שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סאנגיונג רקסטון החדש בהדרכת נהיגה בהר חורשן - יולי 2018

14 בעליהם הטריים של הרקסטון החדש באו להכיר את יכולות השטח שלו (ויש כאלה) ולהעשיר את כישורי נהיגת השטח שלהם (וגם כאלה היו בשפע)

בוקר חמים למדי של תחילת אוגוסט קיבל את פניהם של בעלי הרקסטון החדשים שנקבצו ובאו מרמת הגולן בצפון ועד השפלה הדרומית לשמורת הר חורשן המספקת את כל מגוון המכשולים שצריכים כדי לאמן נהגים ביסודות הנהיגה בשטח טרשי. את היום התחלנו בהדרכה תיאורטית בה למדנו מעט על מערכות הרכב שעוזרות לנו להתמודד עם המכשולים השונים ובהמשך עברנו גם על טכניקות שונות להתמודדות עם אותם מכשולים.

קישור לסיכום: אירוע השקת סאנגיונג רקסטון 2018 Sangyong Rexton

התלמידים מקשיבים ....

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

אחרי ההדרכה התחלקנו לשתי קבוצות כדי שכל אחד יקבל את מירב תשומת הלב במהלך התרגול המעשי. יצאנו לתרגל את מה שלמדנו ולהכיר את תגובות הרכב למה שאנו עושים. בקלות היה ניתן לראות שיכולות הרקסטון גבוהות למדי אבל לא פחות חשוב היה להכיר גם את המגבלות. תפעלנו את המתגים השונים ששימוש נכון בהם מאפשר תיקול נכון ובטוח של המכשולים - ניתוק ESP, בקרת ירידה במדרון, מעבר בין 2H ל- 4H ול- 4L ועוד.

קישור ל: מבחן דרכים: לא נכנע למוסכמות - סאנגיונג רקסטון SSANGYONG REXTON

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

בצהריים עצרנו להפסקת התרעננות וחידוש מלאי הקלוריות בגוף ודי מהר חזרנו למגרש המשחקים להמשך תרגול.

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

תרגלנו מעברי חריצים, סוללות, יציאה נכונה מ"הצלבות", בחירת נתיב נכונה וגם התנסנו מעט בשיפועי צד לא מסוכנים מדי.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

imageimageimage

את היום סיימנו על פסגת נ.ג. 186 עפ תצפית נהדרת לשמורת יערות מנשה. דיברנו מעט על אפשרויות הטיול המרובות העומדות בפנינו בארץ הקודש, על ההתחשבות הנדרשת במשתמשי השטח האחרים, סקרנו את הציוד הבסיסי שצריך שיהיה למטייל המתחיל ברכב ושמנו פעמינו חזרה לבת-שלמה, שם התחלנו.

תודה רבה לעומר מטלקאר - יבואנית סאנגיונג לישראל, שעזר, צילם וצ'יפר את המגיעים בכובעים ממותגים.

הדריכו, צילמו, דאגו ונהנו מכל רגע - נמרוד וידר ושלמה הלב"ץ, מדריכי אתר השטח.

imageimageimage

כמה תמונות מיום לפני, במהלך ההכנה להדרכה ...