שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סקודה מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

לאחר הקודיאק והקארוק, החברה מתכננת להשיק דגם שלישי, קטן יותר, שיגיע לשווקים במהלך השנה הבאה

במשך שנים שמרה סקודה על נוכחות מינורית בתחום רכבי הפנאי עם היטי . אבל לאור קדחת ה-SUV-ים והקרוס-אוברים שתקפה את עולם הרכב לא יכלה החברה להישאר מאחור והיא הגיבה עם הקודיאק שאחריו הגיע גם הקארוק (ובדרך, היטי הנהדר נעלם מהמפה...). עכשיו נמצא בקנה דגם שלישי של רכב פנאי, קטן יותר מהקודמים, שאמור להגיע לשווקים לקראת אמצע-סוף 2019.

הצהרת הכוונות לדגם הזה הגיעה בדמות דגם קונספט שהוצג בתערוכת הרכב בג'נבה בחודש שעבר, שנשא את השם Vision X. כחלק מקונצרן ענק הנושא את השם פולקסוואגן, קל מאוד להציג דגמים חדשים: לוקחים דגם של חברה-אחות, משנים מעט את העיצוב החיצוני – והתחדשנו במשהו נוסף. במקרה הזה, נעשה שימוש בפלטפורמה של הסיאט ארונה, אבל עם בסיס גלגלים ארוך במעט, מה שמאפשר מרווח פנים גדול יותר לנוסעים.

בדגם הקונספט הוצגה מערכת הנעה היברידית מעניינת, שבה שלושה מנועים, אחד של בערה פנימית ושניים חשמליים. מנוע הבערה הפנימית - המנוע הראשי – שוכן בחרטום והוא מוזן בגז טבעי. בחרטום שוכן גם מנוע חשמלי אחד, המשמש לטעינת המצברים ויכול גם להשתתף בהנעת הרכב. על הציר האחורי מורכב מנוע חשמלי נוסף, שהפעלתו מאפשרת הנעה בכל הגלגלים. המנוע הזה יכול לפעול באופן עצמאי, ולספק הנעה חשמלית טהורה לטווח קצר.

לא ברור אם מערכת הנעה כזו תוצע גם בדגם הייצור, שמן הסתם יקבל שם אחר שגם הוא יגיע ככל הנראה ממקור איסלנדי, דוגמת הקודיאק והקארוק.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - שקודה, לא סקודה

08 באפריל 2018 ב 14:20

דווקא ציפיתי למשהו שמבוסס על VW T-ROCK ואאודי Q2, ויתחבר לקו דגמי הסקאוט