עוד קבוצה של בעלי פורסטרים ו-XV חדשים הגיעו ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי הר חורשן
קהל לקוחות סובארו שונה במקצת מזה של רכבי הכביש-שטח האחרים. חלק גדול מלקוחות ה-XV והפורסטר לא מגיע מעולם השטח. מצד שני יש כאן גם ג'יפאים מנוסים שבעברם רכבי שטח קשוחים - עבור אלה וגם אלה היכולות הגבוהות שמפגינים דגמי סובארו 4X4 הם בגדר הפתעה שמותירה אותם שמוטי לסת ועם טעם של עוד.
בתשע בבוקר התייצבה כל הקבוצה כמו חיילים ממושמעים ויצאה חיש קל לנקודה המוצלת שבה אנחנו מעבירים את החומר התיאורטי. כהרגלנו דיברנו על כל מה שסביב לרכב שטח בדגש על דגמי סובארו 4X4 – מבנה הרכב, ההבדלים בינו לבין מכונית כביש רגילה, הנעה 4X4, דיפרנציאלים, מערכות בטיחות ועזרי אחיזה כגון ABS, בקרת יציבות ובקרת משיכה, מתלים, צמיגים, זויות מרכב, וכמובן קריאת שטח נכונה ועקרונות התמודדדות מול מכשולים. חלק מהנוכחים עדיין לא משוכנעים שהאוטו החדש שלהם יכול לעשות את כל מה שדיברנו עליו... "אתם עומדים להיות מופתעים" הבטחנו להם - ויצאנו לתרגל.
פרק התיאוריה ארוך אבל הכרחי ובסיומו אנו מתארגנים בשלוש קבוצות ויוצאים לטיולון ברחבי שמורת הר חורשן במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. אנו מטפסים דרך מסלול סובב-פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים וסלעים, מדרגות וחריצים ושיפועים. הציר דורש עירנות, קריאת שטח נכונה ופה ושם גם הכוונה מבחוץ אבל כולם מתמודדים עימם בהצלחה.
מראש ההר אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורות עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת על המילימטר מול מכוון. תירגול מעבר הסוללה מספק לנו גלגלים שמונפים גבוה גבוה באוויר, פוזות פוטוגניות והרבה הנאה. בתרגול שיפוע צד אנו משננים שוב ושוב את סדר הפעולות להתמודדות עם זוית צד, מה עושים כדי למנוע התהפכות, וכמובן מתרגלים ומתרגלים.
לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח ומשתאים שוב ושוב כיצד הזמן עף כשנהנים. בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם יותר ידע ונסיון ובעיקר – הרבה ביטחון. כל מה שנשאר להם זה להצטרף לטיולים ולהתחיל להינות באמת מהארץ היפה שלנו ומעולם ה-4X4 שנפתח בפניהם.
היה טוב וכיף – נתראה בשטח!
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
לסיכום ההדרכה של הקבוצה של קובי בצלאל - הקליקו כאן
לסיכום ההדרכה של הקבוצה של שלמה הלב"ץ- הקליקו כאן
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות