שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חדש של יונדאי סנטה פה בדרך

הדור הרביעי של רכב הפנאי הגדול ביותר בהיצע של יונדאי צפוי להיחשף בחודש הבא. לארץ יגיע בעוד כשנה

עשרים שנה כמעט לאחר שהיונדאי סנטה פה הוצג לראשונה, הדור הרביעי שלו עומד להיחשף בתערוכת הרכב של ג'נבה בחודש הבא. לעת עתה פורסמה רק תמונת צללית של הדגם החדש ללא נתונים טכניים, אבל אפשר כבר להגיע למסקנות ראשוניות.

הסנטה פה היה הקרוס-אובר הראשון של החברה והוא פנה בעיקר לשוק האמריקני וזכה שם להצלחה רבה. כדי לקלוע לטעם בארה"ב הסנטה פה הוא רכב גדול יחסית, כשהמנוע העיקרי שהוצע בו היה V6 בנפח 3.5 ליטר שסיפק כ-200 כ"ס, שהוחלף מאוחר יותר במנועים מתקדמים עם כ-275 ו-290 כ"ס. בהיצע היה גם מגוון של מנועים נוספים קטנים יותר, כולל דיזלים, בהתאמה למדינה בה שווק הסנטה פה.

בשלב זה, כאמור, יונדאי לא משחררת יותר מדי נתונים על הדגם החדש, למעט הצהרה כי יצויד במיטב אביזרי הבטיחות הקיימים בארסנל, כולל בלימה אוטונומית, אזהרה על תנועה חוצה מאחור וניטור מספר היושבים על הספסלים האחוריים – פיצ'ר שמטרתו מניעת טרגדיות של תינוקות וילדים שנשכחו ברכב.

בצללית ניתן לראות קווי עיצוב הדומים לאלה של רכב הפנאי החדש של יונדאי, הקונה. על פי אורך בסיס הגלגלים והחלון המשוך חזק לאחור יש להניח כי מדובר בדגם עם שלוש שורות של מושבים המיועד לשבעה נוסעים, כמו שאוהבים בארה"ב את רכבי הפנאי שלהם, שמטרתם העיקרית היא רכב הסעות של נשות הפרברים.

לארץ צפוי הסנטה פה החדש להגיע בתחילת 2019.