כפעמיים בחודש זוכים לקוחות סובארו לשובר הדרכה בה הם מקבלים מידע מפורט אודות המערכות הטכנולוגיות המותקנות ברכביהם.
ההדרכה מתחילה בהיסטוריה של הנעת הרכב, כיצד התגברה הטכנולוגיה על המגבלות שנותרו במערכות הקודמות -החל מהנעה של אחד על ארבע (1X4), דרך שתיים על ארבע ( 2X4 ) עד הנעה כפולה המוכרות כיום (4X4)
09:00, ראשוני המודרכים מגיעים לנקודת המפגש הקבועה בלב יער בן שמן. לאט לאט מגיעים המאחרים שמעט התברברו ביער. דרור ברלי שלקח על עצמו את הצד העיוני של ההדרכה, "מרביץ" בחברים את "תורת הטכנולוגיה" של סובארו.
מערכת ESP - Electronic Stability Program, מערכות ABS - Anti-lock Braking System
מערכות ה - TCS- Traction control system
ועוד...
לאחר כשעה של הדרכה מרתקת התחלקו החברים לשלוש קבוצות כשבראש כל קבוצה מדריך.
הנקודה הראשונה שעצרנו בה היא עלייה המשלבת הצלבות - הנהגים התבקשו לעלות עליות בדרגות קושי שונות בהן שולבו הצלבות שהביאו ליידי ביטוי את היכולות הטכנולוגיות של הרכב בנסיעה יחסית מהירה.
לאחר מכן נסענו לשטח בו התנסו החברים בשיפוע צד, משם ביקרנו בעלייה בה התנסו החברים בטיפוס בעלייה משולבת בורות והצלבות כאשר המטרה היא שימוש בטכנולוגיית ה-TCS של הרכב. ולבסוף טיפוס בעלייה וירידה תלולה במיוחד.
כשלקוחות סובארו מגיעים אליי בשיחת הסיכום ואומרם לי שהם לא מאמינים מה הרכב שלהם מסוגל לעשות - אז אני מבין שהצלחתי להפיק את המירב עבור הלקוח באותו היום והמטרה הושגה.
מלבד הצד העיוני והטכני, זכו החברים למסלול טיול קצר בשבילי יער בן שמן, בקיצור יום של חוויות.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - Outback בהדרכת שטח
05 במאי 2018 ב 12:34
אמיר שלום רב!
תודה על ההכשרה ותודה לעדי על תשומת הלב בהדרכה ל"הדיוטות" שכמוני.
היה נחמד מאוד, ומאוד מועיל, להתחיל ולטעום את היכולות של ה - Outback בשטח קל (וגם את המגבלות),
ולקבל עצות מועילות להמשך הדרך.
ללא ספק נחשוב על אחד מהחופשים הארוכים הבאים, ועל האופציה לצאת עם סובארואידים אחרים למסעות ברחבי הארץ.
בברכה,
אורי טאוב
2
אורח/ת - אהוד פלד
05 ביולי 2018 ב 11:57
ראשית אפתח ואומר שההדרכה השיגה את מטרתה מבחינתי
רציתי להבין את יכולות ומגבלות הרכב וקיבלתי מענה על כך.
דרור ועדי עשו מלאכתם נאמנה
1. ההדרכה תרמהבידע כללי (מערכות הרכב, מנגנוני הפיצוי), גישה לנהיגת שטח נכונה
2. שיפרה את הביטחון וההבנה באופן תפעול הרכב.
תגובות