לבנטה, ג'יבלי וקוואטרה-פורטה יצאו לטיול בצפון...
סיור של עיתונאי רכב בכבישים המפותלים של צפון הארץ ולאורך "הגדר הטובה" - כביש הצפון הישן מאפשר לנהוג בכבישים מפותלים, ליהנות מהיכולות הדינאמיות הגבוהות של מזראטי, להרגיש את האיכות והפינוק של מזראטי ולחוות יום טיול דינאמי, ייחודי וארוך
" היא מרגישה קטנה וקלה מכפי משקלה האמיתי(קצת מעל 1.8 טון) – ובכביש המפותל תרגיש כבת לויה זריזה וקלילת צעדים. לגיבלי העדכנית היגוי כח חשמלי חדש, מוצלח יותר מההגה ההידראולי הקודם והכבד מדי, שמשום מה נעדר דיוק מספק. ההגה החדש בדיוק שם, מסייע לכם לכוון, לדייק – וללחוץ. המנוע, כמו בלבנטה בנזין אך עם אגזוסט קולני יותר בגרסת הגראנספורט בה נהגנו, רק מבקש. תנו לו עוד. ועוד. ועוד. ובעודו טס לכיוון 6500 הסל"ד, מתעצמת במקביל החויה.
כך מרגישה מאזרטי. כך נשמעת מאזרטי. היינו כחולמים. "
מזראטי היא יצרנית מכוניות איטלקית המתמחה בייצור מכוניות יוקרה. החברה נוסדה ב-1 בדצמבר 1914 בבולוניה שבאיטליה. משרדי החברה ממוקמים כיום במודנה. מזראטי היא חברה-בת של ענקית הרכב האיטלקית פיאט מאז שנת 1993. סמל החברה מורכב מקלשון.
האחים מזראטי, אלפיירי, בינדו, קארלו, אטורה וארנסטו, היו כולם מעורבים בתעשיית הרכב מתחילת המאה ה-20. שלושה מהאחים: אלפיירי, בינדו וארנסטו בנו ב-1923 מכוניות גראנד פרי 2 ליטר לחברת מכוניות המירוצים האיטלקית שפעלה דאז, דיאטו. ב-1926, דיאטו הודיעה שהיא מפסיקה לייצר מכוניות מרוץ. הפסקת ייצור מכוניות המירוץ של דיאטו הובילה לייצור מכונית המזראטי הראשונה, וכמובן להיווסדותו של המותג מזראטי. אחת המכוניות הראשונות שיוצרו על ידי מזראטי זכתה בשנת 1926 במרוץ טארגה פלוריו, מרוץ מכוניות מפורסם באותה תקופה שנערך בהרי סיציליה ליד פאלרמו. לאחר ההצלחה במירוצים האלו, חברת מזראטי התחילה לייצר מכוניות מרוץ עם 4, 6, 8 ו-16 צילינדרים.
סמל הקלשון של חברת מזראטי מושפע ממזרקת נפטון שבפיאצה מג'ורה בבולוניה. ב-1920 אחד מהאחים מזראטי, מריו (שהיה גם אמן), השתמש בסמל הזה ללוגו של החברה לאחר ששמע לעצתו של חבר המשפחה מרקיס דייגו דה סטרליך. מאוחר יותר סיפרו מקימי החברה כי הסמל התאים במיוחד לחברה שלהם מכיוון שנפטון מסמל כוח ומרץ, בדיוק כמו מכוניות מזראטי, לדבריהם. בנוסף לזאת, מקימי החברה רצו לבחור בסמל שמייצג את העיר ממנה באו, ולכן בחרו במזרקה המפורסמת שנמצאת בעיר הולדתם.
האח הבכור אלפיירי מזראטי מת ב-1932, אך שלושת האחים האחרים (בינדו, ארנסטו ואטורה) המשיכו את מורשתו וייצרו מכוניות שזכו במירוצים ובתהילה.
תגובות