שטח 4X4 > כתבות > שטח

ראלי וורן צ'אלנג' 99-ראלי הכננות-עד קצה גבול היכולת

בשבת ה- 12/06/99 התקיים ה''וורן צ'אלנג''' מסע עבירות קשה עד בלתי אפשרי. כתבינו וצלמינו, שיצאו לשטח, שבעו נחת וחזרו ממנו בעיניים בורקות כשהם לא מפסיקים למלמל לעצמם ''זה בלתי אפשרי!''

מי שעבר באותו בוקר בכביש המוביל מבית-שאן לכנרת עשוי היה לחזות בג'יפ תלוי בשלווה סטואית על קיר סלע מאסיבי. גם אנחנו ראינו את הרכב ומיהרנו למקום, אולי מישהו צריך עזרה? כשהגענו למקום מצאנו את צוות ''פלרז'' מתקל ביעילות את אחד המיכשולים הקשים ביותר של ה''וורן צ'אלנג''.' ביום שישי אחר-הצהריים הגענו לשטח הכינוס של האירוע בעמק הירדן. זהו האירוע השלישי, שמארגנים מיקי ושחר. ברזומה של השניים נרשם מסע חוצה ישראל מרשים ומסע עבירות מדהים, שהתקיים לפני שנה בדיוק ביבניאל והציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור לאירגון אירועים מוטוריים בישראל.

להורדת הקובץ לחץ כאן

בשטח הכינוס שררה אווירה נהדרת, צבעונית ולמרות החום הכבד הכל התנהל על מי מנוחות. משתתפי האירוע החנו את כלי רכבם (חלקם ממש מפלצות), ניגשו לעמדת הרישום שם מיקי מסר להם חומר רקע ומפות מנויילנות ושלח אותם לשחר לקבלת תידרוך מפורט יותר. הכל דפק כמו שעון שוויצרי ובשעה הייעודה הורד דגל הזינוק ו- 13 רכבי-שטח (נציג אחד מכל קבוצה) יצאו לדרך כשהם שועטים במורד גדת הירדן לתוך מי המדמנה המצחינים של טבריה והסביבה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

היה זה המכשול הראשון. חלק מהמזנקים עברו בצורה חלקה ואחרים פשוט צללו לתוך מי הביוב המהבילים ונתקעו ללא יכולת לנוע. מהגדה השנייה ירדו אנשי הצוותים (שרק חיכו לתקיעה) לחלץ את חבריהם השקועים. האמת? לי נראה שהם התפללו שיקרה משהו כזה. חיש מהר חוברו רצועות הגרירה והכבלים וכלי-הרכב נשלפו לדרך ארוכה בת יומיים דחוסי אתגרים ומכשולי עבירות מהקשים ביותר, נציג של יצרנית הכננות ''וורן'' נכח באירוע כאורח של היבואן הישראלי (א.הנפלד). כשישבתי מולו, בערב היום הראשון על ארוחת ערב בקיבוץ שער הגולן, סיפר לנו האיש שפשוט נדהם ממראה עיניו. לדבריו, בשום מקום בעולם (והוא כבר היה בהרבה מקומות) לא נתקל במיכשולים ברמת קושי כה גבוהה וברמה כזו מרשימה של אביזרי עזר על-מנת להתגבר על מיכשולים אלו. כמו-כן הוא אמר שהוא מעולם לא פגש באנשים חדורי מוטיבציה ומוכנות נפשית ופיזית למעבר מכשכלים כאלה. דבריו נסכו בי גאווה רבה. אני בטוח שבסוף האירוע לא היה משתתף אחד שלא היה גאה על המיכשולים שהצליח לחצות. קשה להעביר על הכתב הרגשה כזו, אך הייתה זו הרגשה שלא תישכח במהרה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

היה זה המכשול הראשון. חלק מהמזנקים עברו בצורה חלקה ואחרים פשוט צללו לתוך מי הביוב המהבילים ונתקעו ללא יכולת לנוע. מהגדה השנייה ירדו אנשי הצוותים (שרק חיכו לתקיעה) לחלץ את חבריהם השקועים. האמת? לי נראה שהם התפללו שיקרה משהו כזה. חיש מהר חוברו רצועות הגרירה והכבלים וכלי-הרכב נשלפו לדרך ארוכה בת יומיים דחוסי אתגרים ומכשולי עבירות מהקשים ביותר, נציג של יצרנית הכננות ''וורן'' נכח באירוע כאורח של היבואן הישראלי (א.הנפלד). כשישבתי מולו, בערב היום הראשון על ארוחת ערב בקיבוץ שער הגולן, סיפר לנו האיש שפשוט נדהם ממראה עיניו. לדבריו, בשום מקום בעולם (והוא כבר היה בהרבה מקומות) לא נתקל במיכשולים ברמת קושי כה גבוהה וברמה כזו מרשימה של אביזרי עזר על-מנת להתגבר על מיכשולים אלו. כמו-כן הוא אמר שהוא מעולם לא פגש באנשים חדורי מוטיבציה ומוכנות נפשית ופיזית למעבר מכשכלים כאלה. דבריו נסכו בי גאווה רבה. אני בטוח שבסוף האירוע לא היה משתתף אחד שלא היה גאה על המיכשולים שהצליח לחצות. קשה להעביר על הכתב הרגשה כזו, אך הייתה זו הרגשה שלא תישכח במהרה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

האירגון הנפלא של הצמד, מיקי ושחר, כלל לינה וארוחות ערב ובוקר באווירה הכפרית של קיבוץ שער הגולן. ערב היום הראשון עבר עם כמויות בירה אדירות וסרטי ג'יפים על שפת בריכת הקיבוץ. בסך הכל השתתפו באירוע 16 קבוצות בנות ארבעה כלי-רכב בכל קבוצה, שחולקו לשתי קטגוריות: הראשונה, למכוניות משופרות והשנייה לכלי-רכב סטנדרטיים, אל תבינו לא נכון, ההגדרה ''סטנדרטיים'' גורמת עוול למתחרים בדרגה זו שנדרשו לחצות מיכשולים שבכל קונטקסט אחר פירושן יהיה התאבדות מוטורית, ושגרמו לכמה אנשי צוות התכווצות שרירים לכמה ימים אחרי האירוע. המיכשולים גם כן חולקו לשניים: מכשולי חובה ומיכשולי רשות. מיכשולי החובה חייבו את הקבוצה לעבור מנקודה לנקודה בתחרות נגד השעון. צוות שגלש מעבר לזמן המוקצב נענש בנקודות שליליות. כל דקת איחור, שווה מינוס 10 נקודות. ההגעה למיכשול החובה חייבת להיות בזמן אותו קבעו מראש המארגנים, ולכן קרה לא אחת שקבוצה סיימה מכשול חובה ועוד נותר לה זמן פנוי עד למכשול החובה הבא. אז ניתנה האפשרות לבחור מכשול נוסף (שהיה פנוי באותו הזמן) אשר מעבר מוצלח בו, הקנה לקבוצה עוד 150 נקודות זכות.

להורדת הקובץ לחץ כאן

מיכשולי קטגורית המשופרים היו שונים, אך במעט ממכשולי כלי-הרכב הסטנדרטיים, ההבדלים התבטאו בתלילות המעלות/מורדות. למשל, מעלה נורא שהיה מנת חלקם של המשופרים נעקף על-ידי הכלים הסטנדרטיים, שהופנו למעלה פחות תלול. מטבע הדברים נצמדתי עם המצלמה לקבוצות המשופרים כדי לתפוס תמונות שכל אחת שווה 1000 מילים.

להורדת הקובץ לחץ כאן

ביום הראשון נצמדתי לצוות ''פלרז''. כולם יוצאי יחידות עילית בצבא, אמונים על נהיגה ברמה הגבוהה ביותר ומיומנים ביותר על ביצוע חילוצים במהירות מדהימה. באחד המיכשולים שבו היה צריך לרדת במידרון, שגם ברגל הוא בלתי אפשרי, ניגשתי לקצה המצוק ונרתעתי ברעדה לאחור. מפחיד! המורד היה לא יותר מקיר חול בגובה כמה עשרות מטרים וכמה בולדרים בתחתית לקינוח, מכלי הרכב הוצאו מיני עזרים, שאדם מהשורה ואפילו ג'יפאי וותיק לא ראה מימיו. יתדות מתכת ענקיות ננעצו על-ידי מקבות כבדות דרך מתקן מאורך ומחודד לבטן האדמה, בתום העיגון נקשר ג'יפ למיתקן וספק ירד ספק ניתלה במורד. לאט לאט, כשהנהג תלוי כמעט במהופך, שוחרר הכבל והג'יפ גלש לאיטו עד לתחתית. כשנגעו גלגלי הרכב בתחתית, שיחררו אנשי הצוות אנחת רווחה והחלו מייד להכין את כלי הרכב הנותרים לגלישה מהירה במורד. חבר'ה רציניים לאללה. דילגתי למיכשול אחר בתורי אחר אירועים מעניינים נוספים. כך הגעתי ליער מנחמיה שם טיפסה קבוצת ''סופר פאואר'' במעלה חד בין עצים, הג'יפ הראשון שאמור היה לפרוץ את הדרך החל לנסות לעלות. בניסיון הראשון ניגש הג'יפ בזהירות רבה, כשהוא בוחן את האפשרויות. בניסיון השני החליט הנהג לנסות עם רגל אגרסיבית על המיצערת, וחיש מהר מצא עצמו מתהפך לאחור. הג'יפ החל לטפס, צמד הגלגלים הקידמיים עלה וברגע שנגעו גלגלי הסרך האחורי בשיפוע, התנתקו הקידמיים מהקרקע והג'יפ הפנה את חרטומו לשמיים כאילו הוא מתכוון להמריא לאוויר. החלק המפחיד בכל העניין היתה התהום, שמאחורי הרכב שפערה את פיה לבלוע את הג'יפ הלבן. כל אנשי הקבוצה קפאו במקומם. הצופים הבודדים, שהיו עדים למחזה, נותרו ללא ניע ורק עבדכם קר המזג הרים את המצלמה לתקתק פריימים, מנציח את הרגע מקפיא הדם הזה לנצח. משך שניות (שנדמו כנצח) עמד הג'יפ על זנבו (על גלגלו הרזרבי בעצם) עד שהחליט לחזור קדימה ונפל במהירות לפנים חזרה על הגלגלים הקידמיים. הנזק היחידי שנגרם היה תקר בצמיג הקידמי, שספג את כל עוצמת הנחיתה (וזוג תחתוני נהג שלעולם לא יהיו לבנים).

להורדת הקובץ לחץ כאן

קטגוריית המשופרים: 1. קבוצת פלרז אספיר 1270 נק' 2. קבוצת מוקי פרחיה 750 נק' 3. קבוצת סופר פאואר 700 נק' קטגוריית הסטנדרטים: 1. קבוצת ליוגב 1650 נק' 2. קבוצת גאיה לנדרובר 150 נק' 3. ניפסל

להורדת הקובץ לחץ כאן

בראלי הככנות היה אגם גדול שהיו צריכים לנסוע על צלעו, כאן הפגרו הולך ליפול למים

להורדת הקובץ לחץ כאן

בראלי הככנות היה אגם גדול שהיו צריכים לנסוע על צלעו, כאן הפגרו הולך ליפול למים

הפאג'רו מועלה את הקיר המטורף:

להורדת הקובץ לחץ כאן

הפאג'רו מועלה את הקיר המטורף:

קיר מטורף בראלי ''וורן ציאלאנג':

להורדת הקובץ לחץ כאן

קיר מטורף בראלי ''וורן ציאלאנג':

הג'יפ מושך את עצמו למעבר לקיר המטורף:

להורדת הקובץ לחץ כאן

הג'יפ מושך את עצמו למעבר לקיר המטורף:

תגובות

0 תגובות