שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #51

ג'נרל מוטורס חוזרת לכבדים, מתיחת פנים לג'וק של ניסאן ושלושה רכבי פנאי מתחרים על תואר מכונית השנה

טנדרי העבודה האמריקנים הגדולים, הפול-סייז, מוגדרים בישראל כמשאיות וככאלה מזכים את בעליהם בהטבות מס גדולות. אבל בארה"ב הם נופלים תחת ההגדרה "טנדר" ומי שמחפש שם משאית יכול למצוא כלים כבדים עוד יותר דוגמת הפורד F-550 (המשמש כבסיס ל"זאב" הצה"לי) וגם לראם יש כלים בסדר גדול הזה.

מי שנעדרה מהתחום הזה במשך קרוב ל-10 שנים היתה ג'נרל מוטורס, שבימים אלה חוזרת לשם בגדול עם סדרה חדשה של שברולט סילברדו HD: 4500, 5500 ו-6500. למרות שמדובר ברכב עבודה נטו, תא הנוסעים מפואר ומפנק כמו שאנחנו מכירים מהסילברדו הקטן יותר, המשווק בארץ. גם המנוע זהה, דורמקס טורבו-דיזל בנפח 6.6 ליטר המספק 350 כ"ס, תיבת הילוכים של אליסון ואפשרות להנעה 4X4.

הדגמים החדשים ימכרו (בארה"ב כמובן...) כשלדה בלבד, עם מגוון גדול של תאי נהג/נוסעים, מרחקי סרנים שונים וכפועל יוצא אורך ארגזי המטען ייקבע לפי צרכי הקונים.

image

כבד אבל מפנק. הסילברדו החדש

מותחים את הג'וק

ב-2010, כשהג'וק של ניסאן עשה את הופעת הבכורה שלו, הוא הפך מיידית לסמן הימני של תעשיית רכב הפנאי. כל היצרניות ניסו לייצר את הג'וק שלהן, כשהיעד היה לנסות ולהגיע לשיאי המכירות של הניסאן הקומפקטי עם העיצוב יוצא הדופן.

בניסאן ככל הנראה הפנימו את האמרה "מה שעובד טוב לא משנים" ומאז תחילת הייצור הג'וק לא עבר שינויים גדולים מדי. אבל השבוע, לקראת תערוכת הרכב של ניו יורק שתיפתח בסוף החודש, הוצג ג'וק מעודכן שעבר מתיחת פנים קלילה, הן בעיצובו החיצוני והן בפנימי. התווספו צבעים חדשים לבחירה וגם אפשרות לשילובי צבע בחלקים מסוימים של הרכב.

על פי השמועות בעולם הרכב, דור שני של הג'וק אמור להגיח עד לסוף העשור הנוכחי.

בדרך לדור חדש? הג'וק המחודש

מי תהיה מכונית השנה?

רכבי הפנאי תופסים יותר ויותר נפח בטבלאות המכירות של כל היצרנים, ולכן לא פלא ששלוש המתחרות הסופיות על תואר "מכונית השנה 2018" הן מכוניות מהסיגמנט הזה. את הבחירה מבצעים 82 עיתונאי רכב מובילים מכל העולם והפיינליסטיות שהוכרזו בתערוכת הרכב בג'נבה הן המאזדה CX-5, וולוו XC60 וריינג' רובר וולאר. מרבית המהמרים שמים את כספם על הוולוו כמנצחת, את התשובה הסופית נקבל לקראת סוף החודש בתערוכת ניו יורק, שם תוכרז הזוכה.

image

הזוכה? וולוו XC60