כשעל חרטום הרכב מתנוסס השם המפורש JEEP, זה מחייב לרדת לשטח ולהתלכלך קצת בבוץ. וזה מה שעשינו עם קבוצה של בעלי ג'יפים, מכל הדגמים: רנגלר, גרנד צ'ירוקי וגם רנגייד. הרוח העזה שנשבה באותו יום הקפיאה את העצמות, ולכן קיצרנו משמעותית את הפרק התיאורטי שמקדים כל הדרכה, והמשכנו להעביר את החומר לאורך כל היום, בצמוד לתרגול במכשולים השונים.
תרגלנו מעבר של סוללה, ששם אפשר היה לחזות ממש מקרוב בפעולה של מערכות ההנעה, המשכנו בשיפוע צד, חצייה של חריצים, קצת נסיעה בבוץ וטיפוס מעלות. הגרנד צ'ירוקי טרייל הוק איתו הגיעו נציגי יבואן ג'יפ הפגין כאן את יכולותיו וטיפס בקלילות במדרגות הסלע, אבל גם כלי הרכב של המורכים עשו זאת ללא בעיה.
סיכום קצר של היום ערכנו בכניסה האחורית לבת שלמה, שם גם צילמנו תמונה קבוצתית של כל החבורה. נפרדנו לשלום, תוך הבעת תקווה להיפגש שוב בשטח.
מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה
אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים
שיפוע צד
ציוד בשטח
ג'יפונים – נהיגה עם אתגר
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות