שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בניסאן שוקלים גרסת רפטור לנבארה

הטנדר הספורטיבי, אם אכן יחליטו לייצר אותו, אמור להתחרות בפורד ריינג'ר רפטור, גרסת הביצועים לטנדר הבינוני של החברה

צירוף המילים "פורד רפטור" גורם להזלת ריר אצל אלו שאוהבים לתת בגז בשטח. במשך שנים הגרסה הזו של הטנדר F150 היתה חלום רטוב של לא מעט ג'יפאים וממש לאחרונה צירפה פורד לליין שלה גם גרסת רפטור לריינג'ר, הטנדר בגודל הבינוני שלה.

בניסאן ראו כי טוב, ובימים אלה שוקלים שם ייצור גרסת ספורט לטנדר הנבארה, שיהיה מתחרה ישיר לריינג'ר רפטור. בראיון למגזין הרכב Motoring אמר מנהל חטיבת כלי הרכב המסחריים בקונצרן רנו-ניסאן, אשווני גופטה, כי אם יחליטו ללכת בכיוון זה ניתן להיעשות בקלות, כשהבעיה העיקרית היא איזה מנוע להתקין בטנדר כזה.

בתמונה דגם קונספט של הנבארה, הנקרא EnGuard שהוצג ב-2016

הדור הנוכחי של הנבארה מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.3 ליטר המספק 190 כ"ס בריאים. אבל עבור גרסה שאמורה להתחרות ברפטור זה לא מספיק (לגרסת הרפטור של הריינג'ר מנוע המפיק כ-300 כ"ס בעוד לרפטור הגדול מנוע עם 450 כ"ס). הפתרון הפשוט ביותר עבור ניסאן הוא לאמץ מנוע מה-X-Class, הטנדר של מרצדס הבנוי על בסיס מכללים של הנבארה. הדגם הבכיר של טנדר המרצדס מצויד במנוע דיזל עם טורבו כפול בתצורת V6 בנפח 3.0 ליטר, המספק 254 כ"ס. ואם גם זה לא יספיק, לקונצרן יש מגוון של מנועים אחרים לבחור מתוכם.

עכשיו רק צריך לחכות עד שבניסאן יסיימו לבדוק אם יש שוק מספיק גדול לנבארה בגרסה ספורטיבית ואם יוחלט שכן, אולי בעוד כמה שנים נראה אותו גם אצלנו.