שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לקראת ג'נבה 2018

לקראת התערוכה, שתיפתח בתחילת חודש מרץ, חושפות עוד ועוד יצרניות את הדגמים החדשים שלהן, ויש כמובן גם דגמי קונספט מעניינים

תערוכת הרכב של ג'נבה שתיפתח ב-8 במרץ, תוצף ברכבי שטח ופנאי חדשים. לצד דגמי ייצור ששיווקם כבר החל או יתחיל זמן קצר מתום התערוכה, צפויים להגיע לשם גם דגמי קונספט, שחלקם הם לא יותר ממשחקים עיצוביים אבל חלק מהם מסמנים מגמות עתידיות בשוק הרכב

בין הדגמים שרק מחכים לקונים תמצאו את המרצדס AMG G63 החדש, עם מנוע בעל טורבו כפול בתצורת V8 בנפח 4.0 ליטר, שמספק 577 כ"ס ו-87 קג"מ, שמועברים לגלגלים דרך תיבה כפולת מצמדים עם תשע מהירויות. זינוק מ-0 ל-100 יתבצע תוך 4.5 שניות בדרך למהירות סופית של 220 קמ"ש עם אופציה לשדרוג עד 240 קמ"ש. ואל תטעו בנתונים האלה: גם הדגם הזה מצויד בכל סוכריות השטח של דגמי ה-G, עם הילוך כוח ושלושה דיפרנציאלים ננעלים.

עוד בקנה הדור החדש של היונדאי סנטה-פה עליו כבר דיווחנו, דור חדש לטוארג של פולקסוואגן, דור שני לב.מ.וו X4, גרסה כל-חשמלית ליונדאי קונה, גרסת שלוש דלתות לריינג' רובר, קרוס-אובר חדש של לקסוס שיהיה הדגם הבסיסי ביותר בליין של החברה, טנדר חדש של סאנגיונג, והרשימה עוד נמשכת.

שני דגמי קונספט צדו את עינינו: האחד הוא ה-Vision X של סקודה, המוגדר על ידי היצרנית כ"קרוס-אובר אורבני". ייתכן שמדובר בתחילתו של תהליך לייצור דגם פנאי שלישי של החברה, קטן יותר מהקארוק והקודיאק. הדגם גם מהווה הצהרה של סקודה לגבי העתיד החשמלי, שכן היעד הוא ש-25 אחוז מכל כלי הרכב שמייצרת החברה יהיו היברידיים או כל-חשמליים עד 2025.

ה-Vision X של סקודה

דגם מעניין עוד יותר הוא תרגיל עיצובי משותף לשלוחת אירופה של יונדאי ולסטודנטים במכון האירופאי לעיצוב בטורינו, איטליה. מדובר בבאגי גדול ממדים עם אורך של 3.75 מטר ורוחב של 2.24 מטר, על בסיס גלגלים של 2.58 מטר, שקיבל את השם Kite (עפיפון). לא נמסרו פרטים טכניים רבים, מלבד העובדה שמדובר בהנעה חשמלית ולפי האיור אפשר לראות שזה באגי כהלכתו: בלי גג ושמשה קדמית, וללא דלתות.

תערוכת ג'נבה, הנערכת מדי שנה בחודש מרץ, החלה בשנת 1905 והשנה זו הפעם ה-88 שהיא מתקיימת.

ה-Kite