאיות הנוספות של קבוצת קאמאז נמצאות רק במקומות 7, 9 ו-14 ולא מובילות את הדרוג כפי שהיה בשנים קודמות.

בהמשך השבוע, מסלול הראלי יתנתק מחוף הים ויתחיל לטפס בדרכים הרריות מהירות, עד ליום המנוחה בלה-פז, בירת בוליביה.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אבי

10 בינואר 2018 ב 19:49

רבים כבר פרשו. כבוד לצוות הישראלי!