דאצ'יה השיקו החודש את הדאסטר החדש והמשופר בתחילה בדגם ההנעה הקדמית והשבוע בגרסת ההנעה הכפולה 4X4.
סיכום וקישורים לכתבות שהתפרסמו בהמשך להשקה לעיתונאי הרכב של ישראל אותה הדרכנו...
ידיעות אחרונות, וואלה, YNET, ישראל היום, מגזין אוטו וערוץ הספורט...
שבילים מהירים במדבר יהודה, עליות טרשיות, מעברי מים לאורכו של נחל קדרון, התצפית מול מנזר המרסבא והאתגר הקיצוני - טיפוס לראש המונטר (הר הצופה) מהצד המזרחי
" אבל, עם כל הכבוד, זה לא היה האתגר האמיתי. הדובדבן שבעוגה, או הפסגה שבקצה המעלה, הייתה זו של הר מונטר. הדרך לשם נראית, מרחוק, כמו שביל, שעם תנופה ראויה כל רכב פנאי יוכל לו. מפגש מקרוב – על שפע הדרדרת, הבורות הפעורים והזווית הלא-ידידותית – הכריז כי זה "תוואי עבירות בדרגת קושי בינונית".
ולא שהדאסטר עלה את המעלה באותה קלות השמורה לרכבי שטח עתירי נעילות, אבל הוא עשה זאת. לעיתים לאחר שנעצר ושיפר עמדות, במקרים אחרים, בנהיגה רצופה. הטריק הוא לשמור על סל"ד קבוע (2000 סל"ד כאן) וכמובן להניח גלגלים על משטחי סלע קשים ולהימנע מבורות או משטחי דרדרת. עניין ידוע זה מצוין כאן, כי נהיגה כזו, עם מנוע לא מאוד גיבור ובעיקר עם תיבה ידנית, מחייבת מיקוד, כדי לאפשר פעולה מיטבית של בקרת המשיכה. וגם ניסיון עוזר. ללא ספק, תיבה אוטומטית הייתה משפרת מאוד את ההתקדמות במעלה מאתגר שכזה, אבל דבר אחד ברור: הדאסטר יכול לעשות דברים שרוב עמיתיו לבראנז'ה – רכבי פנאי קומפקטיים – אינם יכולים. "
" כמו הדאסטר האוטומטי, גם גרסת ההנעה הכפולה משפרת כעת את תנאי השירות. הן בתא נוסעים מודרני מבעבר והן באיכות נסיעה טובה יותר - למרות פגיעה קלה בנוחות במהירות נמוכה. כל זאת מבלי להקריב את יכולת השטח הייחודית שלו. "
קישור לכתבה המלאה של ניר בן זקן ב-YNET
" במעלה טכני שנקרה בדרכנו, העובדה הזו הפכה ברורה. מדובר במעלה ארוך ומתפתל, כזה הטומן בחובו בורות עמוקים ודרדרת של קיץ. בשביל להתגבר עליו, הדאסטר הצריך תנופה עם גז קבוע ומשחקי מצמד. אחרי כמה בורות ומשחקי בקרות נוספים הגענו לפסגה. בהתחשב בעובדה שמדובר בפנאי נטול יומרות, בלי הילוך כוח ועם תיבה ידנית, היכולת מרשימה למדי. טיפ קטן, מי שמתכנן לחקור את גבולות יכולת השטח, כדאי שיחליף את הצמיגים לכאלו המיועדים לנהיגה כזו. לצמיגים המקוריים יש דפנות רכים, ותקר או קריעה בשטח קשה עם עניין של זמן. "
קישור לכתבה המלאה של אלעד שלו בישראל היוםמנוע- טורבו דיזל 4 צילנדרים, קדמי, רוחבי, 1461 סמ"ק
תזמון- 8 שס', גל-זיזים עילי יחיד
הספק/סל"ד- 109 כ"ס/4000
מומנט/סל"ד- 25.5 קג"מ/1750
תמסורת- ידני 6 הילועים, הנעה כפולה
קוטר סיבוב (בין מדרכות)- 10.4 מ'
מתלים קדמיים- מקפרסון, מוט מייצב
מתלים אחוריים- קורת פיתול
בלמים ק'/א'- דיסקים מאווררים/תופים
מערכות בטיחות: ABS, ESP
צמיגים (ק'/א')- 215/60-17
בסיס גלגלים- 267.5 ס"מ
אxרxג- 434x180.5x168 ס"מ
משקל- 1395 ק"ג
תא מטען- 376 ליטר
מיכל דלק- 50 ליטר
מהירות מרבית (יצרן)- 169 קמ"ש
0 ל-100 קמ"ש (יצרן)- 11.8 שנ'
דרגת זיהום- 6
מחיר- 1200 שקלים
אחריות- 36 חודשים
ציון מבחן ריסוק - 3 כוכבים (2017) (E-NCAP)
בטיחות מבוגרים- 71%
בטיחות ילדים- 66%
הולכי רגל- 56%
תגובות