שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - סובארו דרייב בהר חורשן, 9/3/18

עשרים כלי רכב חדשים מתוצרת סובארו, ביניהם רבים מדגם XV החדש, הגיעו להדרכת נהיגת שטח בהר חורשן. היה טוב.

הדרכה של 20 כלי רכב? מה הבעיה? בשביל זה אנחנו מגיעים בצמדים. אופיר אביב ואנוכי קיבלנו את הקבוצה בחניון בת שלמה וכמקובל בהדרכות סובארו, כולם מגיעים בזמן ואנו יוצאים בשיירה ארוכה לכיוון צמד הברושים למרגלות נ.ג. 186. מוציאים כסאות ומחצלות ומתיישבים לשמוע את הפרק התיאורטי. מכירים את הרכב ומערכותיו, מה זה הנעה כפולה, איך פועל דיפרנציאל ומה זה ABS ו-ESP. קצת דגשים לנהיגה בשטח, ואנו מתחלקים לשתי קבוצות של עשרה ויוצאים למסלול סביב הר חורשן על מנת להתמודד עם מכשולים ולתרגל את כל מה שדיברנו עליו, בלי לוותר כמובן על הפסקת הקפה המסורתית בצל האורנים שבפסגת הר חורשן.

לאט לאט הנהגים והנהגות מתחילים לצבור בטחון ולסמוך על הרכב, ומגלים שהיכולות של דגמי סובארו 4X4 הן לא פחות מאשר מפתיעות. לא מעט לסתות נשמטו בכמעט תדהמה לנוכח הביצועים שהופגנו וכל זה ללא שיפשופים וללא נזקים.

לסיום היום סקרנו קצת מציוד החילוץ שמומלץ להחזיק בבגאז' לכבוד כל יציאה לשטח. עוד הדרכת נהיגה הסתיימה עם נהגים ונהגות שמודעים הרבה יותר ליכולות הסובארו החדשה שלהם ולאפשרויות שנפתחו בפניהם. נהניתי אתכם ואני מקווה שנהניתם לפחות כמוני. נתראה בשטח ובטיולים!

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח











לסיכום ההדרכה של הקבוצה של אופיר אביב - הקלק כאן

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן