שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

נבחרת פוינטר יוצאת לסבב אליפות הראלי רייד במזרח אירופה

המירוץ האחרון בסבב יתקיים בישראל, בחג החנוכה, כמחווה לרגל חגיגות ה 70 למדינה והפקתו נעשית על ידי עמותת מרוצי הראלי הישראלית

נבחרת פוינטר עם הצמד רז הימן והלל סגל עומדת לצאת בימים אלה לראלי יוון, כחלק מסבב אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה הכוללת מרוצים ברומניה, יוון, בולגריה וטורקיה והשנה גם מירוץ בישראל. בשנה שעברה זכה הצמד באליפות הליגה בקטגוריית T1 ובמקום השני הכללי מבין 87 רכבים שהשתתפו.

השנה מתוכננים 6 מרוצים בליגה, מתוכם יתחרה הצוות ב- 4. הראשון בהם הוא כאמור הראלי ביוון, שייערך ב-17-20.5 ואליו יגיעו צוותים רבים מיוון, בולגריה, טורקיה, רומניה, סרביה, פורטוגל, צרפת, הונגריה, קפריסין, אוקראינה, איטליה וכמובן מישראל. שטח המרוץ יהיה בעיקר הררי ומיוער והרכבים יתחרו על שבילים מפותלים תוך שינויי גובה רבים. אורכו הכולל של הראלי הוא כ-1000 ק"מ, מתוכם כ-500 ק"מ של קטעים תחרותיים.

המרוץ השני בסבב בו ישתתפו רז והלל יתקיים ב-22-24.6 - באחה רומניה. זהו מרוץ חד-יומי ארוך ובשנה שעברה סיים אותו צוות פוינטר במקום הראשון הכללי. מדובר בשטח שונה לחלוטין מזה שביוון – פתוח ומישורי, לאורך שטחים חקלאיים ותעלות השקיה. בדרכים אלה ניתן להגיע למהירויות גבוהות של עד 160 קמ"ש והניווט דורש תשומת לב רבה. אזורים מסוימים עשויים להיות בוציים ובשנה שעברה נלכדו בהם לא מעט צוותים שאיבדו זמן רב. בבאחה רומניה משתתפים גם אופנוענים ורוכבי טרקטורונים וכמות המשתתפים צפויה להיות כפולה מזו שבראלי יוון. מאפיין ייחודי למרוץ זה הוא היותו מורכב מקטע תחרותי רצוף אחד בלבד של 500 ק"מ, כל עצירה מהזינוק ועד לסיום היא על חשבון הזמן של המתחרה וצוותים רבים ב-2017 לא הצליחו לעמוד בזמן הגג ולסיים את המרוץ.

המרוץ השלישי בסבב יהיה באחה בולגריה שיתקיים ב-27-29.7, בו ייטול הצוות חלק בפעם הראשונה. מתכונת המרוץ דומה לראלי יוון, כלומר שלושה ימי מרוץ המורכבים מקטעי קישור וקטעים תחרותיים שאורכם אינו עולה על 100 ק"מ ברצף. הצוותים המקומיים בבולגריה רבים וחזקים ומפגשים איתם בשנים האחרונות לימדו שצפויה תחרות קשה מאוד מולם על המקום הראשון.

המרוץ הרביעי והאחרון בו ישתתפו השניים יהיה בישראל, בחנוכה, מבאר שבע לאילת והוא יימשך שלושה ימים. זהו אירוע מיוחד עבור הצוות, שלאחר 25 שנים של השתתפות בראלים בחו"ל יזכה להתחרות במגרש הביתי במרוץ ראלי בינלאומי, אל מול קהל אוהדים מקומי. מרוץ זה בסבב יתקיים כמחווה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה והפקתו תעשה על ידי עמותת מרוצי הראלי הישראלית

רז הימן מקווה לזכות שוב באליפות הליגה: "אנו דרוכים ומוכנים, עשינו הכנות רבות לקראת סבב המרוצים הנוכחי. הרכב שופר והמשכנו להתאמן בקביעות, אנחנו בהחלט מצפים להניף גביע נוסף".

תגובות

3 תגובות

1

Ogash Ofer

21 במאי 2018 ב 07:20

מדווחת איריס סגל:
מוצאי חג השבועות, יום ראשון 20:30. תם ולא נשלם! הסתיים הראלי ביוון, הראשון מבין סבב של 6 המהווים את ליגת Off-Road ובאחה המזרח אירופאית לשנת 2018. היום האחרון הסתיים בגשם וברד ובעיקר במצב רוח נפלא.
הכל קרה לשביעות רצונם של רז הימן והלל סגל - צוות פוינטר: הם דגמנו עבודת צוות נפלאה, רכב מושלם ומקצוענות תפקודית. עם סיום הראלי הם קיבלו גביע על המקום הראשון הכללי, גביע נוסף על מקום ראשון בקטגוריה שלהם ובנוסף גביע אלוף האלופים. זאת בנוסף לגביעים שהם קיבלו על אליפות הליגה לשנת 2017, בטקס שאורגן לפני פתיחת הראלי הזה.
כל אלו מחייבים רכישת מזוודה לנשיאת שלל הגביעים הביתה. אבל איך אומרים: "שאלה יהיו הצרות שלנו...". אין טענות. יש שמחה גדולה ותוצאה המשקפת את ההשקעה.
בסיום היום, בגשם השוטף והברד, הם רחצו את הרכב וטיפלו בו טיפול שגרתי שלאחר מרוץ ככל שניתן בתנאי השטח המקומי (לא היו תקלות, אבל הרכב חייב טיפול בסוף כל מרוץ), בעיקר בשל העובדה שהוא נשאר ביוון וימתין להם שם לקראת המרוץ שיתקיים בחודש הבא ברומניה. מובן שלא תהיה אפשרות להכנה הרגילה והמפנקת שהוא מקבל לקראת כל מרוץ.
אם הכל יתבצע כשורה בראלי הבא ברומניה, הרי שגם אז הרכב יופקד אצל הרומנים בהמתנה ליולי לראלי השלישי הצפוי בבולגריה (צריך להשתתף לפחות ב-3 מרוצים, כדי שיתאפשר לזכות בגביע הליגה לשנת 2018).
אז מחר נפרדים מהצהובה, רז ממשיך עם שגיא בתפקידו כמנהל ומלווה קבוצה של אופנוענים ישראלים שממתינים לפתיחת מרוץ אופנועים ביוון והלל חוזר לארץ ולשגרת העבודה.

2

Ogash Ofer

21 במאי 2018 ב 07:22

3

Ogash Ofer

21 במאי 2018 ב 07:23