שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

השקת סקודה קארוק 2018

יום נהיגה מתל אביב ועד אילת דרך כבישים מפותלים וצדדיים, שבילי עפר במכתש וגם כבישים מהירים, הפיק את כתבות ההתרשמות / מבחני הדרכים של עיתונאי הרכב הישראלים, שלנו הייתה הזכות להוביל בהפקה זו.
קדמו לכך יומיים של הדרכות שביצענו עבור אנשי המכירות של סקודה על להיט המכירות הבא של היצרן הצ'כי השייך לקונצרן פולקסווגן: קארוק ב- 3 דגמי מנועים וב-3 רמות גימור שונות.
על ההפקה: שגית, שרית ויעל מזוהר הפקות.
צלמים: רונן טופלברג, כליל ליאון, ורותם גרוזוביק.
הדריכו: אופיר אביב, דרור ברלי ועופר אוגש.

image

סקודה קארוק - Skoda Karoq ה-SUV המשפחתית של היצרן הצ'כי

צילום: רותם גרוזוביק


נתונים טכניים - סקודה קארוק Skoda Karoq בנפח 1.5 ליטר עם טורבו, גיר DSG
(הנתונים הטכניים בסוגרים הם של: מנוע 1.0 ליטר עם טורבו, גיר ידני)

מנוע טורבו-בנזין, 4 צילנדרים, קדמי, רוחבי, 1498 סמ"ק (3 צילנדרים, 999 סמ"ק)

תזמון 16 שסתומים, גל זיזים עילי כפול (12 שסתומים)

הספק/סל"ד 150 כ"ס/5000-6000 (115 כ"ס/5000-5500)

מומנט/סל"ד 25.5 קג"מ/1500-3500 (20.4 קג"מ/2000-3500)

תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית (ידנית 6 הילוכים)

קוטר סיבוב (בין מדרכות) 10.9 מ'

מתלים קדמיים מקפרסון

מתלים אחוריים קורת פיתול

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר: בלימת חירום אוטונומית FRONT ASSIT, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים BLIND SPOT, התרעה ותיקון סטיה מנתיב LANE ASSIST

צמיגים 215/60-16

בסיס גלגלים 264 ס"מ

אxרxג 438x184x160 ס"מ

משקל 1393 ק"ג (1340 ק"ג)

תא מטען 521 ליטר

מיכל דלק 50 ליטר

מהירות מרבית (יצרן): 203 קמ"ש (187 קמ"ש)

0 ל-100 קמ"ש (יצרן): 8.6 שניות (10.6 שנ')

צריכת דלק (ממוצע יצרן): 18.2 ק"מ/ל' (18.9 ק"מ/ל')

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP): טרם נבחן

image

מסכם: קינן כהן באתר WALLA

" כאמור סקודה קארוק נכנס לגוב האריות של הג'יפונים. סגמנט שמרוצף בדגמים המתפצלים לתתי קטגוריות, מימדים וטווחי מחירים. מה זה אומר? תחרות קשה מאוד. הוא מביא איתו מראה מצודד, איכות חומרים, מנועים מתקדמים, מרווח טוב מאוד ופתרונות אחסון טובים ומעל לכל אלו ערימה יפה יפה של אמצעי בטיחות מתקדמים מהטובה שיש כיום בשוק, וזה טוב ויפה.

מצד שני הוא כן יצטרך לשכנע לקוחות לבחור בו על פני המתחרים שלו בגרסת ה-1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-115 כ"ס שעולה 140 אלף שקלים, לצורך העניין בדיוק כמו אחיו לקונצרן - סיאט אטקה, שמביא לשולחן מנוע גדול יותר ו-150 כ"ס. או מול ספורטאז' 1.6 שגם מציג חבילת בטיחות נאה ונהנה מאחריות כוללת של שלוש שנים ועוד ארבע למנוע ותיבת ההילוכים לעומת שתיים בלבד בסקודה. "

קישור לכתבה המלאה באתר וואלה

image

מסכם: ניר בן זקן באתר YNET

" סקודה קארוק מצטרף אמנם באיחור לקטגוריה רוויית מתחרים, אבל יש לו בהחלט כלים לאיים על ההגמוניה הקוריאנית עם נוחות נסיעה מרשימה, תא נוסעים מרווח ומאובזר, ביצועים טובים ומערכות בטיחות המקיפות בקטגוריה במחיר זה. בשורה התחתונה: ברוך הבא לצמרת. "

קישור לכתבה המלאה באתר YNET

image

מסכם: אורן דורי באתר THE MARKER

" סקודה קארוק מגיע לשוק שכבר מוצף בג'יפונים מתחרים, אבל יש לו את הכלים להתבלט בזירה הרוויה. הוא מרווח ונעים לנסיעה, בטיחותי מאוד ואפילו בעל יכולות נהיגה חצי־אוטונומיות. במחיר התחלתי של 140 אלף שקל לגרסה האוטומטית, הקארוק עשוי להיות בחירה הגונה עבור מי שמעוניין ברכישת ג'יפון משפחתי. "

קישור לכתבה המלאה בדה-מרקר

image

מסכם: אוהד אלגוב באתר אוטו

" סקודה קארוק מתומחר באופן שמכוון ללב הקטגוריה – החל מ-140,000 שקלים לגרסת התיבה הדו-מצמדית של מנוע ה-1.0 ליטר (130,000 שקלים לגרסה הידנית) – מחיר דומה לזה של גרסאות הכניסה החלשות בסגמנט; המחיר ההתחלתי של גרסת ה-1.5 ליטר הוא 150,000 שקלים, קרוב לגרסאות ה-2.0 ליטר של המתחרים מקוריאה. "

קישור לכתבה המלאה באתר אוטו

מסכם: אופיר דואק בערוץ הספורט

" לאחר יום ארוך במחיצתו של הקארוק ניתן להגיד כי מדובר במוצר קלאסי של סקודה, כזה המשדר סולידיות ואיכות המגובה בשימושיות. למרות מידות קומפקטיות יחסית הוא מציע מרווח מספק בהחלט למשפחה כולל ציוד, תא נוסעים נעים ומאובזר ונוחות נסיעה טובה. הביצועים מספקים בגרסת ה-1.0 וטובים בגרסת ה-1.5, כשמבחינה דינאמית הקארוק עונה על הציפיות, גם אם לא מצליחה לרגש. גם מי שמחפש ריגוש עיצובי ואופנתי לא ימצא אותו בקארוק, לטוב ולרע.

כשמדובר בשאלת ה-140 אלף ש"ח, מחירה של הגרסה האוטומטית הבסיסית והמחיר הגנרי של רוב גרסאות הבסיס בקבוצה, לקארוק יש קלף חזק בדמות חבילה הכוללת את כל התכונות הנזכרות לעיל עם רמת אבזור טובה וכל מערכות הבטיחות האקטיבית החיוניות. אמנם בתוספת של 10 אלף ש"ח ניתן לקבל את רמת גימור "סטייל" הכוללת מערכת מולטימדיה משודרגת, חישוקי "17 ופנסי LED, אבל עדיף להשקיע את תוספת השקלים במנוע הגדול והמשכנע יותר שעימו הקארוק מרגיש כחבילה מאוזנת ומומלצת יותר. בטווח המחירים הזה, בין אם מדובר בקארוק 1.0 מאובזר או 1.5 בסיסי, מדובר באחת האלטרנטיבות היותר טובות מבין שלל הקרוסאוברים המשפחתיים המוצעים כיום.

קישור לכתבה המלאה בערוץ הספורט

מסכם: ששי כהן באתר WHEEL

" סקודה קארוק מצטרף לקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים הפורחת עם חבילה משפחתית מצוינת, הכוללת שילוב מוצלח של שימושיות, ביצועים, נוחות ובטיחות במחיר תחרותי. מחיר גרסת ה-1.0 ליטר מתחיל ב-140,000 שקל המקביל למרבית המתחרים בקטגוריה, וגרסת ה-1.5 ליטר תפנה מחשבון הבנק שלכם החל מ-150,000 שקל, ומעט זולה מהמקובל בקרב המתחרים המצוידים במנועי 2.0 ליטר. בסקודה מעריכים שמרבית לקוחות הדגם לא יגיעו דווקא על חשבון האוקטביה הפופולרית, אלא מקרב המתחרים, ומעריכים שימכרו בשנה הראשונה בסביבות ה-2,500 מכוניות, וזאת בתנאי שלא יהיו להם בעיות אספקה מהיצרן, כפי שקורה להם כיום עם הקודיאק שסובל מזמני המתנה של מספר חודשים. הקארוק מוצע עם אחריות לשנתיים כאשר שנה שלישית מוצעת בתשלום של כ- 1,000 שקלים.

בעד: נוחות, ביצועים, בטיחות, שימושיות נגד: אחריות שנה שלישית בתשלום לסיכום: בפסגת הג'יפונים המשפחתיים בארץ "

קישור לכתבה המלאה באתר WHEEL




מסכם: אוהד שלו באתר Over-Drive

" מהנהיגה הראשונה שביצענו, סקודה קארוק בהחלט יכול להפוך לאחד המובילים בשוק הלוהט של רכבי הפנאי, הדבר היחידי שיכול למנוע ממנו בתקופה הקרובה מלנשוף בעורפם של הקוריאנים הוא בעיית המלאי, ברגע שזה ייפתר, סקודה קארוק ישאף אוויר פסגות בטבלת המכירות. הקארוק יושב בדיוק על המשבצת שהישראלים כה אוהבים ברכבי סקודה. הוא מאובזר, בטיחותי, נוח בנסיעה ומלא בדברים הקטנים והחכמים האלו שעושים לנו את החיים לקלים יותר. "

קישור לכתבה המלאה באתר אובר-דרייב


מסכם: נועם ריין באתר ICAR

" קבוצת פולקסווגן והיבואנית צ'מפיון מוטורס ממשיכות במאמצים אל מול מתקפת רכבי הפנאי בראשות הקוריאניים. פולקסווגן טיגואן לא הצליח לשנות את מאזן הכוחות בקטגוריה, בעיקר בגלל מחירים גבוהים; את סיאט אטקה הקהל דווקא אהב, אבל מגבלות מלאי מנעו ממנו להפוך ללהיט מכירות.

ועכשיו מגיע סקודה קארוק. גם הוא, לפחות בתקופה הראשונה, יסבול ממגבלות מלאי. אבל אנחנו סבורים שכאשר הבעיות האלו יפתרו, במרוצת החודשים, הוא יהיה מסוגל לתת פייט הולם למובילי השוק. הוא פרקטי, מאובזר, חזק, חסכוני ובטיחותי. ויותר מהכל - הוא סקודה. והישראלים, כידוע, אוהבים סקודה. "

קישור לכתבה המלאה באתר ICAR

מסכם: ליאור אמסילי באתר מלכת הכביש

" אחרי יום שלם של נסיעה בסקודה קארוק, הגענו בערב לאילת, ולמרות הנסיעה הממושכת והמאומצת, איכשהו הגענו רעננים לאילת. הנסיעה עברה בנוחות רבה, בזכות המושבים הנוחים והמזגן המעולה. מלבד נוחות, מדובר גם באחד מכלי הרכב הבטוחים הנוסעים בכבישי ארצנו, והנה לכם רכב איכותי, וברמה גבוהה שבהחלט יכול לאיים על צמד הקוריאניות השולטות בראשות טבלת המכירות.
סקודה קארוק מתאים למשפחות צעירות שמחפשות רכב פנאי בטיחותי ואיכותי ועד לזוגות עם 'קן מתרוקן' שרוצים לקפוץ לבקר את הילדים, מבלי לוותר על סטייל, מרווח פנים ונוחות. אחרי הקודיאק, התוספת החדשה - סקודה קארוק, מחזקת מאד את מותג סקודה, ותעשה "כאב ראש" ליתר המותגים בסגמנט רכבי הפנאי.
בסיום המבחן, מחשב הרכב הראה צריכה ממוצעת של 1/11.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, שכללה בין היתר גם נסיעה קצרה וטיפוס בשבילים בשטח. נתון יפה בשביל נסיעה די קשוחה לאורך היום. "

קישור לכתבה המלאה באתר מלכת הכביש


imageimageimageimageimageimage
imageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage
imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage
imageimageimage

הסרטון של סקודה על הקארוק:



סיכום ההשקה לאנשי היבואן:

נקראנו להדריך את סוכני המכירות לאורך יומיים שבהם ניתן לנו הזמן והנוחות להכיר את המותג החדש הקארוק לעומק כשתפקידנו היה להדריך ולהוביל את נסיעת המבחן בדגם החדש וכחלק מהמבחן צורפו גם רכבי מתחרים לצורך השוואה והתנסות.

המסלול שנבחר לאורך 50 ק"מ כלל נסיעה בין עירונית, כפרית, ושבילים כבושים זוהי הזדמנות לבחון את הרכב במגוון תנאים וצלחנו את הכול בהצלחה והנאה.

נאחל בהצלחה ליבואן להולדת המותג החדש והמוצלח.

אופיר אביב מדריך.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

​​​​​​​

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - דובי

21 ביוני 2018 ב 06:22

אחלה אוטו, שירות ממש גרוע וזמני אספקה של יותר משלושה שבועות. ממליץ להתרחק רק בגלל השירות וזמני האספקה הארוכים. לפני הקניה בדקתי גם את הסובארו XV eyesight , מצטער שלא הלכתי עליו, טעות!