אחת מיצרניות האופנועים הצעירות ביותר, שנוסדה ב-1998, ומתמקדת בייצור אופנועי שטח בלבד
מארק טיסייה (Marc Tessier) ואנדרו קודינה (Andreu Codina), שני רוכבי טרייל בעברם, החליטו להפוך את תשוקתם לדו-גלגליים לוחכי עפר לביזנס, והקימו בשנת 1998 את חברת שרקו (Sherco), המתמחה בייצור אופנועי טרייל, אנדורו וסופרמוטו. בהתאמה למוצאם - טיסייה הוא צרפתי וקודינה ספרדי - לחברה שני מפעלים: האחד בצרפת, לא רחוק מגבול איטליה, שם מייצרים את אופנועי האנדורו והסופרמוטו, ואחד בספרד, לא רחוק מברצלונה, שם מייצרים את אופנועי הטרייל.
בין 1999 ל-2009, זכתה שרקו חמש פעמים בתחרות ששת הימים של סקוטלנד, שלוש מתוכן עם הרוכב גרהם ג'רוויס. בשנת 2009 היה ג'רוויס המנצח הראשון של הרומניאקס, ובאותה שנה הכניסה החברה בפעם הראשונה קבוצה לראלי הדקאר, כשאחד מרוכביה היה דיוויד קאסטיו. ב-2016 הוכתר מתיו פיליפס האוסטרלי כאלוף העולם באנדורוGP כשהוא רוכב על שרקו 300 SEF-R.
6000 הכלים שהחברה מייצרת מדי שנה נבנים בעבודת יד, עם מנועים בעלי בוכנה אחת במגוון נפחים, החל מ-80 ועד 450 סמ"ק, שתי פעימות וארבע פעימות. הרוכשים יכולים לבחור בין דגמים המיועדים יותר לחובבים לבין אופנועי מרוץ טהורים שאיתם אפשר להתחרות כפי שהם, ללא שינויים.
ג'רוויס מנצח את מרוץ ששת הימים בסקוטלנד
שם החברה נגזר משמו של אופנוע מיתולוגי – השרפה (Sherpa) של בולטקו (Bultaco), אופנוע מהפכני לזמנו שהיה דומיננטי במרוצי הטרייל בשנות ה-60 וה-70. הזכויות על השמות הללו נרכשו על ידי טיסייה ותחילה נקראו האופנועים "בולטקו שרקוס" (Bultaco Shercos), אחר כך "שרקו ע"י בולטקו" (Sherco by Bultaco) ובסוף נותר השם שרקו בלבד. בולטקו חזרה לייצר אופנועים תחת שמה בשנת 2015.
ב-2008 פרש קודינה, וטיסייה נותר על כסא המנכ"ל. אגב, טיסייה היה מיוזמי ההקמה של חברת אופנועים נוספת שמייצרת אופנועי טרייל, סקורפה (Scorpa) וכשחברה זו פשטה את הרגל היא נרכשה על ידי שרקו.
קאסטיו בדקאר
תגובות