שטח 4X4 > כתבות > טכני

תוסף למנוע ולגיר ATOMIUM

ATOMIUM –  סדרה של תוספי שמן וסיכוך הייטקיות ומתקדמות, להקטנת השחיקה, שיפור הביצועים ולהארכת חיי העבודה של המנוע, הגיר ומכלולי ההנעה של כלי רכב: מכוניות, משאיות ואופנועים, סירות ומכונות בעלי מנועי בנזין או דיזל


ה-ATOMIUM הינם תרכובות טריבו/חיכוך - טכניות – המשחזרות פני משטח המצויים בחיכוך ומשפרות את הביצועים של מנועים, תיבות הילוכים, משאבות ומכלולים אחרים.
ל-ATOMIUM מספר רב של מוצרים המתאימים למנועים שונים (דיזל או בנזין), למכלולי הנעה שונים, לשימושים שונים (בים, באוויר וביבשה) ולפי השחיקה השונה (מעל או מתחת 50,000 ק"מ).
הטיפול במוצר המתאים של ATOMIUM מתאים לשימוש שבין 60 ל-80 אלף ק"מ.

היצרן הוא חברת SUPROTEC Ltd הקיימת 13 שנים בשוק כלי הרכב והמנועים, לחברה ומוצריה תעודות תקן 2001 – 9001 ISO כשהתעודות והאישורים של הטכנולוגיות התקבלו לאחר בחינות במכון המחקר והפיתוח המרכזי לרכבים ומנועים (NAMI), במרכז הרישום הימי ובמוסדות נוספים.

ליצרן דיפלומות ומדליות מתערוכות בינלאומיות, לאומיות ומחוזיות.



לסרטונים נוספים - הקלק כאן

בתערוכת אוטומוטור שהתקיימה בפסח 2018 הודגם מנוע של רכב שעבד 4 ימים ללא שמן, לאחר שטופל במוצר המתאים של ATOMIUM:

משמעות המילה טריבו היא "חיכוך". תרכובות ATOMIUM מנקות מפיח פני משטח המצויים בחיכוך, מצפות אותם בשכבת לכה ומייצרות תנאים אשר בהם משטחי החיכוך מכוסים בשכבת הגנה מטאלית בעלת מבנה ייחודי. מבנה זה הינו בעל רמה גבוהה של מיקרו אלסטיות ומיקרו קשיחות והוא מסוגל לשמור על שכבה צפופה יותר של שמן על גבי פני המשטחים המצויים בחיכוך.

שחזור המידות והגיאומטריה של חלקים שחוקים, אופטימיזציה של המרווחים בין זוגות של חלקים המצויים בחיכוך מספק שיפור הנראה לעין בביצועים של המכלול המטופל. השחזור של פני משטח שחוקים מאריכה פי 2.5 – 2 את אורך חיי העבודה של המכונה.

  • הגברת המשאבים של פעולת המנוע – שכבת ההגנה מפחיתה באופן משמעותי את השחיקה של החלקים אשר יש עליהם את עומס החיכוך הרב ביותר, הקובעים את אורך חיי המנוע.
  • הגנה בעת תנאי עבודה קיצוניים – כתוצאה מהמאפיינים המבניים שלה (קשיות מיקרונית וגמישות מיקרונית) ועקב החזקת כמויות גדולות של שמן, שכבת ההגנה מונעת בצורה יעילה את השחיקה של החלקים המצויים בחיכוך בעת העבודה בעומסים גבוהים.
  • מקל על ההתנעה של המנוע ומספק הגנה במהלך "התנעה קרה" – המשטחים המטופלים מסוגלים לשמר את שכבת השמן במהלך זמן השבתה ממושך של המנוע. היא מקלה על סיבובי גל ההינע הראשונים ומונעת שחיקה מוגברת של המנוע, שעל משטחי החיכוך שלו אין מספיק שמן בעת ההתנעה, דבר שהינו חשוב במיוחד בתנאים של טמפרטורת סביבה מתחת לאפס מעלות.
  • הגנה בעת נהיגה אקטיבית – המשטחים המטופלים שומרים על שכבת שמן צפופה יותר, אשר מפחיתה שחיקה ומפצה על רעב לשמן בעת הגברה מהירה של סיבובי המנוע.
  • חיסכון בדלק – שכבת ההגנה והשמן נשמרים בין מרווחי האטמים של קבוצת הצילינדרים - בוכנות. פעולה זו מובילה לשחזור כוח הדחיסה, משפרת את איכות הבעירה, מפחיתה את אובדן כוח המנוע בעקבות שחיקה ומקטינה את צריכת הדלק ב- 8% - 6.
  • הקטנת רמות הרעש והוויברציה – שחזור כוח הדחיסה בצילינדרים מוביל לפעולה חלקה של המנוע.
    בנוסף לכך, שכבה צפופה של שמן מרככת את העבודה של החלקים המצויים בחיכוך. כל זה גם יחד, הינם דברים המובילים להקטנת הרעידות והרעש של המנוע.
  • הפחתת הרעילות – השחזור של כוח הדחיסה והאופטימיזציה של המרווחים בקבוצת הצילינדרים - בוכנות משפרים את איכות הבעירה, שכתוצאה מכך מובילה להקטנת גזי הפליטה CH / CO.
  • צריכת שמן נמוכה יותר – שכבת הגנה משפרת את המרווחים בין גליל הרכבה - טבעת שמן - חריץ בוכנה ועוזרת להסרת שמן מקירות הגליל ומפחיתה את אובדן השמן בתא בעירה במיוחד במהירויות מנוע גבוהות.
  • שחזור תכונות פונקציונליות של מפצים הידראולים – שכבת מגן משחזרת פערים אופטימליים במפצים הידראולים, משפרת את לחץ שמן ומספקת עבודה איכותית של מנגנון.

למעט הפעולה המוצהרת, יש לציין רכיבים טבעיים לחלוטין ATOMIUM והיעדר מתכות כבדות.

מן הנקודות השליליות, ניתן לציין כי המוצר שלנו דורש שני שלבים של שימוש הוא קצת יותר יקר.




קישור לאתר החברה - הקלק כאן

לרכישת המוצרים דרך חנות אתר השטח - הקליקו כאן

תגובות

0 תגובות