שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

פנאי בגדול - שברולט אקווינוקס

שברולט משיקה רכב פנאי קומפקטי ותולה בו תקוות גדולות

שברולט השיקה החודש שני רכבי פנאי: אקווינוקס, בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים הפופולארית, וטראוורס בקטגורית רכבי הפנאי הגדולים. אנשי UMI, היבואנית, מאמינים כי האקווינוקס, המתחרה בשניים מרבי המכר של השוק הישראלי — ספורטאז' וטוסון — יכול להתברג בחמישייה המובילה בקטגוריה.

ברוך הבא

זהו הדור השלישי של האקווינוקס, והשני שמשווק בארץ — הדור הקודם הגיע לקראת סוף ימיו ונמכר "מתחת לרדאר". זהו רכב חדש לחלוטין, עם שלדה חדשה ויחידת הנעה חדשה — הוא קטן יותר מקודמו, אך עדיין גדול ביחס למקובל בקטגוריה. והגודל הזה בהחלט בולט במפגש הראשון איתו, כשלרושם הגדול תורם גריל גדול ומכסה מנוע כוחני. מאחור הוא נראה מרובע משהו ופחות מרשים, אבל עם חישוקי "17 ותאורת לד־יום נאה, יש לו נוכחות בולטת.

ברוכים הנכנסים

תא הנוסעים כולל הרבה פלסטיק שחור ופשוט למראה, עם מעט נגיעות כרום. מושבים כהים משלימים תא כהה מאוד. מסך המגע הגדול במרכז נראה טוב ונוח לתפעול, והמסך הקטן בלוח המחוונים עשיר במידע. איכות הפלסטיקה בסיסית — פלסטיק קשיח, בחלק מהמקומות דק או חלול, ובמספר מקומות פגשנו קצוות חדים. במכונית הראשונה בה נהגנו איכות ההרכבה לא הייתה טובה, עם רווחים גדולים במספר מקומות וקרקושים נשמעו מאזור לוח המחוונים, אך ברכב שני שקיבלנו לצילומי וידאו איכות ההרכבה הייתה טובה יותר, ללא רווחים חריגים. יכול להיות שהרכב הראשון עבר התעללות כלשהי.

האקווינוקס מציע מרחב נדיב לנוסעים, מלפנים ובמיוחד מאחור. המושב הקדמי נוח ומציע אחיזה צידית טובה, תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראייה רחב. מאחור, מרווח הברכיים טוב מאוד וכך גם מרווח הראש. הרצפה שטוחה לחלוטין וניתן לכוון את זווית משענת הגב. המושב האמצעי בעל משענת קשה והוא פחות נוח. לרשות היושבים מאחור עומדים פתחי מיזוג, שני שקעי USB (להטענה בלבד) ושקע 120V.

לתא המטען נתון נפח רשמי גדול, רצפתו גבוהה וכאשר הכיסוי סגור הוא רדוד יחסית.

בתחום אבזור הבטיחות מציע האקווינוקס מערכת Teen Driver המאפשרת להגביל את מהירות הרכב ועוצמת השמע במערכת המולטימדיה, ויכולה לספק להורה, בעזרת אפליקציה, נתונים שונים כגון המהירות בה נוסע הנהג. ברמת האבזור LT מוצעת גם מערכת המזכירה — בכיתוב בלוח המחוונים ובהשמעת
צליל — לא לשכוח ילד במושב האחורי. המערכת נדרכת רק אם הדלת האחורית נפתחה במהלך הנסיעה. לא מוצעת מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב או ניטור שטחים מתים, אלא מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

המנוע שבחזית

לאקווינוקס מנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו המספק 170 כ"ס ו־28 קג"מ ב־2000 סל"ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם שישה יחסי העברה. המנוע גמיש, ומלבד השהיה קלה ביציאה מהמקום הרכב מאיץ בקצב טוב. בהאצות חזקות מורגשת לוחמת מומנט בהגה.

המנוע נעים ויעיל בסל"ד ביניים, אך רועש בסל"ד גבוה. לא מסומן קו אדום במד הסל"ד — במצב האוטומטי התיבה מעבירה הילוך ב־5500 סל"ד, כאשר במצב פיקוד ידני (דרך כפתור לא נוח לתפעול בראש ידית ההילוכים) אפשר למשוך את המנוע ל־6500 סל"ד. תיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה, אך מגיבה לפעמים לאט מדי לדרישה לקיק־דאון.

צריכת הדלק בשיוט עמדה על 14.5 ק"מ לליטר ובכלל ימי המבחן קיבלנו 10.5 ק"מ לליטר.

המתלים שלמטה

האקווינוקס מציע נוחות נסיעה בינונית. הוא לא חובט, אך לרוב גם לא מצליח לסנן בצורה טובה שיבושים בכביש — וזה בולט במיוחד בנסיעה איטית על כביש משובש או בשבילים. המתלים מציעים ריסון טוב במעבר על גלים או בשינויי כיוון.

האקווינוקס מציע כסטנדרט מערכת אקטיבית לביטול רעשים בנסיעה — פריט נדיר ברמת המחיר הזו. לא תמיד היא מצליחה לבצע את המשימה ביעילות, כך שלפעמים הרכב שקט מאוד ולפעמים רעשי הכביש נשמעים בתא הנוסעים. בידוד רעשי הכביש ממוצע.

היכולת הדינמית טובה, עם זוויות גלגול שפויות וריסון טוב של המתלים, והבלמים טובים. ההגה לא מספיק מדויק, והסך הכל מציע התנהגות צפויה ובטוחה אם לא מגזימים.

סיכום

הדור השלישי של האקווינוקס מציע תא נוסעים מרווח, יחידת הנעה יעילה, אבזור נוחות עשיר ברמת האבזור הגבוהה ונוכחות בולטת. החסרונות כוללים אבזור דל ברמת הגימור LS, פלסטיק בסיסי בתא הנוסעים והיעדר בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים.

רמות אבזור ומחירים

האקווינוקס מוצע בארץ בשתי רמות אבזור. LS עולה 150,000 שקלים וכוללת פתחי מיזוג מאחור, ביטול רעשים אקטיבי, מסך מגע "7, מצלמה אחורית, מפתח חכם ובקרת שיוט. רמת הגימור LT עולה 160,000 שקלים ומוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, מסך "8, מסך "4.2 בלוח המחוונים, הגה מצופה עור, כיסוי תא מטען, שקעי USB נוספים, שקע AUX, כיוונון חשמלי למושב הנהג, פתיחה חשמלית של תא המטען, התנעה מרחוק, פנסי קסנון, שמשות כהות, מראות בצבע הרכב ופסי כרום בצד. בשתי רמות האבזור מותקן מובילאיי כסטנדרט.

שברולט אקווינוקס 1.5 ל' טורבו, אוט'

מנוע טורבו בנזין 4 ציל', 1490 סמ"ק, קדמי, רוחבי

תזמון 16 שס', גל זיזים עילי כפול

הספק/סל"ד 170 כ"ס/5600

מומנט/סל"ד 28 קג"מ/2000-4000

תמסורת אוט' 6 היל', הנעה קדמית

קוטר סיבוב (בין מדרכות): 11.4 מ'

מתלים קדמיים מקפרסון, מוט מייצב

מתלים אחוריים רב-חיבוריים

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר מובילאיי, teen driver, תזכורת שיכחת ילד במושב האחורי

צמיגים ק'/א' 225/65-17

בסיס גלגלים 272.5 ס"מ

אxרxג 166x184.5x465 ס"מ

משקל 1673 ק"ג

תא מטען 846 ל' (עד התקרה)

מיכל דלק 56 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 182 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן) 9 שנ'

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 10.5 ק"מ/ל'

דרגת זיהום 13

מחיר 160,000שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP) טרם נבחן