שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מירוץ דראג דימונה - סיקור והתוצאות

בסופ"ש האחרון, בחום של 40 מעלות, נערכו בדימונה אימון ומירוץ הדראג. אבל אפילו החום לא מנע מהמתחרים לחרוך את האספלט ומהקהל להנות ממופע של מכוניות-על
כתבה: נאוה מנדלסון- מנכ"לית ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג | צילם: אורן גרימברג

בחום של 40 מעלות יצאו מפלצות הדראג לכבוש את המסלול, במנחת דימונה.

מרוץ הדראג התחיל ביום חמישי, עם אימון ומיד אחריו מוקדמות לדירוג.

במשך יומיים שלמים חוו המתחרים בעיקר משמעת עצמית ושליטה בדחף 'להרביץ', עם כל מה שיש לכלי הרכב לתת!

אחרי חודשים של הכנה עצמית ובעיקר של כלי הרכב, השקעה עצומה של משאבי זמן וכסף, הגיעו לדימונה ביום חמישי 70 נהגים דרוכים כמו חץ: מתוחים, מתרגשים ובעיקר מרוכזים.

הכללים הטכניים של הענף מכתיבים שידרוג אמצעי הבטיחות, לצורך התחרות בלבד, במידה והתוצאה יורדת מ-12 שניות, בתום 1/4 מייל = 402 מ'.

בנוסף, תוצאת זמנים נמוכה מ-10 שניות גוררת פסילה מיידית מהמרוץ.

הכללים הטכניים הללו אילצו כשליש מהמתחרים להעביר את שלב המוקדמות, ביום חמישי ואת המירוץ, ביום שישי, בתכנונים אסטרטגיים קפדניים, ע"מ לעמוד בכללי התחרות.

עינב טמיר, מתחרה מס' 11 עם פורשה 911, 'מצמץ' לשנייה ביום חמישי, הגיע ל-9.965 שניות ומצא עצמו עוקב אחר המרוץ, ביום שישי, מתוך 'בריכה' (עם מים!) שהקים עם הצוות שלו, בארגז של טנדר, בפיטס.

דורון שמשי, מתחרה מס' 1 עם גולף R, הצליח 'להתאפק' בקושי רב וכאשר הגיע ל-10.06 במוקדמות, ויתר על הסבבים הנוספים, כדי לא להיפסל. 'איפוק' זה לא מנע ממנו לזכות במקום ה-1 בקטגוריה.

לעומת דורון שמשי השיג ערן גומר, מתחרה מס' 50 עם ניסאן GTR, תוצאה של 10.09 שניות במאמצים רבים, וכבש את המקום השני על הפודיום, באותה קטגוריה.

ביום שישי הפך המרוץ את ההתנהלות לקרבות ראש-בראש, כאשר בכל סבב פרש המפסיד מהתחרות ו'המשפך' הוביל, בצהרי היום, ל-3 מנצחים בכל קטגוריה.

1,500 איש בטריבונות המוצלות, עם טלפונים שלופים, הנציחו כל סבב ובזכות מסך התוצאות שהיה תלוי ממול, קיבלו את התוצאות באופן מיידי והגיבו בקריאות שמחה, מיד עם סיום 'ריצה'.

גם העיכוב בשל היעדרות לא צפויה של מאבטחים, או עצירות לניקיון המסלול משמן לא הצליחו להעכיר את השמחה וההנאה הצרופות, מהמאבקים על המסלול.

אירוע הדראג הופק, לראשונה, במסגרת השת"פ החדש של התאחדות המכוניות והקארטינג עם חב' איתן הפקות, אשר הביא איתו גם מספר שיא של חסויות.

בני הרניק, דורון קאופמן וניר דגמי סרקו, פירשו וליוו במיקרופונים את המתרחש על המסלול והשלימו לקהל מידע, סיפורי רקע ודגשים, אשר העצימו את החוויה.

בני ביטון, ראש עיריית דימונה פגש ביום שישי את אברהם פורז, יו"ר התאחדות המכוניות והקארטינג, אחרי זמן רב במהלכו לא התראו והציג שוב תמיכה חסרת תקדים וגורפת של העירייה לענף הדראג. בני ביטון מוביל ומקדם, יחד עם ההתאחדות, שתי יוזמות לקראת מרוצי הדראג הקרובים: רתימת גופי תקשורת מובילים לשידור המרוץ בלייב וסלילת 'דרך תפעולית', אשר תאפשר לכלים לחזור לפיטס באופן שוטף ותוך כדי המשך המירוץ.

דרך תפעולית תאפשר גם להעלות את מספר המתחרים, והערכה מבוססת של הענף היא של כ-200 מתחרים!

מרוצי הדראג הבאים מתוכננים לחוה"מ סוכות 27-28/09 ולחנוכה 06-07/12 וההתאחדות פועלת יחד עם התאחדות הכידונאים, להפעיל קטגוריה קיימת אך 'רדומה' של הענף: אופנועים!!

תוצאות (בשניות), לפי קטגוריות:

הנעה אחורית

מקום ראשון: מתחרה מספר 25 - אלי אלבג - פורש GT2RS בזמן של 10.631

מקום שני: מתחרה מספר 20 - משה זלצברג - דודג׳ דארט בזמן של 11.498

מקום שלישי: מתחרה מספר 41 - עלא עתמנה - BMW E30 בזמן של 11.332

הנעה כפולה

מקום ראשון: מתחרה מספר 1 - דורון שימשי - גולף R בזמן של 10.281

מקום שני: מתחרה מספר 50 - ערן גומר - ניסן GTR בזמן של 10.632

מקום שלישי: מתחרה מספר 30 - רומן שובל - ניסן GTR בזמן של 10.524

הנעה קדמית

מקום ראשון: מתחרה מספר 52 - יגל בולק - סיאט לאון בזמן של 11.786

מקום שני: מתחרה מספר 32 - דור ברדה - גולף VR6 בזמן של 11.839

מקום שלישי: מתחרה מספר 37 - דני פיסטינר - גולף GTI בזמן של 11.662