לזכות חטיבת הדו-גלגליים של החברה היפנית נזקפים כמה הישגים בולטים ביותר
דרכה הממשית של סוזוקי בתחום המנועי החלה בעולם הדו-גלגלי. אמנם לפני מלחמת העולם השנייה הכוונה היתה להיכנס לתחום המכוניות דווקא ואף נבנו מספר אבות-טיפוס, אך המלחמה טרפה את הכלים. בסיומה, יפן המובסת שיוועה לכלי תחבורה זול ופשוט ולסוזוקי - בשנת 1952 - היה פתרון: אופניים ממונעות. מדובר בכלי שקיבל את השם Power Free, ועיקרו מנוע שתי פעימות בנפח 36 סמ"ק שהוצמד לשלדה של אופנים רגילות, עם מנגנון שאיפשר לרוכב לפדל ללא המנוע, לפדל יחד עם המנוע או לנסוע בעזרת המנוע בלבד. שנה לאחר מכן הופיעו אופני ה-Diamond Free עם מנוע 60 סמ"ק חזק יותר, ובהמשך הוגדל הנפח ל-70 סמ"ק.
כך זה התחיל. אופני ה-Power Free
ב-1955 נעשתה הכניסה לעולם האופנועים עם הצגתו של הקולדה (Colleda) בנפח 125 סמ"ק עם בוכנה אחת, בשני דגמים, האחד עם מנוע שתי פעימות והשני עם ארבע פעימות. ארבע שנים מאוחר יותר הקולדה קיבל מנוע באותו נפח אבל עם שתי בוכנות ומתנע חשמלי. ב-1960 התחילה סוזוקי את פעילותה בתחום מירוצי האופנועים, בהם היא נוטלת חלק עד היום.
בהמשך שנות ה-60 וה-70 המשיכה החברה להנפיק דגמים חדשים, ביניהם ה-T20 שהיה אופנוע 250 הסמ"ק המהיר ביותר בזמנו, את ה-T500 מקורר האוויר שהיה אז אופנוע שתי הפעימות עם הנפח הגדול ביותר, את ה- GT750 שלוש בוכנות מקורר המים, את ה-Hustler 400 שהיה גרסת כביש של אופנוע המירוץ TM400, את ה-RE5 עם מנוע הוואנקל ועוד.
בשנת 1976 הגיח הדגם הראשון מסדרת ה-GS, עם מנועים בנפחים של 400 ו-750 סמ"ק ואחר כך גם עם 1000, אבל הפצצה האמיתית הגיעה ב-1984 עם הצגתו של ה-GSX-R750, אופנוע הספורט הראשון בעולם, ששאב את כל מרכיביו מאופנועי המירוץ של החברה. עם 100 כ"ס על משקל של 176 ק"ג, הכלי הזה יצר קטגוריה חדשה של אופנועי ביצועים ועד היום נמכרו מדגמיו השונים למעלה ממיליון יחידות.
GSX-R750 דור ראשון
באותן שנים החלה סוזוקי לייצר גם את דגמי ה-DR, הדו"שים הראשונים שלה, עם בוכנה אחת בנפחים של 125, 400 ו-500 סמ"ק. הסדרה הזו מיוצרת עד היום, עם דורות חדשים כמובן, כשיא הנפח מוחזק בידי ה-DR 800 S BIG שיוצר מ-1990 ועד 1997.
עוד דגם פורץ דרך היה ה- GSX-1300Rהיאבוסה שהוצג בשנת 1999 עם מנוע בנפח של 1,299 סמ"ק שבשנת הדגם 2008 הוגדל ל-1,340 סמ"ק. זה האופנוע המהיר בעולם בייצור סדרתי בזמנו, עם מהי רות מקסימלית של 306 קמ"ש. מאוחר יותר הוגבלה המהירות בצורה אלקטרונית, החלטה וולונטרית של כל יצרניות האופנועים המהירים.
היום משווקים בארץ על ידי עופר-אבניר, יבואנית אופנועי סוזוקי, מגוון של כלים: החל בסדרת ה-GSX, דרך ה-SV, ה- DRוה-DRZ, ה-DL V-Strom, וקטנועי הבורגמן.
GSX-1300R היאבוסה
תגובות