כביש / ספורט > כתבות

סופסוף: קרוס-אובר גם לאסטון מרטין

לאחר שנים של שמועות, תכנון ופיתוח, אנחנו צפויים לקבל דגם חדש של החברה הבריטית - ה-DBX. ההשקה צפויה לקראת סוף השנה הבאה

אסטון מרטין היא בין היצרניות הבודדות שטרם הצטרפו ל"בום" של הקרוס-אוברים/SUV-ים, ולמרות שיש דיבורים על דגם כזה מתוצרתה מזה חמש שנים לפחות, הוא עדיין לא הגיע לכלל מימוש. אבל על פי הפרסומים האחרונים, נראה שנזכה סופסוף לפגוש אותו, עוד לפני סוף השנה הבאה. הדגם החדש, שייקרא DBX, ייבנה על פלטפורמה חדשה לחלוטין, וייהנה משיתוף הפעולה של החברה עם חטיבת AMG של מרצדס שתספק את המנועים ומכלולים נוספים.

ה-DBX יתמודד בסיגמנט די צפוף, הכולל דגמים דוגמת פורשה קאין ובנטלי בנטייגה. כדי לקסום לרוכשים פוטנציאליים, הדגם החדש ישדר יוקרה תוך שימת דגש על ביצועים. ההנעה תהיה ככל הנראה היברידית, עם מנוע V-8 כפול-מדגשים בנפח 4.0 ליטר שיגיע כאמור מבית AMG. מנוע כזה מותקן באסטון מרטין DB11 ושם הוא מספק 503 כ"ס. למנוע זה ישודך גם מנוע חשמלי שיספק כ-200 כ"ס ובסך הכל נקבל למעלה מ-700 כ"ס.

image

כדי לאפשר את ניצול הכוח הזה במקסימום, ה-DBX יצויד במערכת מתלי אוויר מתקדמת שתדע לשמור על איזון הרכב בעת ביצוע פניות מהירות. מערכות דומות מוכרות לנו מרכבי יוקרה של יצרנים אחרים, דוגמת מרצדס, ריינג' רובר ועוד.

באסטון מרטין תולים תקוות רבות ב-DBX ומקווים שימשוך מספיק קונים, מה שיאפשר לחברה להיחלץ מהקשיים הכספיים בהם היא נתונה מזה שנים ולעבור מהפסדים כמעט קבועים לרווח. הדגם החדש צפוי להגיח לקראת סוף 2019.

תגובות

2 תגובות

1

יעקב רבינו

22 ביולי 2018 ב 09:49

נו באמת, סוף סוף
לא הגזמנו?

2

Ogash Ofer

22 ביולי 2018 ב 15:11

יעקב רבינו כתב/ה:
"

נו באמת, סוף סוף
לא הגזמנו?

"
לא התרגשת ? :)