שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לנד רובר מתכננת סדרה חדשה של רכבי שטח קטנים

בחברה רוצים להרחיב את היצע הדגמים כדי לנצל את הבום הנוכחי במכירות רכבי הפנאי

במשך שנים רבות לשם לנד רובר היה פירוש חד-משמעי: אותה קופסה מרובעת עשויה אלומיניום, ששנים מאוחר יותר – עם הופעת הדיסקברי – שונה שמה לדיפנדר. בין לבין הופיע גם הריינג' רובר ואחריו הפרילנדר, אך בשנים שאחרי המעבר של החברה לידי טאטא ההודית בשנת 2008, נעשה שינוי במשפחות הדגמים: ברמה הבכירה נמצאים דגמי הריינג' רובר, בהם גם האיווק והוולאר, ברמת הביניים הדיסקברי והדיסקברי ספורט (שהוא בעצם המשכו של הפרילנדר) וברמה שונה נמצא הדיפנדר, שייצורו הופסק ואנחנו ממתינים לדגם חדש שלו שיגיע.

בעיצומו של החיכיון הזה, יצאו בלנד רובר בהצהרה שהם מתכננים משפחה חדשה של רכבי פנאי, קטנה יותר מכל הדגמים שהיא מציעה היום, ומן הסתם גם זולה יותר. בחברה לא מסתירים את הסיבה: הרצון להגדיל את ההיצע ולנגוס נתחים בשוק הפנאי הפחות יוקרתי, שהופך במהירות לדומיננטי ביותר בשוק הרכב היום.

דיסקברי ספורט, מחליפו של הפרילנדר

ה"בייבי לנד רובר" כפי שהוא מכונה כרגע יהיה באמת רכב קטן, עם אורך כולל של 4.2 מ', דומה לאורך של הויטארה החדשה. הדגם החדש ייבנה ככל הנראה על פלטפורמה שתשמש גם את האיווק, שתעבור מקצה התאמות. כחלק מזליגת המידע, נרמז כי ייתכן שהסדרה החדשה של הדגמים תקבל שם ישן – פרילנדר. הצפי להגעת הדגם הראשון לשווקים – לקראת שנת 2021. ואנחנו מקווים שנזכה לפני כן לראות את הדיפנדר החדש...

ואפרופו דיפנדר, שעל פי השמועה האחרונה אמור להגיח מתישהו במהלך השנה הקרובה, הוא ייבנה על בסיס שלדת האלומיניום של הריינג' רובר, והיצע המנועים שלו יכלול – מלבד הבנזין והדיזל הצפויים – גם גרסה היברידית ואפילו גרסה כל-חשמלית.