כשיש מסלול טוב, מה זה טוב? מעולה יפהפה ומאתגר, זה פשוט עוול שלא לחזור עליו פעם אחר פעם. עד היום יצאתי עם לא מעט קבוצות ללונה הפארק המוטורי הטוב בעולם, המשתרע בין מפגש המדינות גרמניה אוסטריה איטליה שוויץ וצרפת. לא משנה אם אספר שהיינו באלפים, בדולומיטים או בדרום טירול, מי שמכיר את האזור יודע שהכבישים שם לא דומים לכבישים בשום מקום אחר. הנהיגה בין פאס (מעבר הרים) אחד למשנהו, ויש עשרות מהם במסלול שלנו, דורשת מהנהג מיומנות, ריכוז, אחריות וחדוות נהיגה מהרמות הגבוהות ביותר והתענוג שמתקבל.. נו, שוב אני מתקשה למצוא את המילים שיתארו את העוצמה הזו. כדי להעצים את החוויה לרמת שלמות, יצאנו הפעם עם 4 רכבי פורשה 911 שונות ופתוחות ופרארי 488 ספיידר אחת. 4 ימים של חלום מוטורי כבר אמרתי?
הטיולים הבאים:
טיול נהיגה חוצה אירופה במכוניות פרימיום - 4 ימים
טיול נהיגה ל- 4 ימים במכוניות על - גרמניה, אוסטריה ואיטליה
טיול נהיגה ל- 4 ימים במכוניות על - גרמניה, אוסטריה ואיטליה
טיול נהיגה 6 ימים - איטליה, שוויץ וצרפת
אנחנו ממשיכים דרומה וחוצים את הפאס המדהים הזה, הדרך למטה לא פחות מהירה ומפותלת מזו שטיפסנו בה ומצב הרוח מרומם. כבר אחר הצהריים ועדיין יש אור מלא. חצינו שוב את הגבול, הפעם לאיטליה ותוך זמן קצר מצאנו את עצמנו מחנים את הנסיכות שלנו בחניון המקורה של מלון הבוטיק ללילה הקרוב. הספא במלון המשפחתי האיכותי הזה קרא לנו ואנחנו זרמנו איתו לתוך עולם של רוגע ותפאורה טבעית לא פחות מקסומה. סיימנו את היום בארוחת ערב במסעדת הגורמה של המלון ומשם ישר למיטה.
יום שני למסע (שישי)
לאחר ארוחת הבוקר במלון נאספנו ליד הרכבים לתדריך נהיגה קצר וכמה מילים עם מפה פתוחה, על המסלול שלנו שיעבור היום בכמה מהפאסים הטובים בעולם, כל פאס והסיפור שלו והחבורה שלי יוצאת לדרך עם חיוך גדול על הפרצוף.
בואו נדבר קצת על המכוניות. אז יש לנו רביעיית פורשה 911 קאררה פתוחות, S אחת עם הנעה אחורית וזנב שמח, ושלוש 4S עם הנעה כפולה כשאחת מהן היא הטארגה האייקונית שיצאה לראשונה ב 1965 וזכתה לרענון משובח בשנת 2014. כולן מצויידות במנוע 6 צילינדרים המפיק 420 כ"ס וערימות של הנאה מנהיגה. אני מאלה שחושבים שהגרמנים, כמו בהרבה מאד תחומים אחרים, יודעים לעשות את הדברים הכי טוב מכולם והפורשה האלו הן הוכחה מצויינת לכך. הן מצויידות בכל מה שצריך והכל אצלן נראה מעולה ובדיוק איפה שצריך אותו. הכל מהודק והאיכות ניכרת מכל נקודה. המכונית הזו יודעת לזוז כמו מפלצת אחוזת טירוף, לספק אחיזת כביש לא פחות ממדהימה עם היגוי מצוין וים של כח, ובאותה מידה, היא יודעת לנוע בנסיעה רגועה ונעימה בעיר ופשוט להיות נוחה. נוחה באמת ובלי מאמץ.
ולעומתה יש את הפרארי 488 ספיידר. אתם שואלים למה אני כותב לעומתה? כי זה משהו אחר לגמרי. זו לא מכונית ליום יום כמו הפורשה אבל בואו נדבר על מה היא כן. קודם כל היא יפהפיה בצורה קיצונית. מבחוץ, מבפנים ומכל זוית אפשרית. המושב מתכוונן איך שתרצו ואיתו גם ההגה שמרגיש כל כך נכון ובסופו של דבר, תנוחת הישיבה גורמת לי לחשוב שאשכרה הפכתי להיות חלק מהאוטו. הפרארי הזו גם מחזיקה בכמה נתונים היסטריים, מנוע V8 בנפח 3.9 ליטר, צמד מגדשי טורבו ו- 660 כ"ס. אבל נשבע לכם שזה מגוכח ויומרני, לנסות ולהסביר לכם במילים איך זה מרגיש. אם לא תשבו בקוקפיט של השד האיטלקי האדום הזה, תחזיקו את ההגה בשתי ידיים ותלחצו על דוושת הגז כמו שצריך ללחוץ על דוושת הגז הזו, לא באמת תוכלו להבין על מה אני מדבר. עוצמת הדחיפה של האוטו הזה קדימה מרגישה לא הגיונית. זה כאילו מהר מידי וחזק מידי. זה כיף לא נורמלי שעוטף אותך בתחושה שניצחת את כל חוקי הפיסיקה שחשבת שהבנת. זו לא רק התאוצה קדימה כי היא גם פונה באופן לא הגיוני, בחיי שדחפתי אותה ממש חזק וממש מהר לתוך פניות, בתוכן וביציאה מהן והיא לא ראתה אותי ממטר. בכל בלימה, היסטרית ככל שתהיה, הבלמים עשו את העבודה בצורה מדהימה והגיר הוריד הילוכים במהירות ובאגרסיביות עם טונות של דציבלים שהשתוללו סנטימטרים ספורים מאחורי האוזניים שלי. כל אלו נותנים ביטחון עצום לדחוף אותה שוב, הכי חזק שאפשר לעבר הפניה הבאה.
עברנו בעיירה Cortina d'Ampezzo המוקפת בפסגות גבוהות ומשוננות, שזכתה לכינוי "מלכת הדולומיטים" ולמעשה נחשבת לאתר הסקי המפורסם, האופנתי והיקר ביותר באיטליה וככזו, אירחה ומארחת אירועי ספורט בינלאומיים רבים.
המשכנו בנסיעה כשברקע רכס ה Marmolada היפהפה שהוא הקרחון האחרון בהרי הדולומיטים ופסגתו היא הגבוהה מכולן (3343 מטר). בין מעבר הרים למשנהו, לא ניתן להתעלם מהנוף הפנורמי המרהיב, אין ספור פסגות משוננות המעוטרות במעט שלג, תחתיהן מצוקים אנכיים בדרמטיות מוגזמת מאות מטרים מטה לעבר עמקים ירוקים המעוטרים בכפרים קטנים ועיירות ציוריות. כל היופי הזה חייב אותנו להמון עצירות לקפה איטלקי משובח, צילומים ואנחות התפעלות משותפות.
מעבר ההרים Passo Pordoi שנמצא בגובה של 2239 מטר מעל פני הים, הוא הפאס המועדף עליי, לא משנה מאיזה כיוון. רצף הפיתולים שבו הוא חווית נהיגה טהורה והנוף מדהים בהתאם. בשיא הגובה של הכביש יש סוג של הפנינג מוטורי, עשרות רבות של אופנועים ומכוניות מסודרות בחניון גדול ומסביב מסעדות ובתי קפה. אנחנו עצרנו לטיפוס ברכבל הגבוה שלו שתוך דקות נשא אותנו לפסגה (2950 מטר). הנוף נרהיב, רכס אחרי רכס נראים לכל כיוון ולמרחק של עשרות ק"מ. ארוחת צהריים בשיא הגובה כללה מגוון פסטות ומרקים מעולים בליווי מקלוני גריסיני כיאה לאיטליה.
הירידה לעברו השני של הפאס ארוכה מאד ומפותלת. הנהגים שלי מתחילים להפנים עקרונות נהיגה חדשים ושונים מאלו שהכירו והמהירות שלנו עולה בהתאם, בקו הישר ובעיקר בפיתולים הרבים. העיירות בדרך קטנות ואחת יותר יפה משכנתה. המשכנו לעבר מלון הבוטיק הבא שלנו הנמצא בפסגת הר גבוה, ממנו נשקף נוף שהוא חלום בפני עצמו. נרגענו בספא המפואר ואת ארוחת ערב שישי עשינו במלון.
יום שלישי למסע (שבת)
לאחר ארוחת הבוקר יצאנו ליום ארוך שבו נעבור כ- 350 ק"מ במסלול מעגלי. הכיוון הכללי הוא שמורת הפארק הלאומי סטלביו הנמצאת מערבה מאיתנו. אנחנו נמנעים מהכבישים הראשיים ונהנים מנהיגה בדרכים צדדיות ויפהפיות, בין עיירות קטנות ומטופחות ועצירות בבתי קפה מסוגננים. יש לנו יעד חשוב ורציני היום, עוד כמה עשרות ק"מ, בגובה של 2758 מטר, מחכה לנו ה Passo dello Stelvio, מעבר ההרים הגבוה ביותר באיטליה והמפורסם ביותר בעולם.
ההתרגשות הולכת וגוברת וכהכנה לקראת הבאות, אנחנו עולים על הכביש המוביל ל Santa Caterina החוצה את הפארק הלאומי מצפון לדרום. כמות השלג והצבע הלבן הולכת וגדלה בקצב קבוע, לצידי הכביש מפוזרים אגמים קטנים וגדולים והתפאורה כולה מרגשת במיוחד.
1 תגובות
1
אורח/ת - Andrei Netzer Moments
22 ביוני 2018 ב 14:42
אכן קוביֿ הצלחת להוכיח שאפשר לשלב נהיגה מהירה ומקצועית עם הנאה מנהיגה גם במהירויות נמוכות מ 200 קמ״ש. נשארה רק שאלה אחת אליה לא קיבלתי תשובה. אז אמשיך לקרוא ולעקוב, עד אשר אמצא את מבוקשי. לכן תמשיך לשתף אותנו בחוויות המדהימות שאתה עובר עם כל קבוצה ואנחנו נמשיך לחייך וליהנות מתמונותיך ושורותיך.
תגובות