שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שיפוץ כהלכה: ג'יפ ואגוניר מסדנת איקון

יצירה מדהימה נוספת של סדנת ICON, המתמחה בחידוש כלי רכב ישנים תוך שימוש במכללים מודרניים

הוואגוניר של חברת ג'יפ נחשב כ-SUV האמיתי הראשון, ויש לו קהל מכורים גדול במקומות שונים בעולם, כולל כמובן גם בישראל. אפשר לראות במפגשים של רכבי האספנות בארץ ואגונירים משופצים להפליא, חלקם משמשים את בעליהם לטיולי שטח קשוחים, והם עומדים במשימה ללא בעיה.

אבל קשה להתחרות בוואגוניר המשודרג שיצא לאחרונה מסדנת איקון (ICON) בארה"ב. הסדנה, שמתמחה בבנייה מחדש של כלי רכב ותיקים, נענתה לבקשתו של לקוח שחיפש את "מכונת החוף המשפחתית האולטימטיבית". כבסיס נבחר ואגוניר משנת ייצור 1965 עם הגריל בצורת את חפירה. הגריל הזה, והקווים הכלליים של המרכב, הם בערך כל מה שנשאר מהרכב המקורי.

לאחר מציאת האקזמפלר הראוי, הרכב פורק לחלוטין וחלקיו נסרקו לתוכנת CAD. הקובץ שנוצר שימש את סדנת Art Morrison Enterprises ליצור שלדה חדשה, תוך שמירה על מיקום התושבות השונות אבל עם יצרית מערך מתלים מודרני יותר, עם קפיצי אייבך ובולמי קויל-אובר של פוקס.

תחת מכסה המנוע נשתל מנוע LS3 V8 של ג'נרל מוטורס, המספק 420 כ"ס, מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית ותיבת העברה של אטלס. סרני דנה נושאים עליהם צמיגי 31.5 אינץ' על חישוקי 18 אינץ'. כדי לעצור את העסק, הותקנו בלמי ברמבו, שיפור ענק יחסית לבלמים המקוריים של הוואגוניר.

הרכב נצבע בצבע כחול שנלקח מסקאלת הצבעים של לנד רובר דווקא (צבע שנקראTamar Blue ) עם פסים דמויי עץ על דפנות הצד. בלוח השעונים הורכבו שעונים אנלוגיים כמו של פעם וגם מושבי ויניל של פעם, וחלקי פלסטיק שונים הוחלפו בחלקים חדשים עשויים מאלומיניום, נירוסטה ופיוטר.

והמחיר? הוא אמנם לא פורסם, אבל מהיכרות עם פרויקטים קודמים של איקון לא נופתע מתג מחיר של 150 אלף דולר לפחות, ואולי גם יותר.

השורשים

הוואגוניר כאמור נחשב ל-SUV האמיתי הראשון, למרות שקדמו לו רכבי שטח סגורים עם יכולת להסעת נוסעים כמו הסאברבן של שברולט, הסטיישן של ויליס והטאון וואגון של דודג'. הוואגוניר תוכנן מהיסוד כרכב ''מתורבת'', מעין סטיישן מגודל, שקסם ל-socker mom's מהפרברים.

הוואגוניר נבנה על שלדת טנדר הגלדיאטור עם מרכב של שתיים וארבע דלתות, בעיצובו של ברוקס סטיבנס, מגדולי המעצבים של ארה''ב. עלויות הפיתוח הגיעו ל-20 מיליון דולר, סכום עתק באותם ימים.

הדגם הראשון, שיוצר בשנת 1963, צויד במנוע טורנדו בעל שש בוכנות, עם אופציה לגיר ידני או אוטומטי, הנעה 4X4 לא קבועה והילוך כוח. בשנים שלאחר מכן נכנסו להיצע גם מנועי V-8, הנעה קוודרה-טראק קבועה, וכל אפשרויות החשמול: בכיסאות, בחלונות, במראות, בנעילת הדלתות ועוד. העיצוב הפנימי המשיך להתעדן, עם ריפודי עור, חלונות גג, הגה מתכוון וכיוצא בזה.

ב-1974, דגם שתי הדלתות קיבל את השם צי'רוקי (לא להתבלבל עם הצ'רוקי XJ שהגיע מאוחר יותר) ובסוף דרכו הוואגוניר קיבל את הקידומת ''גרנד''. הייצור הופסק ב-1991.

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

27 במאי 2018 ב 11:03

ואגוניר במכתש רמון
שלח חביב דרורי

2

Ogash Ofer

27 במאי 2018 ב 18:40

יפיוף אמיתי