שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

שני הסעיפים - מיצובישי ASX

ה-ASX מסרב לשחק לפי הכללים וליפול לתוך המשבצות המקובלות. וזה לאו דווקא רע

מיצובישי ישראל השיקה בחודש שעבר את ה־ASX החדש והציבה בפנינו דילמה כפולה. קודם כל, האם להתייחס אליו כחדש? הוא אומנם חדש בארץ, לאחר שסוף סוף היצרן הסכים לייצר "גרסה ישראלית" (עם מנוע בנזין ותיבה אוטומטית בתקינה מתאימה), אבל מדובר ברכב שהוצג כבר ב־2010.

הבעיה השנייה היא איך לסווג אותו. מצד אחד, הוא מבוסס על פלטפורמה של מכונית משפחתית, עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ (זהה לזה של האאוטלנדר), ומונע על ידי מנוע 2.0 ליטר — מה שמתאים להגדרות של רכב פנאי קומפקטי; מצד שני, הוא קצר יותר מהמקובל בקטגוריה הקומפקטית, ומרחב הפנים שלו קרוב יותר לזה המקובל ברכבי פנאי קטנים. אז לאן לשייך אותו? כאן בא התמחור ועזר לנו להכריע — רמת האבזור הבסיסית עולה 133,000 שקלים וזו הבכירה 143,000 שקלים, טווח מחירים המשייך אותו לתחום הפנאי הקטן. נפל הפור — אנחנו נתייחס ל־ASX כאל רכב פנאי קטן. אפשר להמשיך.

כיפה אדומה

קטן או קומפקטי, חדש או וותיק — הוא נראה טוב באדום של רכב המבחן. אולי אין כאן איזה הבזק מקוריות פורצת דרך, אבל הכל עשוי כמו שצריך ומשאיר רושם חסון ודינמי.

הרושם החיובי נמשך גם לאחר פתיחת הדלת, כאשר העיניים נמשכות למושבים עטויי העור והזמש, שתפורים בתפרים אדומים, ולגג השמש הענק (שניהם חלק מרמת האבזור הגבוהה). אולם כשמתיישבים ומסתכלים סביב, גילו של ה־ASX מתחיל לבלוט — העיצוב הכללי קצת מיושן, וכך גם החוגות הגדולות של בקרת האקלים ה"מכאנית", נטולת הצג. אבל הפלסטיק מוצק ומורכב היטב והאבזור נדיב (ברמת האבזור הגבוהה שנבחנה) כך שהסך הכל בהחלט סביר.

המושב נוח, וטווח הכיוון למושב ולהגה נדיב, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה נוחה — כמעט. כי הגג נמוך מדי — אם רוצים תנוחה שמספקת שדה ראייה טוב החוצה, צריך לשבת עם הראש כמעט צמוד לגג השמש, בניגוד להמלצות המקובלות לשמור על מרווח של כעשרה ס"מ בין הראש לתקרה משיקולי בטיחות. אם יושבים נכון מבחינת הבטיחות, שדה הראייה החוצה מוגבל.

גם במושב האחורי חסר מקום לראש, ומי שגובהו 180 ס"מ כבר עלול לחכך פדחת בגג. מרווח הרגליים בינוני, למרות בסיס הגלגלים הארוך. כמו שכבר אמרנו — מרחב פנימי הקרוב יותר למה שמציעים כלים כמו טראקס ו־HR-V מאשר למה שמציעים טוסון או CX-5. נפח של 393 ליטרים לתא המטען גם הוא שייך יותר לעולם רכבי הפנאי הקטנים. תא המטען רחב וארוך למדי, אך רצפתו גבוהה (למרות גלגל רזרבי דק).

זאב

מנוע בנפח 2.0 ליטר ו־150 כ"ס הם יותר מהמקובל בקטגוריה הקטנה, אבל ה־ASX גם כבד יותר מהמקובל ברכבי פנאי קטנים. בשידוך לתיבה רציפה "קלאסית" — וזו לא מחמאה — התחושה יכולה להיות עצלה לפעמים. התגובות ללחיצה עמוקה על הדוושה מעט מהוססות, אך הביצועים בסך הכל זריזים למדי.
עוד נקודה הדורשת התייחסות לגבי יחידת ההנעה היא צריכת הדלק. הנתון הרשמי גרוע — אין תיאור אחר לנתון של 11.4 ק"מ לליטר בממוצע — כך שהיינו סקרנים לראות מה נקבל במבחן. ובכן התשובה היא 10 ק"מ לכל ליטר במבחן לא מאומץ, אך כזה שכלל לא מעט שטח ושיוט מהיר. לא מבריק, אך בהחלט לא נורא ביחס להספק ולמשקל. בירור העלה כי הנתון הרשמי הוא פשוט בתקן האמריקאי, שהוא קרוב יותר למציאות, מאשר התקן האירופאי בו נבחנות רוב המכוניות הנמכרות בארץ.

כיול המתלים היה אחת ההפתעות הנעימות של המבחן הזה. הם מעניקים תחושה בוגרת, עמוקה — וסליחה על התיאורים הלא ממש טכניים. התחושה היא שהשקיעו ברכיבים איכותיים, ולא הסתפקו בפריט הזול ביותר על המדף של הספק הזול ביותר. גם כאשר הם לא מצליחים לגהץ כראוי שיבוש או מהמורה — ולא תמיד הם מצליחים — אין תחושת התרסקות חלולה, כמו שקורה לא פעם אצל חלק מהדגמים המתחרים. בנוסף, המתלים מציעים תחושה מוצקה מאוד, עם ריסון טוב של המאסה על גלי כביש ותחת עומסי צד. יחד עם הגה בעל משקל ודיוק טובים ושלדה בעלת התנהגות צפויה וברורה, מתקבלת תחושת ביטחון כאשר נוהגים בקצב גבוה על כביש משובש או מפותל.

או על שביל. כי מעבר לאספלט ציפתה לנו הפתעה נעימה נוספת. בשנים האחרונות אומנם נראה כאילו היצרנים הורידו לגמרי את הדרישה ליכולת שטח, אפילו סמלית, מרשימת הדרישות בעת תכנון רכב פנאי חדש (מי אמר CH-R?), אך ה־ASX הוא לא מהשנים האחרונות... מרווח גחון נדיב יחסית של 21.5 ס"מ, יחד עם סרחי עודף קצרים וגבוהים עודדו אותנו לרדת לשבילים. מתלים ששומרים הכל תחת שליטה נתנו לנו אומץ להגביר את הקצב וליהנות קצת — וגם טרחו לשמור על עמוד השדרה שלנו שלם ובריא. ובסוף אפילו העזנו לנסות ולטפס כמה עליות
טרשיות — והצלחנו, למרות בקרת משיכה לא הכי אפקטיבית. כנראה שאם דצמבר הנוכחי לא היה קמצן כל כך בכל הנוגע לגשם לא היינו מגיעים רחוק כל כך, אך על שבילים יבשים, עם אחיזה טובה, ה־ASX יכול להגיע הרבה יותר רחוק ממה שחושבים.

אבל לא הכל וורוד. או שקט. ה־ASX סובל מבידוד רעשים לקוי בכל הגזרות. רעשי מנוע בולטים בעיקר בעיר ובתאוצות, המתלים מתופפים במעבר על שיבושים, רעשי רוח מערבולתיים מופיעים במהירות בין עירונית ורעש הכביש נוכח בתא כל הזמן ובכל מהירות. זו ללא ספק נקודת התורפה של ה־ASX, ואם אתם נוסעים הרבה, ובעיקר מחוץ לעיר — כדאי להתעקש על נסיעת מבחן ארוכה לפני הרכישה כדי לוודא שזה לא מפריע לכם.

החיים באושר ובעושר

ה־ASX הוא אומנם קצת "סבא" בשנות רכב, אך כוחו עדיין במותניו. הוא לא מושלם — גילו ניכר בעיצוב סביבת הנהג, המרחב לנוסעים בינוני ובידוד הרעשים לא טוב — אך יש לו גם יתרונות חשובים: הוא נראה גדול אבל עולה כמו רכב פנאי קטן; מאובזר היטב (ברמת האבזור הבכירה); מציע מתלים טובים ותחושת ביטחון בנהיגה — וגם קצת יותר יכולת שטח מהמקובל בקטגוריה. איתו אפשר לצאת אל היער ולהיזכר בימים הטובים של פעם, כשלסיפורים היו תמיד סוף טוב, ורכבי פנאי פתחו אפשרויות חדשות לניצול שעות הפנאי.

רמות גימור, אבזור ומחירים

מיצובישי ASX מוצע בכל רמות האבזור עם מערכות בטיחות הכוללות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ושליטה אוטומטית באורות גבוהים. רמת הגימור הבסיסית היא 'אינטנס', מחירה 133,000 שקלים, וזו כוללת 7 כריות אוויר, חישוקי "18, שמשות כהות, בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט ומערכת 'קונקטד' של כלמוביל (עם מצלמה ובלוטות'). רמת הגימור 'אינסטייל' מוצעת ב־136,000 שקלים, וכוללת בנוסף, תוספות קוסמטיות בחוץ, תאורת לד ליום ומפתח חכם. מחירה של רמת הגימור 'פרמיום' הוא 143,000 שקלים, והיא מציעה גם גג זכוכית פנורמי, ריפוד ודיפונים מהודרים יותר, חימום למושבים הקדמיים ותאורת לד פנימית.

כתבות נוספות:
מיצובישי Eclipse Cross הושק בישראל
מקצוען שטח - מיצובישי פאג'רו דקאר פרו

מיצובישי ASX 2.0 ל', אוט'

מנוע>בנזין 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1998 סמ"ק

תזמון>16 שס', גל זיזים עילי כפול

הספק/סל"ד>150 כ"ס/6000

מומנט/סל"ד>20.1 קג"מ/4200

תמסורת>אוט'-רציפה, הנעה קדמית

קוטר סיבוב (בין מדרכות)>10.6 מ'

מתלים קדמיים>מקפרסון, מוט מייצב

מתלים אחוריים>רב-חיבוריים, מוט מייצב

בלמים ק'/א'>דיסקים מאווררים/ דיסקים

מערכות עזר>בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים

צמיגים>225/55-18

בסיס גלגלים>267 ס"מ

אxרxג>164.5x181x436.5 ס"מ

משקל>1425 ק"ג

תא מטען>393 ל'

מיכל דלק>63 ל'

מהירות מרבית (יצרן)>190 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן)> - שנ'

צריכת דלק (ממוצע מבחן)>10 ק"מ/ל'

דרגת זיהום>13

מחיר>133,000 שקלים (מבחן, 143,000 שקלים)

אחריות>36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP)> 5 כוכבים (2011)

בטיחות מבוגרים> 86%

בטיחות ילדים> 78%

הולכי רגל> 60%

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

17 בפברואר 2019 ב 07:11

מיצובישי מוטורס (MMC) תחשוף בתערוכת הרכב הבינ"ל בז'נבה 2019 את ה- ASX ה- SUV הקומפקטי לשנת 2020

מאז השקתו בשנת 2009, דגם ה- ASX מכר כ- 1.32 מיליון יחידות בסך הכל בכ- 90 מדינות. השווקים הגדולים ביותר הם צפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה וסין. כיום, הרכב השלישי הנמכר ביותר המוצע על ידי מיצובישי והוא המפתח לאסטרטגיה הגלובלית של החברה.

2

Ogash Ofer

17 בפברואר 2019 ב 07:13

העיצוב החיצוני עבר שיפוץ מאסיבי תחת פילוסופיית העיצוב של “robust & ingenious” אשר מייצג את הביטוי העולמי של מיצובישי Drive your Ambition.