שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת סובארו דרייב ביער בן שמן, 23/3/18

אביב הגיע, פסח בפתח ועוד קבוצת בעלי פורסטרים ו-XV הגיעו ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי יער בן שמן.

"למי יש נסיון בנהיגת שטח? מי התנסה פעם ב-4X4"?... תמיד אני שואל את החבר'ה בהדרכה את השאלה הזו. מבקש מהם לא להתבייש ולא להצטנע. גם כדי שיתוודעו קצת זה לזה ובעיקר כדי לתהות על קנקנם. מול מי ומה אני עומד הפעם. לפעמים אני מאותגר בחבר'ה מנוסים שמגיעים עם מטען ותובנות של אכולן תמיד נכונות, אבל הפעם חלק גדול מהקבוצה נטולת נסיון משמעותי ועבורי זה מצוין. קל לי יותר להרביץ בהם את התובנות והאסכולות שאני מאמין בהן... מזג האויר האביבי והאווירה הכללית הנעימה גם מגבשת ומחברת אותם זה לזה ומהר מאוד גם נפתחת קבוצת ווטסאפ שתהיה לעזר רב בהמשך, לצורך ריכוז התמונות מהיום המהנה שנעבור...

image

רוב הישראלים בוחרים בג'יפון כי זה מאוד באופנה ''לשבת גבוה''. אבל בניגוד לרוב הג'יפונים שכל מהותם מתמצה בפוזה נטו, למכוניות סובארו 4X4 יש יכולת שטח אמיתית שלעתים לא עמדה בכלל במכלול השיקולים בעת הרכישה וכעת הבעלים הטריים מתוודעים אליה לראשונה. היכולת לטייל במשעולים שפעם היו שמורים לג'יפים בלבד בהחלט מלהיבה את הדמיון אבל כדי לדעת לנצל אותה כהלכה ללא נסיון קודם צריך לעבור הדרכה. סוג של השתלמות קצרה – תיאורטית ומעשית –בעיקר על מנת לנטוע בטחון וללמוד לעשות את הדברים נכון ובטוח וכמובן ללא נזקים.

אז בהתחלה מדברים. כלומר – אני מדבר והם מקשיבים. על חשיבות האחיזה שהיא העניין העיקרי ביכולת התנועה בשטח, על המבנה כללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר הגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה. מדברים על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, נגיעה בצמיגים, במיגונים ובשיפורים.

לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות, גלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה ושיפוע צד.

image

ואחרי הדיבורים, יוצאים לטיול במשעולי היער במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. עליות, ירידות, מדרגות, דרדרות, שיפוע צד, תרגול עבודה עם מכוון וגם ליכלוך הידיים בעבודות מע''צ קלילות... וכמובן שגם לא פוסחים על עצירת הקפה ההכרחית שהרי אין כמו בתי הקפה בשטח.

מבלי להרגיש איך הזמן עף, בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה ידע וקצת נסיון ובעיקר – הרבה יותר ביטחון במכוניות הנהדרות הללו וביכולותיהן המרשימות.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

image

imageimageimage

image

imageimageimage

imageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimage

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - חופית מסיקה

03 באפריל 2018 ב 12:59

היה מעולה!
אין ספק שזה תרם לנו רבות ובהחלט שיפר את הביטחון בנהיגה בשטח.
דרור היה מקסים- הסביר לנו רבות גם על הרכב עצמו ובכך למדנו ליישם בפועל בשטח.
מומלץ לכל מי שרוכש רכב שטח!!

2

אורח/ת - חיים קדמי

03 באפריל 2018 ב 14:18

ההדרכה היתה חוויה ושיעור חשוב עבורי.
הידע התיאורתי, אף שחלקו הכרתי, שהועבר על ידי דרור היה מעניין ומלמד במידה הנדרשת לנהיגת שטח.
החלק המעשי שהודרך על ידי עדי בקבוצה שלי היה מרתק.
ההדרכה תרמה לי ידע מקצועי, בטחון בביצועי הרכב, הבנת המנגנונים החשובים לנהיגת שטח, פרקטיקה של עשה ואל תעשה בשטח.
ההדרכה שיפרה באופן משמעותי את הבטחון שלי בנהיגה ברכב בעיקר בשטח.
באפן כללי, ההדרכה היתה לעיניין ובגובה העיניים - כל הכבוד לשני המדריכים.
הקבוצה גם היתה תומכת וחברותית ובסך הכל היה מצוין!

יופי של מתנה מסובארו ויופי של הדרכה!!

תודה רבה.