שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

השקה: דאצ'יה דאסטר Dacia Duster 4X4

דאצ'יה השיקו החודש את הדאסטר החדש והמשופר בתחילה בדגם ההנעה הקדמית והשבוע בגרסת ההנעה הכפולה 4X4.
סיכום וקישורים לכתבות שהתפרסמו בהמשך להשקה לעיתונאי הרכב של ישראל אותה הדרכנו...
ידיעות אחרונות, וואלה, YNET, ישראל היום, מגזין אוטו וערוץ הספורט...
שבילים מהירים במדבר יהודה, עליות טרשיות, מעברי מים לאורכו של נחל קדרון, התצפית מול מנזר המרסבא והאתגר הקיצוני - טיפוס לראש המונטר (הר הצופה) מהצד המזרחי

image

דאצ'יה דאסטר 2018

הדאסטר הושק בעולם בשנת 2010 ובארץ בשנת 2015 והפך במהרה לכלי עבודה ו/או טיולים זול ויעיל עם תמורה מצווינת לכסף. במחיר של רכב משפחתי קטן או של ג'יפון בסיסי אפשר לקבל רכב "קשוח" (באופן יחסי), עם הילוך ראשון קצר (כמעט הילוך כוח...), מערכת בקרת אחיזה (TC) יעילה במיוחד ומרווח גחון מכובד! ועם זאת הגימור הפנימי בסיסי, פלסטיקה פשוטה, אין פינוקים ואין מערכות בטיחות!!
הדאסטר החדש משפר את העיצוב והגימור הפנימי, נשאר (בגרסת ה-4X4) עם אותה יחידת מנוע (דיזל 1.5 ליטר עם 110 כ"ס), אותו גיר (ידני - 6 הילוכים), אותו יחס העברה סופי, אותה מערכת בקרת אחיזה יעילה ואותה קשיחות ההופכת אותו לג'יפון "משופר לשטח" - כזה שאפשר לטייל איתו כמעט לכל מקום ולחזור ללא נזקים בגחון, בסף של הדלתות או בפגושים.

image

קישורים למבחני דרכים וכתבות על הדאסטר:

מבחן דרכים: הנעה כפולה גם לדאסטר בנזין

מבחן דרכים: דאצ'יה דאסטר אוטומטי

מבחן דרכים דאצ'יה דאסטר Dacia Duster

דאצ'יה השיקה את הדאסטר - 2010

גרסת טנדר כפול קבינה לדאסטר

דאסטרים במעלה עשוש ?

מסע דאצ'יה דאסטר לירדן 2018

image

מלך השטח העממי: אודי עציון - ידיעות אחרונות

מלך השטח העממי - אודי עציון, ידיעות אחרונות

מסכם אודי עציון - ידיעות אחרונות: " לאור הפסקת ייבוא סובארו XV הידני, הדאסטר 4X4 נותר ללא תחרות בשוק, ג'יפון נאה ובעל יכולת, זול בעשרות אחוזים מכלים שמעניקים ביצועים דומים. כל זאת בתנאי שתסכימו לפשרה הבטיחות הגלומה בו. "

image

יואל פלרמן - מגזין אוטו

" אבל, עם כל הכבוד, זה לא היה האתגר האמיתי. הדובדבן שבעוגה, או הפסגה שבקצה המעלה, הייתה זו של הר מונטר. הדרך לשם נראית, מרחוק, כמו שביל, שעם תנופה ראויה כל רכב פנאי יוכל לו. מפגש מקרוב – על שפע הדרדרת, הבורות הפעורים והזווית הלא-ידידותית – הכריז כי זה "תוואי עבירות בדרגת קושי בינונית".

ולא שהדאסטר עלה את המעלה באותה קלות השמורה לרכבי שטח עתירי נעילות, אבל הוא עשה זאת. לעיתים לאחר שנעצר ושיפר עמדות, במקרים אחרים, בנהיגה רצופה. הטריק הוא לשמור על סל"ד קבוע (2000 סל"ד כאן) וכמובן להניח גלגלים על משטחי סלע קשים ולהימנע מבורות או משטחי דרדרת. עניין ידוע זה מצוין כאן, כי נהיגה כזו, עם מנוע לא מאוד גיבור ובעיקר עם תיבה ידנית, מחייבת מיקוד, כדי לאפשר פעולה מיטבית של בקרת המשיכה. וגם ניסיון עוזר. ללא ספק, תיבה אוטומטית הייתה משפרת מאוד את ההתקדמות במעלה מאתגר שכזה, אבל דבר אחד ברור: הדאסטר יכול לעשות דברים שרוב עמיתיו לבראנז'ה – רכבי פנאי קומפקטיים – אינם יכולים. "

קישור לכתבה המלאה של יואל פלרמן במגזין אוטו

image

שטח בזול: ניר בן זקן - YNET

" כמו הדאסטר האוטומטי, גם גרסת ההנעה הכפולה משפרת כעת את תנאי השירות. הן בתא נוסעים מודרני מבעבר והן באיכות נסיעה טובה יותר - למרות פגיעה קלה בנוחות במהירות נמוכה. כל זאת מבלי להקריב את יכולת השטח הייחודית שלו. "

קישור לכתבה המלאה של ניר בן זקן ב-YNET

image

דאסטר 4X4 חדש: רמי גלבוע - WALLA

" נהיגת שטח מאתגר עם דאסטר ידני מחייבת שליטה לא מבוטלת בכל הנוגע לתכנון קו התקדמות, שמירת תנופה ומינון עדין של עבודת המצמד. כך אמר לנו עופר אוגש שהוביל את מסע ההיכרות שלנו, והשליך אותנו אל השבילים המשובשים מדרום למעלה האדומים....
אוגש לקח אותנו אל השבילים הטכניים המשקיפים על מנזר מר-סבא היווני ואל גולת הכותרת של מסע השטח הקצר, הטיפוס הטכני להר מונטר. זהו מעלה תלול וארוך, זרוע בבורות עמוקים והצלבות קטלניות. "
" בקבוצת הקרוסאוברים אין לדאסטר שום מתחרה ראוי, וביצועי השטח שלו טובים משמעותית מאלו של מתחרים יקרים בהרבה. סוזוקי ג'ימני טוב יותר בשטח אבל נחות משמעותית על הכביש, סובארו XV טוב פי כמה בכביש אבל יכולת השטח שלו פחות טובה, במפגיע. "

קישור לכתבה המלאה של רמי גלבוע בוואלה

image

אלעד שלו - ישראל היום

" במעלה טכני שנקרה בדרכנו, העובדה הזו הפכה ברורה. מדובר במעלה ארוך ומתפתל, כזה הטומן בחובו בורות עמוקים ודרדרת של קיץ. בשביל להתגבר עליו, הדאסטר הצריך תנופה עם גז קבוע ומשחקי מצמד. אחרי כמה בורות ומשחקי בקרות נוספים הגענו לפסגה. בהתחשב בעובדה שמדובר בפנאי נטול יומרות, בלי הילוך כוח ועם תיבה ידנית, היכולת מרשימה למדי. טיפ קטן, מי שמתכנן לחקור את גבולות יכולת השטח, כדאי שיחליף את הצמיגים לכאלו המיועדים לנהיגה כזו. לצמיגים המקוריים יש דפנות רכים, ותקר או קריעה בשטח קשה עם עניין של זמן. "

קישור לכתבה המלאה של אלעד שלו בישראל היום

image

כפיר כשריאן ובועז קורפל - ערוץ הספורט


image

נתונים טכניים: דאצ'יה דאסטר 1.5 ליטר דיזל, ידני

מנוע- טורבו דיזל 4 צילנדרים, קדמי, רוחבי, 1461 סמ"ק

תזמון- 8 שס', גל-זיזים עילי יחיד

הספק/סל"ד- 109 כ"ס/4000

מומנט/סל"ד- 25.5 קג"מ/1750

תמסורת- ידני 6 הילועים, הנעה כפולה

קוטר סיבוב (בין מדרכות)- 10.4 מ'

מתלים קדמיים- מקפרסון, מוט מייצב

מתלים אחוריים- קורת פיתול

בלמים ק'/א'- דיסקים מאווררים/תופים

מערכות בטיחות: ABS, ESP

צמיגים (ק'/א')- 215/60-17

בסיס גלגלים- 267.5 ס"מ

אxרxג- 434x180.5x168 ס"מ

משקל- 1395 ק"ג

תא מטען- 376 ליטר

מיכל דלק- 50 ליטר

מהירות מרבית (יצרן)- 169 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן)- 11.8 שנ'

דרגת זיהום- 6

מחיר- 1200 שקלים

אחריות- 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק - 3 כוכבים (2017) (E-NCAP)

בטיחות מבוגרים- 71%

בטיחות ילדים- 66%

הולכי רגל- 56%

דאצ'יה דאסטר מטפס את המונטר מהצד המזרחי והמאתגר

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage